Citat:
Ursprungligen postat av
donald12
Ryzzarna anstränger sig troligen redan maximalt o har inget ytterligare att besvara attackerna med?
Mina tankar börjar faktiskt försiktigt vandra åt det hållet!
Jag har personligen aktat mig från att skriva ner stridskapitalet på Rysslands balansräkning men efter den eskalering vi bevittnat sedan åtminstone en vecka i handling från Ukraina och det inte minst retorisk - inte sällan hånfullt förnedrande faktiskt
- utan en minsta motmarkering från Ryssland så kan det vittna om mer än bara grus i krigsmaskineriet; att man faktiskt över amen och pannkaka inte ens
kan besvara Ukrainas Krim-offensiver i detta nu.
I ett Kreml som inte stormar skulle detta språk aldrig tillåtas att passera obemärkt. Detta språk, om något, är nämligen ett som Kreml förstår flytande under normala omständigheter och aldrig är sena med att käfta tillbaka i.