Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRetarded
Varken Ukraina eller Ryssland har meddelat att Krim har beskjutits. Det finns inte heller några vittnesmål eller filmer om inkommande projektiler.
Det handlar troligtvis om sabotage.
Jo det mesta tyder nog på att man äntligen nått en fungerande samverkan med Ukrainska motståndsrörelsen på Krim hoppas dom kan hålla tempot uppe nu och slå ut vartenda
ammunitionslager på Krim så kriget kan vända nån gång , och i första hand åtminstone
södra Ukraina kan bli befriat från Ryska styrkor.
I mina förhoppningar skulle en bra första etapp vara om man kunde befria sydkusten fram
till Mariopol samt krim ner till Sevastopol.
Man kan låta Ryssarna behålla kontrollen i Sevastopol + ca: 5 km runt om samt ge dom fri passage
på transitvägen längs södra krim och över till Ryssland detta enbart för att visa att man respekterar
arrendeavtalet gällande hamnen i Sevastopol.
I etapp 2 gäller det att slutföra återtagandet av Ukraina och då är det fokus på att driva ut
Ryska styrkor ur Luhansk området även där kan man nog räkna med starkt stöd från
motstånds rörelsen dom börjar nog bli djävligt trötta på rysk militär vid det här laget.