2022-08-16, 21:25
  #201109
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Problemet är att inte hela Ukraina ville vara med i EU. Många ryssar kände sig hotade (liknande Balkan eller Nordirland).

De ryssar som kände mer tillhörighet med Ryssland, på Krim och i Donbass ville bryta sig ur Ukraina och gå sin egen väg (liksom Skottland vill göra i UK).

Ukraina totalvägrade att de skulle få lämna Ukraina och valde istället att starta krig sina egna medborgare i Donbass. Ukraina besköt till och med sina egna medborgare med artilleri.

Ukraina gjorde precis det som de beskyller Ryssland för. EU satte Ukraina i en helt omöjlig situation då de tvingades välja mellan EU och Ryssland.

Därefter valde USA/ EU och NATO att till och med stödja Azovbrigaderna i kriget mot Donbass med vapen och utbildning. Droppen var när de ville ha med Ukraina i NATO.

Här kan du se klipp hur USA senatorer vill planerar för krig i Ukraina.

https://youtu.be/JeWHviwLMy8

Du glömde delen när det började dyka upp ryska soldater med ryska vapensystem men utan förbandstecken i dessa områden?

Visserligen jävligt poppis att semestra i Ukraina men man brukar inte ta med sig sitt BUK system på semestern.
Citera
2022-08-16, 21:27
  #201110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och i Ryssland ökar överflödet ut ymninghetshornet?
Med låg utlandsskuld och mer pengar cirkulerande inom Ryssland än tidigare så lär de få det bättre där ja och även Asien lör gynnas stort……
Citera
2022-08-16, 21:28
  #201111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Breaking: Ukraina försöker nu skjuta på kärnkrafverkets kärnbränsle!

Ukraine bombs nuclear waste storage site inside Zaporozhye NPP – official
Ukrainian artillery has fired multiple rockets directly at the coolant systems and nuclear waste storage site inside the Zaporozhye Nuclear Power Plant in Energodar, local government administration member Vladimir Rogov told Russian media on Tuesday, warning that a successful strike may result in a radiation release equivalent to a “dirty bomb.”
https://rt.com/russia/560971-ukraine-bombs-waste-containers-zaporozhye/

Zelensky måste stoppas i sin bunker precis som Hitler, lyckas han med att göra så att kärnkraftverket exploderar kan det bli folkmord!

Om bara ryssorcherna drog sig tillbaka från kärnkraftverket och övriga Ukraina skulle allt dödande helt kunna stoppas. Tyvärr är dåren i Kreml inte helt frisk i huvudet så kriget lär fortgå ännu ett tag.

RT-länkar är som du vet helt värdelösa att hänvisa till då de är rysk propaganda.
Citera
2022-08-16, 21:29
  #201112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast det är de ju inte alla och speciellt inte om du jämför med priserna innan pandemin…
Det är skitkul för oss människor när du målar in dig i hörn efter hörn där inte en enda människa tar dig på allvar.

Du har blivit ett slags trådmaskot, trådens 3D-clown, någon som vi alla har kul åt.
Fortsätt gärna med dina huvudlösa inlägg, i all tragik behöver vi lite underhållning.

En stallägare utan hästar som jag till och med tror att Putinanhängarna finner underhållande, en slags definition på korkad.
Citera
2022-08-16, 21:29
  #201113
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Norge har gått om Ryssland när det gäller att leverera gas till Tyskland https://twitter.com/SamRamani2/status/1559312540026474498?s=20&t=gCT_oVzrOOxyL7VrQbj7pQ
Toppen det var bra nyheter tack.
Citera
2022-08-16, 21:29
  #201114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med låg utlandsskuld och mer pengar cirkulerande inom Ryssland än tidigare så lär de få det bättre där ja och även Asien lör gynnas stort……

Lär få? När flyttar du till det förlovade landet?
Citera
2022-08-16, 21:30
  #201115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jahapp. Allt verkar ju jätteenkelt men utan Ryssland och dess enorma kapacitet som råvaruleverantör kommer ju priserna troligen gå i taket på många varor…
Troligen inte. Ryssland är inte den enorma leverantör som du verkar vilja föreställa dig. Det är dessutom väldigt få saker som ryssarna har något slags monopol på. Priserna går upp tills andra leverantörer ökat sin produktion.
Citera
2022-08-16, 21:30
  #201116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast det är de ju inte alla och speciellt inte om du jämför med priserna innan pandemin…

det var ju de du nämde.

och räknar du av oberabetade råvaror så har ryssland ett enormt exportunderskott, och halverade statsfinnanser, och det är utöver en kollapsande innhemsk marknad problemet för ryssland,

typ som att "svenska staten" skulle stänga hälften av sina verksamheter, och halvera bidragen....
Citera
2022-08-16, 21:31
  #201117
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukraina bombar allt som inte tillhör dom, broar, lägenheter och nu kärnkraftverk.

Allt i Ukraina tillhör Ukraina.

Så hur tänkte du här?
Citera
2022-08-16, 21:35
  #201118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Troligen inte. Ryssland är inte den enorma leverantör som du verkar vilja föreställa dig. Det är dessutom väldigt få saker som ryssarna har något slags monopol på. Priserna går upp tills andra leverantörer ökat sin produktion.
Fast om de alternativa leverantörerna redan har leveransproblem vilket många verkar ha så vet du ju vad som händer…
Ryssarna är eller var enorma leverantörer av många råvaror jämfört med de flesta andra länder…
Citera
2022-08-16, 21:35
  #201119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och där citerade du ett annat känt pro-ryskt troll.

Man undrar lite vilka pengar som Ryssland betalar till de pro-ryska trollen Scott Ritter och Douglas Macgregor för att de ska säga det de säger. Eller har ryssarna material på dem som kan användas till utpressning?

En av dem är i alla fall svag för småflickor. Det är som gjort för utpressning.

Kanske det var innehållet i Putins polare Trumps kartonger, som ligger till grund för deras handlingar. Så då blir det kanske ändring snart
Citera
2022-08-16, 21:38
  #201120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med låg utlandsskuld och mer pengar cirkulerande inom Ryssland än tidigare så lär de få det bättre där ja och även Asien lör gynnas stort……

ryssland är bankrut, och människorna där får i rask takt det mycket sämre. "asien" har redan halverat sin export till ryssland,

tyvärr så får ryssen allt mindre nödvändiga varor för sina rubel, och mindre rubel, och då får ett land problem, om de nu heltenkelt inte lånar pengar för att stimulera marknaden, men det går ite om man är satt i konkurrs.....

här kan du titta.

https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in