2022-08-17, 00:45
Avslutad
Sosse fittan Andersson pekar och skyller allt på alla andra inklusive ofödda .
Kvinnan är bindgalen hand i hand med den största loosern av dom alla
Annie Lööf. Stackars den jord dessa skall ner i när den dagen kommer.
Citera
2022-08-17, 00:54
Medlem
Tidigare bedömningar kompletterat med tre nya, och poängsatta 1 - 10 p.
4p Statsministern var stel och gick inte genom rutan. Bättre som Natoanhängare.
8p Kristersson var som vanligt alert och vältalig.
7p Pehrson börjar anta landsfaderligt beteende.
5p Jättepopulisten var dålig och hans parti SD är nu i nedförsbacken.
3p V-ledaren saknar all trovärdighet; delar ut pengar som inte finns.
6p KD, nja både och. Typ, "vad säger du till NN som inte har råd?" Trist retorik.
4p Annie Lööf, inte alls bra idag. Har målat bort sig. Kan bättre.
4p Märta, lite bättre än annars. Kunde ha varit ett bättre parti.
Så blev resultatet efter första omgången. Håller med Expressen, oppositionen vann.
Citera
2022-08-17, 01:23
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Trodde aldrig jag skulle hamna i den här slutsatsen. Men fan vad jag saknar Gustav Fridolin när man istället tvingas höra Märta Stenevi och Per Bolund.
Senast redigerad av tequilasunrise123 2022-08-17 kl. 01:27.
Citera
2022-08-17, 01:25
Medlem
Polis2010s avatar
Stackars Sverige. När borgarna tar över så ska ni få se på blåbrun röra. Vi har nog tyvärr de politiker vi förtjänar. Aftonbladets Lena Mellins huvudspår är att villaägarna kommer att kompenseras för höjda elpriser. Vilken katastrofkrönika. Jag hoppas SD blir största parti på blåa sidan så att L får stora problem att rösta på det regeringensalternativet. Största önskningen är ändå att L och MP inte klarar 4%-spärren. Vilket skämt detta är när Sveriges väl och ve står på spel.
Citera
2022-08-17, 01:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Vet inte om detta redan tagits upp, ber om ursäkt i så fall.

Min misstanke om att det faktiskt finns en romans mellan Ebba och Jimmie förstärktes. Ett exempel: När Jimmie inte fick ordet en enda gång under debatten om skolan (tror jag att det var, men kan ha varit något annat. Lyssnade bara med ett öra), blev Ebba väldigt upprörd och sa att "Alla måste väl få åtminstone en replik på varje ämne".

För övrigt känns det som att alla redan vet att det finns en romans, men att de inte kan säga något så länge de själva inta bekräftat läget. Kolla t.ex. alla bilder inför partiledardebatten. Jimmie och Ebba är placerade bredvid varann. Annie Lööf kommer med antydningar om vart Ebbas kristna värderingar tagit vägen osv. Jag hoppas att jag har rätt, och att Ebba och Jimmie är ett par. Vilket powerpar i så fall! Deras gemensamma avkomma kan bli något riktigt stort. Både snygg och smart med rätt värdegrund
Citera
2022-08-17, 01:31
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Tidigare bedömningar kompletterat med tre nya, och poängsatta 1 - 10 p.
4p Statsministern var stel och gick inte genom rutan. Bättre som Natoanhängare.
8p Kristersson var som vanligt alert och vältalig.
7p Pehrson börjar anta landsfaderligt beteende.
5p Jättepopulisten var dålig och hans parti SD är nu i nedförsbacken.
3p V-ledaren saknar all trovärdighet; delar ut pengar som inte finns.
6p KD, nja både och. Typ, "vad säger du till NN som inte har råd?" Trist retorik.
4p Annie Lööf, inte alls bra idag. Har målat bort sig. Kan bättre.
4p Märta, lite bättre än annars. Kunde ha varit ett bättre parti.
Så blev resultatet efter första omgången. Håller med Expressen, oppositionen vann.
Läste igår att SD och Moderaterna ligger lika i opinionen nu dock, till skillnad för någon vecka sedan då M var större. Så någon nedförsbacke är det inte direkt.
Citera
2022-08-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vet inte om detta redan tagits upp, ber om ursäkt i så fall.

Min misstanke om att det faktiskt finns en romans mellan Ebba och Jimmie förstärktes. Ett exempel: När Jimmie inte fick ordet en enda gång under debatten om skolan (tror jag att det var, men kan ha varit något annat. Lyssnade bara med ett öra), blev Ebba väldigt upprörd och sa att "Alla måste väl få åtminstone en replik på varje ämne".

För övrigt känns det som att alla redan vet att det finns en romans, men att de inte kan säga något så länge de själva inta bekräftat läget. Kolla t.ex. alla bilder inför partiledardebatten. Jimmie och Ebba är placerade bredvid varann. Annie Lööf kommer med antydningar om vart Ebbas kristna värderingar tagit vägen osv. Jag hoppas att jag har rätt, och att Ebba och Jimmie är ett par. Vilket powerpar i så fall! Deras gemensamma avkomma kan bli något riktigt stort. Både snygg och smart med rätt värdegrund

Det här är bara någonting du har byggt upp i ditt huvud.

KD och SD samarbetar med varandra och har planer på att sitta i en regering ihop. Självklart kommer de att stå upp för varandra. Jag kan lova dig att det är 100% professionellt och att det inte har någonting med någon romans att göra.
Senast redigerad av Kimma7 2022-08-17 kl. 01:36.
Citera
2022-08-17, 01:35
Medlem
ziggarillens avatar
Obegripligt hur den gråa och urtråkiga Magdalena Andersson kan vara så populär. I den här debatten var hon mer sävlig än någonsin och det bådar inte gott för sosseriet om hon fortsätter så där. Även Lööf hade svårt för sig men några tjyvnyp mot Åkesson och Noschi hann hon dock med.

Tycker nog att Magdalen ser ut lite som en fyllkaja. Persson borde gå och undersöka sina lungor. Jag blir stressad av att lyssna på hans andfåddhet och märker att jag själv börjar andas åt honom.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-08-17 kl. 01:39.
Citera
2022-08-17, 01:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

KD och SD samarbetar med varandra och har planer på att sitta i en regering ihop. Självklart kommer de att stå upp för varandra. Jag kan lova dig att de är 100% professionellt och att det inte har någonting med någon romans att göra.
Självklart finns det här (än så länge) bara i mitt eget huvud. Jag skrev också att det är vad JAG misstänker. Jag lägger inte fram det som någon fakta.

Men jag håller tummarna för de unga tu. Time will tell. (Men om du kan "lova" att det inte finns någon romans, så utgår jag ifrån att du känner de inblandade, och då har du säkert rätt )
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-08-17 kl. 01:39.
Citera
2022-08-17, 01:40
Medlem
Citat:

KD och SD samarbetar med varandra och har planer på att sitta i en regering ihop. Självklart kommer de att stå upp för varandra. Jag kan lova dig att det är 100% professionellt och att det inte har någonting med någon romans att göra.
Hur kan du säga det med 100% ? Inte alls otroligt. Bägge är singlar och verkar gilla varandra
Citera
2022-08-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Hur kan du säga det med 100% ? Inte alls otroligt. Bägge är singlar och verkar gilla varandra

Var har ni sett de romantiska vibbarna?
Citera
2022-08-17, 01:47
Medlem
Citat:
Var har ni sett de romantiska vibbarna?
De har ett gott öga till varandra.
Jimpa blev intervjuvad och fick frågan om det var något mellan dem. Jimmy sa nej. Det gick någon sekund och sen sa han : Eller vad sade Ebba och skrattade. Säger inte att de har en romans men jag skulle inte bli förvånad om det vore så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in