2022-08-16, 21:15
  #201097
Medlem
QuietExits avatar
Norge har gått om Ryssland när det gäller att leverera gas till Tyskland https://twitter.com/SamRamani2/status/1559312540026474498?s=20&t=gCT_oVzrOOxyL7VrQbj7pQ
Citera
2022-08-16, 21:17
  #201098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket kan ta åratal..
Något år eller två men vi klarade pandemin och vi klarar det här
Citera
2022-08-16, 21:17
  #201099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det här är ju ganska intressant, där man måste ägna sig åt nån form utav moralisk gymnastik för att kunna rättfärdiga Rysslands beteende.

Ukraina, och i slutändan dess folk, har enda sen sovjets sammanbrott sökt sig västerut just för att de inte vill vara en del utav ”den ryska världen”.
Precis som all andra fd Warszawa-paktländer som sedermera blivit medlemmar i EU och Nato.

Det är Ukraina som har valt sin väg, inte USA, EU eller Nato. Det här är ganska symptomatiskt för många ryssvänner- den totala förnekelsen att Ukraina och dess folk har någon egen vilja, utan bara blir manipulerade utav väst.

Hur kommer det sig att i stort sett alla grannländer till Ryssland, faktiskt avskyr Ryssland till den milda grad att de har sett det som avgörande för sin överlevnad att söka sig västerut i form utav EU och Nato-medlemskap?

Problemet är att inte hela Ukraina ville vara med i EU. Många ryssar kände sig hotade (liknande Balkan eller Nordirland).

De ryssar som kände mer tillhörighet med Ryssland, på Krim och i Donbass ville bryta sig ur Ukraina och gå sin egen väg (liksom Skottland vill göra i UK).

Ukraina totalvägrade att de skulle få lämna Ukraina och valde istället att starta krig sina egna medborgare i Donbass. Ukraina besköt till och med sina egna medborgare med artilleri.

Ukraina gjorde precis det som de beskyller Ryssland för. EU satte Ukraina i en helt omöjlig situation då de tvingades välja mellan EU och Ryssland.

Därefter valde USA/ EU och NATO att till och med stödja Azovbrigaderna i kriget mot Donbass med vapen och utbildning. Droppen var när de ville ha med Ukraina i NATO.

Här kan du se klipp hur USA senatorer vill planerar för krig i Ukraina.

https://youtu.be/JeWHviwLMy8
Citera
2022-08-16, 21:18
  #201100
Medlem
Min fetade, bör ju betyda att Ukraina skall bomba dessa.

WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
3m
Kherson-A poor attempt at an offensive battle near Novohryhorivka ended with significant losses and escape for the occupiers.
ТРУХА⚡️English
@TpyxaNews
·
3m
President Zelenskyy called on all Ukrainians in the temporarily occupied territories not to approach the russian military facilities
ТРУХА⚡️English
@TpyxaNews
·
3m
“And the queue these days to leave Crimea for Russia across the bridge proves that the vast majority of citizens of the terrorist state already understand or at least feel that Crimea is not a place for them,” the President added
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
3m
Russian forces led an offensive in the Nevelske area, hostilities continue.
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
4m
Russian assaults into Soledar were stopped they withdrew with losses and ran towards the plant.
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
5m
Heaviest fighting continues west of Vershyna
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
14m
Russian forces conducted at least 3 near Yakovlivka and Soledar today.
Shows their aviation is working in the area.
Citera
2022-08-16, 21:18
  #201101
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
att böka i jorden efter olja och kol är inte precis en unika egenskap för ryssland...
ja på 24h lär det inte gå, men det är inget problem, den stora utmaningen blir ju hur kina hanterar sin interna kollaps och brist på... allt....
Det stämmer ganska bra det du skrev, endast de mest lidelsefulla och rabiata pro-ryssarna här i tråden påstår- kanske till och med tror, att det finns någon sorts närvarande eller kommande pakt med Kina. Saken är den att Kina- åtminstone hittills, har undflytt ett klart och tydligt fördömande av den ryska invasionen motsatte hör samman med att kineserna gärna ville ha en prövning och en koll på hur väst's svar på militär aggression kan se ut och verka.

Kineserna i ledningen är nog ganska chockade av de resoluta samverkande krafter som visas upp i stöd för Ukraina. Kanske det mest chockande för dem är alla de omfattande sanktioner som nationer, organisationer och företag lägger på den invaderande parten med vidare bojkott av ryska varor, neka ryska fartyg att anlöpa hamnar, låsande av tillgångar, stop för ekonomiska transaktioner, m.m. Jag har en aning om att sådana här saker håller Kina borta från ett liknande företag som herr Putin gjorde...
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-08-16 kl. 21:35.
Citera
2022-08-16, 21:20
  #201102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
märkligt, alla dessa produkter är ju billigare nu än innan kriget.
.
Fast det är de ju inte alla och speciellt inte om du jämför med priserna innan pandemin…
Citera
2022-08-16, 21:20
  #201103
Medlem
Breaking: Ukraina försöker nu skjuta på kärnkrafverkets kärnbränsle!

Ukraine bombs nuclear waste storage site inside Zaporozhye NPP – official
Ukrainian artillery has fired multiple rockets directly at the coolant systems and nuclear waste storage site inside the Zaporozhye Nuclear Power Plant in Energodar, local government administration member Vladimir Rogov told Russian media on Tuesday, warning that a successful strike may result in a radiation release equivalent to a “dirty bomb.”
https://rt.com/russia/560971-ukraine-bombs-waste-containers-zaporozhye/

Zelensky måste stoppas i sin bunker precis som Hitler, lyckas han med att göra så att kärnkraftverket exploderar kan det bli folkmord!
Citera
2022-08-16, 21:23
  #201104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jahapp. Allt verkar ju jätteenkelt men utan Ryssland och dess enorma kapacitet som råvaruleverantör kommer ju priserna troligen gå i taket på många varor…

Och i Ryssland ökar överflödet ut ymninghetshornet?
Citera
2022-08-16, 21:23
  #201105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nä, vi vet såklart inte hur många de har men då de används mer sällan samt att många äldre Soviet missiler med lägre precision används så kan man anta att de har brist. Om ryzzarna haft god tillgång så kan man anta att de hade skjutit betydligt fler moderna missiler nu när de försöker avancera.



https://nationalinterest.org/blog/buzz/will-russia-run-out-precision-guided-munitions-204148

Dessutom känns det lite som att ryssarnas högprecisionsvapen, inte träffar med så bra precision. När dom väl har lyckats träffa så framhåller dom med emfas att det är en högprecisionsattack. Den ryska statistiken är väl 100% träffsäkerhet för man räknar ju inte missarna.
Citera
2022-08-16, 21:23
  #201106
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Breaking: Ukraina försöker nu skjuta på kärnkrafverkets kärnbränsle!

Varför beskjuter ryssarna kärnkraftverkets kärnbränsle?

Det låter väldigt farligt.
Citera
2022-08-16, 21:24
  #201107
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Norge har gått om Ryssland när det gäller att leverera gas till Tyskland https://twitter.com/SamRamani2/status/1559312540026474498?s=20&t=gCT_oVzrOOxyL7VrQbj7pQ

Bra nyheter. Putin underskattar väst som han tolkat som svaga och obeslutsamma p.g.a. jobbig demokrati etc. Han trodde han hade köpt tyskarna för evigt så att de skulle vara tvungna att fortsätta att köpa hans gas. Men vi ställer om oss fortare än vad Putin gör.
Citera
2022-08-16, 21:25
  #201108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Breaking: Ukraina försöker nu skjuta på kärnkrafverkets kärnbränsle!

Ukraine bombs nuclear waste storage site inside Zaporozhye NPP – official
Ukrainian artillery has fired multiple rockets directly at the coolant systems and nuclear waste storage site inside the Zaporozhye Nuclear Power Plant in Energodar, local government administration member Vladimir Rogov told Russian media on Tuesday, warning that a successful strike may result in a radiation release equivalent to a “dirty bomb.”
https://rt.com/russia/560971-ukraine-bombs-waste-containers-zaporozhye/

Zelensky måste stoppas i sin bunker precis som Hitler, lyckas han med att göra så att kärnkraftverket exploderar kan det bli folkmord!

Ryssorcherna kan ju börja med att lämna kärnkraftverksområdet, vafan dom har där att göra? Så slipper dom ju bli beskjutna, om det nu är ukrainska styrkor som gör det. Varför dom nu skulle vilja förstöra sin egen infrastruktur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in