2022-08-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja det var från Kumla. Minns Inte vilken video men det var väl en månad ca efter inflytt. Ja mycket saker verkar han ju inte ha iaf. Han behöver väl också nya kläder ibland?
Jag börjar ana ugglor i mossen hära.. 🤔
https://youtu.be/avK4QqJwjQ8
20 sekunder in och framåt ser vi lite av morfars rum. Vid 42 sekunder ser jag en gungstol. Sorry men för mig låter det inte sannolikt att morfar ska vara ett fantastifoster. Men det vore onekligen spännande om det var så.
Citera
2022-08-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
20 sekunder in och framåt ser vi lite av morfars rum. Vid 42 sekunder ser jag en gungstol. Sorry men för mig låter det inte sannolikt att morfar ska vara ett fantastifoster. Men det vore onekligen spännande om det var så.

Fantasifoster är det inte, det nästintill vet vi. Han har funnits och bott med familjen. Frågan är om han blivit dumpad någonstans i flytten ner mot Norrköping eller senare.

Men visst, kanske inte är omöjligt att gubben bor på ett hem, eller ligger inlagd på sjukhus för ett längre tillfälle. Men jag tror inte han är i en annan kommun än Jewels, det låter väldigt konstigt om gubben blivit kvarlämnad i Norrköping eller Pålsboda.
Citera
2022-08-16, 18:28
Medlem
Citat:

Den videon bevisar ingenting. Bara massa flyttkartonger. Nej det där var inte den jag såg. Den jag såg då var rummet helt tomt på saker.
Citera
2022-08-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vi kan ju också ställa oss frågan hur det kommer sig att ingen av Jewels syskon, för jag vill minnas att hon har ett par stycken, tar hand om morfar. Istället låter de alltså en ensamstående bidragstagande galenpanna ta hand om sin käre far som med jämna mellanrum får ta sitt pick och pack och flytta runt i Sverige medan dottern får löpa amok och göra i princip vad hon vill. Låter det sunt? Låter det ens rimligt? Som sagt, var och en får tro vad en vill.

Jewels med fader bröt väl kontakten med syskon och andra när Jewels blev vittne till Jehova??
Citera
2022-08-16, 19:10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Fantasifoster är han inte, det är klart att människan finns. Frågan är om han faktiskt bor med Jewels eller inte.

Oj, en gungstol, där har vi ju beviset, eller vadå? Vad är det som säger dig att det är morfars rum, förutom att Jewels själv säger att det är det? Det är ju bara en massa gammalt bråte. Finns ingenting som bevisar att detta skulle vara morfars rum på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jewels med fader bröt väl kontakten med syskon och andra när Jewels blev vittne till Jehova??
Ingen aning, kanske insåg Jewels att hon kan få ut gratis pengar om hon påstår sig vara vittne.
Citera
2022-08-16, 19:35
Medlem
Citat:
Fantasifoster är han inte, det är klart att människan finns. Frågan är om han faktiskt bor med Jewels eller inte.

Oj, en gungstol, där har vi ju beviset, eller vadå? Vad är det som säger dig att det är morfars rum, förutom att Jewels själv säger att det är det? Det är ju bara en massa gammalt bråte. Finns ingenting som bevisar att detta skulle vara morfars rum på riktigt.

Ingen aning, kanske insåg Jewels att hon kan få ut gratis pengar om hon påstår sig vara vittne.
Nä men det låter bara så sjukt att både jewels och issy ska ljuga om det. Eller att ljuga är väl inte så sjukt, men att prata om honom så vardagligt vore det.

Anledningen till att Jewels blev vittne var väl dels att ormis är det, och dels att hon kan tigga pengar av de andra i gänget. När hon tappat kontakten med robert och de andra kände hon plötsligt "att hon vacklar i sin tro".
Citera
2022-08-16, 19:59
Medlem
Jewels har väl varit vittne länge? Har för mig att hon har sagt att hon träffade Issy pappa via nån chatt för vittnen och tror att Issys pappa också har sagt att Jewels familj var vittnen. Tror också att de nämnt att de haft kontakt med vittnen när de bodde i Norrköping.
Tror i vilket fall inte att det här med JV är nån ny grej.
Senast redigerad av Superpotato 2022-08-16 kl. 20:36.
Citera
2022-08-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Jewels har väl varit vittne länge? Har för mig att hon har sagt att hon träffade Issy pappa via nån chatt för vittnen och tror att Issys pappa också har sagt att Jewels familj var vittnen. Tror också att de nämnt att de haft kontakt med vittnen när de bodde i Norrköping. Tror i vilket fall inte att det här med JV är nån ny grej.

Ja precis. Nej det här med Jehova är inget nytt.
Citera
2022-08-16, 20:11
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vill bara inflika om att jag blir fortfarande illamående när jag tänker på "köttfärsgrytan" som Jewels lagade i någon video.
Åhh.. nu gjorde du mig sugen på en riktig avgrundsköttfärssås.
Citera
2022-08-16, 21:33
Medlem
Ingen live idag?
Citera
2022-08-16, 22:06
Medlem
Citat:

Får erkänna att jag har svårt att se vart de pengarna skulle komma från. De bekanta jag har haft som varit vittnen har mest får betala en jävla massa till vakttornet, och arbetat en massa gratis åt samma organisation. Men om det finns pengar som vittne kanske det är dags för mig att bli det med, sitta och lyssna på en massa galningar en timme varje söndag för stålar, lätt värt det.

Så nja, tror mest att det är det gamla vanliga, ensam ostabil människa, som fångas upp av en sekt. Hört det förut, och kommer få höra det igen.
Citera
2022-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trudeluttens
Ingen live idag?
Min gissning är att Jewels och Ylva begett sig till Malmö för att hämta hem flickebarnet. Jewels ä3 förmodligen i upplösningstillstånd med tanke på skolan. Om Issy sumpar skolan går hon miste om csn och kommande aktivitetsstöd. Jewels går dessutom miste om ett förlängt underhållsstöd för Issy. Det vore total katastrof för bidragsparasiten om Issy sket i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in