2022-08-17, 00:03
Medlem
Fan vad jag älskar Eddie Meduza. Lyssnar på honom varje dag.

Det finns inget bättre än när man slutat jobbet för dagen och får sätta sig i en sval bil och köra hemåt och dra på Eddie Meduza på bilstereon. Idag cruisade jag hemåt genom min hemkommun med alla bilrutor öppna och pumpade ut Epa-traktorn i högtalarna när jag sakta passerade allt folk som satt på busshållplatser och liknande. Finns ju inget bättre än att se hur folk gapar när kan kör förbi och det dånar ur högtalarna "jag får knulla töser i min epa-traktor, för min kuk den e så lång"
Och ibland får man även leenden av killar som förmodligen också diggar Legenden..
Citera
2022-08-17, 15:52
Medlem
Köpte Eddies skiva "West A Fool Away" på vinyl på loppis i Karlskrona för några dagar sedan. Upptäckte till min lycka att det var första pressen med "Heil Hitler" låten som senare blev stoppad. Lyssnade på skivan för att verifiera att det var den låten och det var det. Så coolt. Speciellt eftersom jag bara betalade 20 kronor för skivan.

Ett toppenfynd alltså. Kvaliten på skivan är också bra även om omslaget är något fuktskadat.

Jag har "Gargetaper" och "Gasen I Botten" på remastrade vinyl skivor. Tycker de är coola "Garegetaper" skivan är vit medan "Gasen i botten" skivan är rödfärgad.
Citera
2022-08-17, 16:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Köpte Eddies skiva "West A Fool Away" på vinyl på loppis i Karlskrona för några dagar sedan. Upptäckte till min lycka att det var första pressen med "Heil Hitler" låten som senare blev stoppad. Lyssnade på skivan för att verifiera att det var den låten och det var det. Så coolt. Speciellt eftersom jag bara betalade 20 kronor för skivan.

Ett toppenfynd alltså. Kvaliten på skivan är också bra även om omslaget är något fuktskadat.

Jag har "Gargetaper" och "Gasen I Botten" på remastrade vinyl skivor. Tycker de är coola "Garegetaper" skivan är vit medan "Gasen i botten" skivan är rödfärgad.

Grattis till fyndet av "West A Fool Away". Dock kommer väl folk aldrig förstå att han varnar för
nazismen i låten "Heil Hitler". Men folk kommer nog aldrig fatta

När kom nyutgåvorna det var väl ett par år sedan
Citera
2022-08-17, 16:01
Medlem
Rebali179s avatar
Börje Lundin - Rattens Riddare https://youtu.be/3mYUCpfDBwg
är väl en sketch man inte riktigt vet om man skall gilla eller inte.
Det är väl en klassiker numera på sitt sätt. Även om man inte direkt skall driva med Rattfylla
Citera
2022-08-17, 19:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Börje Lundin - Rattens Riddare https://youtu.be/3mYUCpfDBwg
är väl en sketch man inte riktigt vet om man skall gilla eller inte.
Det är väl en klassiker numera på sitt sätt. Även om man inte direkt skall driva med Rattfylla

https://youtu.be/w17JFh5sVUc

Errol Norstedt pratar om den sketchlåten här.
Citera
2022-08-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
När kom nyutgåvorna det var väl ett par år sedan

Nyutgåvorna kom ut 2015. Jag köpte skivorna på Ullared 2016.
Citera
2022-08-20, 10:46
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4Na_iPSQTlk&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rK BGAVM4Na_iPSQTlk&start_radio=1

Någon som har koll på varför denna inte finns på spotify?
Citera
2022-08-21, 00:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Han medverkar bara på den kassetten ja. Men han har en till låt som heter Ta Mig I Röven med på den kassetten.

Han kan vara adopterad ja, eller så träffade greven den skäggiga damen på Kiviks Marknad.
Kiviks Marknad kan du kolla upp, där fanns strippor och fakirer och annat säreget, Jag har för mig att Errol nämner Kiviks Marknad under intervjun med Bodil Furu.
Hasse Andersson (som Errol gjorde en parodi på) sjöng om Kiviks Marknad med låten Marknadsvarieté.
Också roligt att nämna är att Dirch Passer och Stålfarfar har uppträtt där som är stora favoriter i min värld.
Pappa hade med mig där som liten pjuklarv, då var Janne "Loffe" Carlsson där och spelade trummor.

Fy pörskan vad jag svamlade iväg där, jo greven kanske träffade en skäggig dam på Kiviks Marknad eller nä, glöm allt jag skrev. Adjö mina vännerrrrrrrr.

Jag har själv varit på Kivis Marknad för sisådär 25 år sedan. Errol kände ju också den berömde fakiren som brukade uppträda på Kivis Marknad (han som vill ha rätt sorts Rock 'n Roll) en väldigt intressant gubbe han med. Fanns någon dokumentär om honom på youtube tror jag att jag har sett.
Errol brukade bjuda hem fakiren så han fick äta och duscha och byta kläder. Bara det visar vilken snäll och omtänksam människa Errol var.
Citera
2022-08-21, 00:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Kassetten hade kunnat heta Greve von Boegroeffs Bögorkester - Eurovisionbidrag.

Ja, det hade varit ett passande namn.
Citera
2022-08-21, 00:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman

Kul att du hittade originalversionen av West A Fool Away med Heil Hitler på. Jag tycker att version av låten bättre på West A Fool Away än den senare nyutgåvan av låten som kom ut på kassetten Radio Ronka 2.
Citera
2022-08-21, 00:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Fan vad jag älskar Eddie Meduza. Lyssnar på honom varje dag.

Det finns inget bättre än när man slutat jobbet för dagen och får sätta sig i en sval bil och köra hemåt och dra på Eddie Meduza på bilstereon. Idag cruisade jag hemåt genom min hemkommun med alla bilrutor öppna och pumpade ut Epa-traktorn i högtalarna när jag sakta passerade allt folk som satt på busshållplatser och liknande. Finns ju inget bättre än att se hur folk gapar när kan kör förbi och det dånar ur högtalarna "jag får knulla töser i min epa-traktor, för min kuk den e så lång"
Och ibland får man även leenden av killar som förmodligen också diggar Legenden..

Haha, precis samma sak har jag också gjort. Spelat låtarna på högsta volym i bilen och sett hur folket som hört musiken reagerade.
Citera
2022-08-21, 00:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=4Na_iPSQTlk&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rK BGAVM4Na_iPSQTlk&start_radio=1

Någon som har koll på varför denna inte finns på spotify?
Har inte spotify, men misstänker det har med att den låten finns med på den allra första E.Hitler kassetten Mannen utan hjärna. Och jag misstänker då att låtarna därifrån inte finns på spoty. Eller finns det låtar från de allra första kassetterna på spotify?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in