Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 21:20
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det verkar som man får göra det men bäst att kolla upp med en läkare först.

http://www.familjeliv.se/forum/threa...cken-trumhinna

Jag tror inte heller på Mittanks märkliga uppgifter. Någon anledning lär han ju haft med att komma med dessa uppgifter. Han kan ev. ha trott att detta var orsaken till sin spräckta trumhinna?

Det är ju ocksa lite egendomligt. Visserligen kan nog läkare ge klartecken - men personligen skulle jag aldrig gjort det. Blotta tanken pa att det kan "sla lock" för örat, när trumhinnan inte är helt OK..nej, i Lars ställe hade jag tagit bussen.
Citera
2017-09-23, 15:35
  #398
Medlem
Skaraborg2s avatar
Buss.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är ju ocksa lite egendomligt. Visserligen kan nog läkare ge klartecken - men personligen skulle jag aldrig gjort det. Blotta tanken pa att det kan "sla lock" för örat, när trumhinnan inte är helt OK..nej, i Lars ställe hade jag tagit bussen.

Svårt att säga varför Mittank inte ville/tänkte på att åka buss från Bulgarien hem till Tyskland?

Jag skulle troligtvis också ha gjort som du och tagit bussen.
Citera
2017-09-24, 14:40
  #399
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Svårt att säga varför Mittank inte ville/tänkte på att åka buss från Bulgarien hem till Tyskland?

Jag skulle troligtvis också ha gjort som du och tagit bussen.

Han verkar inte ha varit så van eller intresserad av att resa. Pengar till ett annat resealternativ tycks inte ha varit problemet. Såg han möjligheten att lämna Varna landvägen om det inte gick bra att flyga? Fanns det på kartan att stanna kvar på orten tills skadan läkt någorlunda?
__________________
Senast redigerad av pudellus 2017-09-24 kl. 14:43.
Citera
2017-09-24, 15:43
  #400
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur tänkte Mittank?

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Han verkar inte ha varit så van eller intresserad av att resa. Pengar till ett annat resealternativ tycks inte ha varit problemet. Såg han möjligheten att lämna Varna landvägen om det inte gick bra att flyga? Fanns det på kartan att stanna kvar på orten tills skadan läkt någorlunda?

Nej han var ingen van utlandsresenär. Detta kan ha varit första utlandsresan Mittank gjorde på egen hand tillsammans med två kamrater. Han kan i o f s varit utomlands tidigare men då tillsammans med familjen.

Den försvunne hade arbetet på ett och samma ställe i Wilhelmshaven under sju års tid. Han verkar under dessa år ha bott hemma hos föräldrarna, åtminstone delvis under dessa år, så pengar var säkert inga problem.

Ingen vet hur Mittank tänkte efter att kamraterna hade rest hem. Han verkar inte ha tänkt på landvägen eftersom han bad sin mor Sandra att boka en ny flygbiljett åt honom. Personligen tror jag inte att han hade tänkt att stanna i Bulgarien tills öronskadan var läkt.

Kunde han överhuvudtaget tänka klart och rationellt under dagarna innan han springande försvann?
Citera
2017-09-24, 16:18
  #401
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej han var ingen van utlandsresenär. Detta kan ha varit första utlandsresan Mittank gjorde på egen hand tillsammans med två kamrater. Han kan i o f s varit utomlands tidigare men då tillsammans med familjen.

Den försvunne hade arbetet på ett och samma ställe i Wilhelmshaven under sju års tid. Han verkar under dessa år ha bott hemma hos föräldrarna, åtminstone delvis under dessa år, så pengar var säkert inga problem.

Ingen vet hur Mittank tänkte efter att kamraterna hade rest hem. Han verkar inte ha tänkt på landvägen eftersom han bad sin mor Sandra att boka en ny flygbiljett åt honom. Personligen tror jag inte att han hade tänkt att stanna i Bulgarien tills öronskadan var läkt.

Kunde han överhuvudtaget tänka klart och rationellt under dagarna innan han springande försvann?

Troligen inte. Frågan hur skärrad han blev av misshandeln särskilt i kombination med att sedan befinna sig ensam utomlands.

Fick han klart för sig den morgonen, kanske starkt emot sina förväntningar, att det blir ingen hemresa idag? Kan ett sådant besked trigga igång en panikreaktion?
Citera
2017-09-24, 16:19
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej han var ingen van utlandsresenär. Detta kan ha varit första utlandsresan Mittank gjorde på egen hand tillsammans med två kamrater. Han kan i o f s varit utomlands tidigare men då tillsammans med familjen.

Den försvunne hade arbetet på ett och samma ställe i Wilhelmshaven under sju års tid. Han verkar under dessa år ha bott hemma hos föräldrarna, åtminstone delvis under dessa år, så pengar var säkert inga problem.

Ingen vet hur Mittank tänkte efter att kamraterna hade rest hem. Han verkar inte ha tänkt på landvägen eftersom han bad sin mor Sandra att boka en ny flygbiljett åt honom. Personligen tror jag inte att han hade tänkt att stanna i Bulgarien tills öronskadan var läkt.

Kunde han överhuvudtaget tänka klart och rationellt under dagarna innan han springande försvann?

Nej, jag tror han var paverkad av narkotika under större delen av Bulgarienvistelsen. Och p.g.a. det kunde han inte tänka klart, och utvecklade därtill en form av paranoia.
Citera
2017-09-24, 16:26
  #403
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittank var inte i bra psykisk kondition.

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Troligen inte. Frågan hur skärrad han blev av misshandeln särskilt i kombination med att sedan befinna sig ensam utomlands.

Fick han klart för sig den morgonen, kanske starkt emot sina förväntningar, att det blir ingen hemresa idag? Kan ett sådant besked trigga igång en panikreaktion?

Man tycker inte att det borde göra det fast å andra sidan så var Mittank helt klart inte i bra psykisk kondition.

Han kunde faktiskt ha åkt landvägen hem till Wilhelmshaven men det verkar inte som han hade tänkt den möjligheten att han faktiskt kunde ha tagit tåg/buss.
Citera
2017-09-24, 17:48
  #404
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flykt i panik?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag tror han var paverkad av narkotika under större delen av Bulgarienvistelsen. Och p.g.a. det kunde han inte tänka klart, och utvecklade därtill en form av paranoia.

Tyvärr är detta ett troligt scenario. Mittank tog droger under sin vistelse vid Goldstrand. Ingen vet vad han kan ha fått i sig för skit.

Han verkar ha blivit mer och mer paranoid under sin vistelse som slutar med att han springer iväg i full fart från flygplatsläkarens mottagning. Jag tror att han flydde i full panik från något eller någon som han trodde utgjorde en fara för honom.

Nu har drygt tre år gått och vi är inte närmare lösningen nu än vi var 2014. Åtminstone inte vad jag känner till.
Citera
2017-09-25, 17:22
  #405
Medlem
Skaraborg2s avatar
Teorier.

Ytterligare en intressant länk publicerad den 11 mars 2017:

The Strange Disappearance of Lars Mittank

Citat:

"Theories

The internet is rampant with theories as to what happened to Lars – everything from organ trafficking to Lars being a drug mule to Lars having a bad reaction to the antibiotic he was taking to a head injury from the fight he got into. However, there is no evidence to suggest either of these things happened."

Citat:

"I admit when I first saw the video and noticed his bags were not with him after he sprinted from Medical Services, I immediately thought drugs. I thought he had drugs in the bags, panicked, dropped the bags, and that’s why he sprinted out of the airport. The drug mule theory does make sense. But that does not explain why he just keeps running and then scales the fence and is never seen again. Also, the bags he left behind were checked and there was no evidence of drugs inside them."
Citera
2017-09-25, 17:28
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ytterligare en intressant länk publicerad den 11 mars 2017:

The Strange Disappearance of Lars Mittank

Citat:

"Theories

The internet is rampant with theories as to what happened to Lars – everything from organ trafficking to Lars being a drug mule to Lars having a bad reaction to the antibiotic he was taking to a head injury from the fight he got into. However, there is no evidence to suggest either of these things happened."

Citat:

"I admit when I first saw the video and noticed his bags were not with him after he sprinted from Medical Services, I immediately thought drugs. I thought he had drugs in the bags, panicked, dropped the bags, and that’s why he sprinted out of the airport. The drug mule theory does make sense. But that does not explain why he just keeps running and then scales the fence and is never seen again. Also, the bags he left behind were checked and there was no evidence of drugs inside them."

Nej, hade droger hittats i hans bagage, hade det framkommit i utredningen.
Citera
2017-09-25, 17:32
  #407
Medlem
Skaraborg2s avatar
"The drug mule theory does make sense".

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, hade droger hittats i hans bagage, hade det framkommit i utredningen.

Visst hade det gjort det så klart.

Vad jag tycker är lite intressant att i den här länken så framkommer det att "The drug mule theory does make sense" - vilket det ju också gör.
Citera
2017-09-25, 17:37
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Visst hade det gjort det så klart.

Vad jag tycker är lite intressant att i den här länken så framkommer det att "The drug mule theory does make sense" - vilket det ju också gör.

Ja, drogproblem tror jag att Lars hade. Men däremot drogkurir är inget man blir hux flux. Inget tyder pa att han haft nagra sadana kopplingar eller ambitioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback