2022-08-06, 23:30
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vilken sketch är det när han ändrar rösten å säger att han tror att Göran Persson är en otroligt bra statsminister
å sjunger att man bara skall rösta på sådana som runkar å plockar svamp i skogen
även att man skall visa hela svenska folket på hur skinnet det skall dras fram och tillbaka.

Är jag inte fel på det så är det på någon av Fyllekalas-skivorna.

Det är iallafall denna på slutet:
https://youtu.be/A0vbh_-nvc8
Citera
2022-08-06, 23:35
Medlem
Citat:
Vilka politik låtar passar bra i dessa valtider
De jag kan tänka på

Jag Ger Fan I Allt
Kliar Mig I Röven
Eleganten Från Vidderna
En Idiot
Jobba Som En Hund
Dom E' Kueksuegere (med ett väldigt roligt men konstigt intro)
Göran Persson I Mitt Rövhål
Hoppla Lilla Åsna
Göran Persson Är En Idiot
Börjes Funderingar
Långnästa Myndighetspersoners Shuffle
Strejk Å Lockout Blues
Såssialdemokraterna
Olof Palme Var En Idiot
Samhället

Jag lägger min röst på (haha) En Idiot.

Fast alla de du nämner där är fantastiska, Såssialdemokraterna och Börjes Funderingar har en plats i mitt döda, onda, hårda, kalla och ickeexisterande hjärta, Jag Ger Fan I Allt, Kliar Mig I Röven, Eleganten Från Vidderna och skivan Väg 13 är också några jag gärna spelar upp på högsta volym.

Och du Flashbackkompis, glöm inte Nej, Inte Jag!, Mera Kärnkraft, Dom Ljuger och Släpp En Fis.
Senast redigerad av LanthandelRecords 2022-08-06 kl. 23:38.
Citera
2022-08-07, 00:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag lägger min röst på (haha) En Idiot.

Fast alla de du nämner där är fantastiska, Såssialdemokraterna och Börjes Funderingar har en plats i mitt döda, onda, hårda, kalla och ickeexisterande hjärta, Jag Ger Fan I Allt, Kliar Mig I Röven, Eleganten Från Vidderna och skivan Väg 13 är också några jag gärna spelar upp på högsta volym.

Och du Flashbackkompis, glöm inte Nej, Inte Jag!, Mera Kärnkraft, Dom Ljuger och Släpp En Fis.

Visste att det var något som fattades. Nåja inget att göra åt saken
Undrar dock vad Eddie hade sagt om dagens politik & politiker m.m.
Citera
2022-08-07, 00:01
Medlem
Rebali179s avatar
Å nu när Pride - Eländet har börjat så blir det väl läge för en del att spela Greve von Boegroeff (eller Von Bögröv) s lite udda klassiker, Tänk om Greve von Boegroeff hade gett ut en kassett med en del "klassiker"
Citera
2022-08-07, 02:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jätteintressant det dära, vi får ju inte glömma att även om karaktären Bob Lewis först dyker upp på skivan Scoop från 2001 så yttras namnet redan på kassetten Dårarnas Julafton från 1988 som en av medlemmarna i Blues For Money. För att vara mer exakt på den andra delen av Blues I Juletid där Errol gör sin version av Leif "Smoke Rings" Anderson.

Jag har säkert nämnt detta innan (jag nämner det i min karaktärskrönika om Bob Lewis), fast jag har träffat en som heter Bob Lewis och är från Arkansas, han var med i ett band som heter Ben Miller Band och de var förband åt ZZ Top när jag såg dem live i Sofiero som ligger i Helsingborg.

Fast som sagt, intressant teori.

Errol var ju rätt allmänbildad av sig så det är inte omöjligt att han hade hört talas om andrepiloten och tyckte att namne lät fränt. Men det här är bara mina spekulationer, namnet kan ha kommit från något annat håll också.
Citera
2022-08-07, 02:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
De jag kan tänka på

Jag Ger Fan I Allt
Kliar Mig I Röven
Eleganten Från Vidderna
En Idiot
Jobba Som En Hund
Hoppla Lilla Åsna
Börjes Funderingar
Strejk Å Lockout Blues
Såssialdemokraterna
Olof Palme Var En Idiot
Samhället

Alla låtarna på listan är ju fantastiska i sin samhällskritik och agg mot politiken. Men mina favoriter av de mer politiska låtarna är Släpp En Fis och Kliar Mig I Röven. Börjes Funderingar är ju också jävligt bra!
Citera
2022-08-07, 02:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
De jag kan tänka på

Jag Ger Fan I Allt
Kliar Mig I Röven
Eleganten Från Vidderna
En Idiot
Jobba Som En Hund
Hoppla Lilla Åsna
Börjes Funderingar
Strejk Å Lockout Blues
Såssialdemokraterna
Olof Palme Var En Idiot
Samhället
Våran vän från tråden har ju gjort en topp 10 lista.
Eddie Meduza - Topp 10 politiska låtar!
https://www.youtube.com/watch?v=RQ7FZzXEJJk
Citera
2022-08-07, 02:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Å nu när Pride - Eländet har börjat så blir det väl läge för en del att spela Greve von Boegroeff (eller Von Bögröv) s lite udda klassiker, Tänk om Greve von Boegroeff hade gett ut en kassett med en del "klassiker"

Bästa låten är med grevens son Greve von Bögröv Jr med låten Jag Är Bög från kassetten E. Hitler & Luftwaffe Nr. 2. Gillar också Errols och Lester C. Garreths version av låten Ta Mig I Röven, Pojkar från kassetten Fräckisar.
Citera
2022-08-08, 07:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bästa låten är med grevens son Greve von Bögröv Jr med låten Jag Är Bög från kassetten E. Hitler & Luftwaffe Nr. 2. Gillar också Errols och Lester C. Garreths version av låten Ta Mig I Röven, Pojkar från kassetten Fräckisar.

Visste inte att Greve von Boegroeff (eller Von Bögröv) hade en Son?
hur har det gått till tro?
Citera
2022-08-08, 17:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Visste inte att Greve von Boegroeff (eller Von Bögröv) hade en Son?
hur har det gått till tro?
Jadå, han pratade med skånskdialekt och medverkar nog bara på den låten och kassetten. Han kanske är adopterad av Greven?
Citera
2022-08-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jadå, han pratade med skånskdialekt och medverkar nog bara på den låten och kassetten. Han kanske är adopterad av Greven?

Han medverkar bara på den kassetten ja. Men han har en till låt som heter Ta Mig I Röven med på den kassetten.

Han kan vara adopterad ja, eller så träffade greven den skäggiga damen på Kiviks Marknad.
Kiviks Marknad kan du kolla upp, där fanns strippor och fakirer och annat säreget, Jag har för mig att Errol nämner Kiviks Marknad under intervjun med Bodil Furu.
Hasse Andersson (som Errol gjorde en parodi på) sjöng om Kiviks Marknad med låten Marknadsvarieté.
Också roligt att nämna är att Dirch Passer och Stålfarfar har uppträtt där som är stora favoriter i min värld.
Pappa hade med mig där som liten pjuklarv, då var Janne "Loffe" Carlsson där och spelade trummor.

Fy pörskan vad jag svamlade iväg där, jo greven kanske träffade en skäggig dam på Kiviks Marknad eller nä, glöm allt jag skrev. Adjö mina vännerrrrrrrr.
Citera
2022-08-14, 21:46
Medlem
Citat:

Kassetten hade kunnat heta Greve von Boegroeffs Bögorkester - Eurovisionbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in