2022-08-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad är det han anv? Färgar han också håret
Nej jag håller med. Det e något skumt här. 🕵️‍♂️
Man ser inga kläder, skor, hör inget ljud från han alls. Aldrig någon tv på.
Rummet jag såg var helt tomt
Läser han böcker?
Sitter han kanske inlåst i källaren?
Jag tvivlar absolut inte på att han bor där. Om man har hört henne prata om honom i en live förstår man det. Så bra skådespelare kan hon omöjligen vara.
Citera
2022-08-16, 23:33
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag tvivlar absolut inte på att han bor där. Om man har hört henne prata om honom i en live förstår man det. Så bra skådespelare kan hon omöjligen vara.
I klippet som länkades tidigare så är badrummet helt i ordning, Issys rum helt i ordning, Jewels som sover/bor i köket såg ut att vara på väg att göras i ordning, medan morfars rum såg ut som ett ställe att dumpa allt sitt skräp på. Jo, där stod faktiskt en (tom) bokhylla. Var var morfar den dagen? Ute och dansade på logen?
Citera
2022-08-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Min gissning är att Jewels och Ylva begett sig till Malmö för att hämta hem flickebarnet. Jewels ä3 förmodligen i upplösningstillstånd med tanke på skolan. Om Issy sumpar skolan går hon miste om csn och kommande aktivitetsstöd. Jewels går dessutom miste om ett förlängt underhållsstöd för Issy. Det vore total katastrof för bidragsparasiten om Issy sket i skolan.

Håller med J om en sak och det är att Issy behöver vård. Att sluta på setralin gör en inte psykotisk men det gör en lättirriterad och arg. Vilket i mina ögon bevisar att Issy inte trivs hemma, hon har en mamma som aldrig är nöjd och glad. Den vardagliga tillvaron är konstant grå och dyster. Det är väl klart att man vill fly som tonåring då? Jag hade också varit arg, irriterad och längta efter normala familjeförhållanden.
Citera
2022-08-17, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trudeluttens
Håller med J om en sak och det är att Issy behöver vård. Att sluta på setralin gör en inte psykotisk men det gör en lättirriterad och arg. Vilket i mina ögon bevisar att Issy inte trivs hemma, hon har en mamma som aldrig är nöjd och glad. Den vardagliga tillvaron är konstant grå och dyster. Det är väl klart att man vill fly som tonåring då? Jag hade också varit arg, irriterad och längta efter normala familjeförhållanden.
Det är ju lite anmärkningsvärt att det är under dessa medicinuppehåll som Issy lever upp och tar sig för saker. Hon hälsar på sina pojkvänner, hon åker till Elin och hon går på festival. Det är ju i sig inte negativa saker, det negativa är ju att hon inte berättar för Jewels vart hon ska och att hon gör det när hon borde vara i skolan.
Citera
2022-08-17, 10:03
Medlem
Jewels sa i någon av dom senaste liven, att morfar var 80 år - trodde hon. Hon är visst inte så bra på det där med åldrar, enligt henne själv.
Det skumma,är att morfar fyllde 80 år den 25e juli. Det borde väl även hon minnas?

Läst här att Issys 18 årsdag firades med sprit. Men är det någon som vet om morfar blev uppmärksammad? 80 år är ju ändå 80 år. Jehova eller inte...
Citera
2022-08-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Jewels sa i någon av dom senaste liven, att morfar var 80 år - trodde hon. Hon är visst inte så bra på det där med åldrar, enligt henne själv.
Det skumma,är att morfar fyllde 80 år den 25e juli. Det borde väl även hon minnas?

Läst här att Issys 18 årsdag firades med sprit. Men är det någon som vet om morfar blev uppmärksammad? 80 år är ju ändå 80 år. Jehova eller inte...
Issy blev inte firad alls den dagen. Det var ju flera veckor senare som hon fick en flaska sprit. Att Jewels inte minns hans ålder beror troligen på att de inte uppmärksamma födelsedagen alls.
Citera
2022-08-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Issy blev inte firad alls den dagen. Det var ju flera veckor senare som hon fick en flaska sprit. Att Jewels inte minns hans ålder beror troligen på att de inte uppmärksamma födelsedagen alls.

Jaha, jag uppfattade inlägg i tråden som att Issy fick en flaska sprit i 18- års present. My mistake.

Sen undrar jag, hur tänker Ni som menar att Jewels kör på bidragsfusk m morfar? Vart skulle morfar bo, och hur försörjer han sig?
Senast redigerad av Kokhett 2022-08-17 kl. 13:33.
Citera
2022-08-17, 13:56
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Jaha, jag uppfattade inlägg i tråden som att Issy fick en flaska sprit i 18- års present. My mistake.

Sen undrar jag, hur tänker Ni som menar att Jewels kör på bidragsfusk m morfar? Vart skulle morfar bo, och hur försörjer han sig?

Spritflaskan fick hon i försenad 18-års present, hon fyllde 18 år den 7 juli. Angående morfar så hörde jag honom i en av issy´s vlogg för ett tag sen, och det är nu när dom flyttade till kumla. Så han bor definitivt där.
Citera
2022-08-17, 13:58
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Spritflaskan fick hon i försenad 18-års present, hon fyllde 18 år den 7 juli. Angående morfar så hörde jag honom i en av issy´s vlogg för ett tag sen, och det är nu när dom flyttade till kumla. Så han bor definitivt där.
Har du en länk till det?
Citera
2022-08-17, 14:17
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Har du en länk till det?

Håller på leta, men vid närmare eftertanke är det nog inspelat i Pålsboda, men lades ut på Youtube efter dom flyttat till Kumla.
Citera
2022-08-17, 14:32
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Håller på leta, men vid närmare eftertanke är det nog inspelat i Pålsboda, men lades ut på Youtube efter dom flyttat till Kumla.
Om den tagits ner från tuben så har jag den troligen nedsparad, behöver dock veta ungefärligt datum eller allra helst titel. Det är ju så många timmars material att åtminstone inte jag orkar leta manuellt.
Citera
2022-08-17, 15:44
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Om den tagits ner från tuben så har jag den troligen nedsparad, behöver dock veta ungefärligt datum eller allra helst titel. Det är ju så många timmars material att åtminstone inte jag orkar leta manuellt.

Jag har letat, men hittar inte den tyvärr. Det var i skiftet maj, juni någongång. Det var inte en live. En kort sekvens där Issy pratar själv med kameran, så hör man, låter som en gammal mans röst som ropar på Issy, hon vänder huvudet mot rösten, sen klipps det till en annan sekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in