2022-08-16, 18:26
  #201013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Varken Ukraina eller Ryssland har meddelat att Krim har beskjutits. Det finns inte heller några vittnesmål eller filmer om inkommande projektiler.

Det handlar troligtvis om sabotage.


Russia blames sabotage for new Crimea blasts

https://www.bbc.com/news/world-europe-62560041
Citera
2022-08-16, 18:26
  #201014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Var det USAs regering/militärindustriella komplex och Ukraina som invaderade Ukraina den 24 Februari och 2014?

Om du går på stan med en fin mobiltelefon och blir rånad, är det då ditt fel bara för att rånaren råkade se dig och din tjusiga telefon?

Det beror på var du går i stan.
I vissa stadsdelar får man nog skylla sig själv.

USA/EU/NATO visste precis vad som gällde i den delen av världen.
Citera
2022-08-16, 18:34
  #201015
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte konstigare än att Dalai Lama ofta har tre superdyra klockor på sig som Rolex etc...

Vad gäller Putins klockor så kan de vara gåvot från andra statsöverhuvuden eller köpta för aktievinster han gjort...
Kan till och med vara så att de tillhör ryska staten. alltså inte Putin själv...

Man kan finna sig sympatisera med Ryssland i det här kriget. Man kanske älskar allt vad Ryssland gör, eller hatar Ukraina av någon anledning.

Men när man sitter där och försöker argumentera för sin sak, och märker att man då och då - ofta - behöver ljuga för att få fram vad man tycker är rätt, är det inte läge att se över sin ståndpunkt då?

Har du förresten nån av de där bilderna på Dalai lama när han bär tre ’superdyra’ klockor?

Eller var det ännu en i raden av lögner?
Citera
2022-08-16, 18:36
  #201016
Medlem
HejaFinlands avatar
Fler människor lämnar Krim. Alla köar på järnvägsstationen. Lite för mycket av Putins specialoperation där nu. Redan innan kriget drog igång började alla i underrättelsetjänsten sälja sina hus och lägenheter där. Redan då verkar de ha vetat att det förr eller senare skulle sprida sig till Krim.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1559519126258962437
Citera
2022-08-16, 18:37
  #201017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Varken Ukraina eller Ryssland har meddelat att Krim har beskjutits. Det finns inte heller några vittnesmål eller filmer om inkommande projektiler.

Det handlar troligtvis om sabotage.
Du verkar lättad över ryktena om sabotage? Utveckla gärna.
Citera
2022-08-16, 18:39
  #201018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Märks inte att den stöder Putin, är ju mycket där som stöder Ukraina, tex BBC reportage om förlusterna i ryska elitregementen vi pratade om för några dagar sedan och en ukrainsk farbror som slog ut en kadyrovist kolonn på egen hand. Bra reportage.

Sen vet man ju att det finns mycket tokdårar i USA, de valde ju Trump som president till exempel. Och gillade de en maktgalen bullie gillar de väl fler, särskilt som Putin var den som såg till att Trump valdes. Men med tanke på kalla kriget och kommunistskräcken då är det udda se amerikaner som idag stöder ryssen.

Sen att påpeka att det var Ryssland som anföll och inte Ukraina och USA:s vapenindustri är väl ingen ide. Du är ju i den delen helt faktaresistent.

Jag tycker introt avslöjar kanalens sympatier lite.

Jag vet att Ryssland invaderade Ukraina.

Du kan ju åka till Tensta och mucka lite med grabbarna där.
Om du blir nedslagen så har du ju visserligen rätten på din sida - men det var kanske inte så smart gjort.

När det kommer till stormakter så kallas en sådan Tenstaepisod för ‘Realpolitik’.

Det är precis vad som hände i Ukraina och alla var helt på det klara vad det handlade om.
Citera
2022-08-16, 18:42
  #201019
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag tycker introt avslöjar kanalens sympatier lite.

Jag vet att Ryssland invaderade Ukraina.

Du kan ju åka till Tensta och mucka lite med grabbarna där.
Om du blir nedslagen så har du ju visserligen rätten på din sida - men det var kanske inte så smart gjort.

När det kommer till stormakter så kallas en sådan Tenstaepisod för ‘Realpolitik’.

Det är precis vad som hände i Ukraina och alla var helt på det klara vad det handlade om.


Och eftersom du älskar det beteendet sympatiserar du med både Putin och ’grabbarna’ i Tensta. Heja
Citera
2022-08-16, 18:43
  #201020
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag tycker introt avslöjar kanalens sympatier lite.

Jag vet att Ryssland invaderade Ukraina.

Du kan ju åka till Tensta och mucka lite med grabbarna där.
Om du blir nedslagen så har du ju visserligen rätten på din sida - men det var kanske inte så smart gjort.

När det kommer till stormakter så kallas en sådan Tenstaepisod för ‘Realpolitik’.

Det är precis vad som hände i Ukraina och alla var helt på det klara vad det handlade om.
Ryssland är ingen stormakt. Inte ens regional spelare. Ryssland blir till åtlöje. Jag tror det är det som svider mest hos Putin och hans pedofilring.
Citera
2022-08-16, 18:44
  #201021
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Så kom ryssar att identifiera sig med Tolkiens orker
9:55 min - tor 13 feb 2020

Är alverna i Tolkiens "Sagan om ringen" nazister? Och orkerna ryssar? Skribenten Lars Lovén guidar till det komplicerade ryska mottagandet av en av världens mest sålda böcker.
Nationalistiska debattörer har fört fram idén att ryssarna måste bli orker igen och sluta låtsas vara alver. Och då talar vi inte om känsliga och intelligenta orker i Kirill Eskovs anda utan om den vanliga sorten, starka och hänsynslösa krigare i strid mot en degenererad och tolerant västvärld.

Den mest vältalige av ork-apologeterna är Mikhail Elizarov. I hans ”Orksång” är ”Sagan om ringen” propaganda, alverna nazister och ryssarna orker, och så är vi tillbaka där allt började, med hjältar och avhumaniserade fiender, och vilka som är vad, det är avgjort redan från början, det beror på rasen. Eller nationen, om man så vill. Det är en strikt dualistisk och på många sätt väldigt tolkiensk läsning. Bara det att den håller på andra laget.
https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-kom-ryssar-att-identifiera-sig-med-tolkiens-orker

Mycket intressant
Från 2020 så om den länkats tidigare ber jag om ursäkt,

Jag har tidigare noterat att ryssar i sociala medier och kommentarsfält har etiketterat sig själva som orker. Men jag har hela tiden tänkt på det som ett nypåkommet sätt att neutralisera de utländska kritikerna som gillar att benämna dem som sådana. Väldigt intressant att användandet av det uttrycket har en längre historia än den nuvarande konflikten och också att det finns en mer avancerad bakgrundshistoria än rent käftande.
Citera
2022-08-16, 18:52
  #201022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Han äger ju Rysslands alla tillgångar vi sina bakbundna oligarkkompisar såväl som palatset är ägt via kompisarna.
Kan du bevisa motsatsen?
Faktiskt upp till er att bevisa eftersom ni är de som kommit med de galna påståendena..
Men återigen varför skulle Putin bygga ett fult skrytpalats när han har tillgång till Kreml och andra betydligt ståtligare palats?
Citera
2022-08-16, 18:55
  #201023
Medlem
donald12s avatar
Ett RyZZk HQ till pulveriserat :-)



It is reported that in Lysychansk the Armed Forces of Ukraine destroyed the former building of Security Service of Ukraine, where the invaders organized their headquarters. The consequences of the strike -.


https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1559584173731586050?t=4PD8cqmocNgs5-ypfSp2Sw&s=19
Citera
2022-08-16, 18:58
  #201024
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Faktiskt upp till er att bevisa eftersom ni är de som kommit med de galna påståendena..
Men återigen varför skulle Putin bygga ett fult skrytpalats när han har tillgång till Kreml och andra betydligt ståtligare palats?

Finns väl ingen hockey rink i Kreml misstänker jag 😂

Såg filmen om Putlers skrytbygge. Bisarrt ställe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in