Citat:
Ursprungligen postat av
Kraftkarl
Analyser utförda mellan 2018-2019 visade att
Zeta Originale, Olio Extra Vergine Di Oliva 750mL och Zeta, Olio, extra vergine di oliva Classico 500mL innehöll bomolja. Zeta Olio, extra vergine di oliva Classico EKO 500mL innehöll dock extra jungfruolja.
https://www.livsmedelsverket.se/glob...a-resultat.pdf
Krångligt att hålla koll när Zeta har så många oljor i sortimentet där några är fake och vissa är godkända. Fontana har också några olika, men där betalade Fontana ICA att sätta ut en stor skylt på hyllan där det stod något typ "topptestad av livsmedelsverket" så jag lärde mig tillslut vilken jag ville ha. Saltå Kvarn har dock bara en produkt så där blir det lätt att välja rätt.
QUOTE=StigAllan|80206889]Köper Saltå Kvarns produkter ofta så jag ska hålla koll.
ZETA är väl inte det mest pålitliga märket, han grundaren kommer från Italien eller ön där vid tån så man får ha detta i åtanke.
Visst var det något strul för ett antal år sedan med ZETAS olivoljor tror jag mig minnas.
Dumma svenskar kan man sälja vad skit som helst till är min erfarenhet när jag bytt oljor.[/quote]
Jag köpte Zeta fram till nyligen när det kommer till ost, men nu blev jag sur på dem så från och med nu blir det bojkott av märket.
Är Saltå Kvarn ett bra märke? Läste på flaskan hemma och det var olja från Italien. Kan dock inget om varumärket då det bara är sambon som köper den.