Citat:
Ursprungligen postat av
storkmor
Um 11.00 Uhr rief sie beim Honorarkonsul in Varna an und wurde mit Frau Mitrova verbunden. Ihr erzählte Sandra, was passiert ist, dass ihr Sohn besorgt klang und dass sie dringend Hilfe braucht. Eine Stunde später, um 12.00 Uhr, rief Frau Mitrova Sandra zurück und sagte ihr, dass Lars beim Arzt gewesen sei, relativ normal ausgesehen hat, sich aber unruhig verhalten habe. Und den Arzt darum gebeten habe, zur Toilette gehen zu dürfen, dann aber nicht wiederkam.
Der Arzt dachte, er komme wieder und hole seine Sachen noch, aber später berichtete sie Sandra, dass Lars einfach rausgerannt und vom Flughafen verschwunden sei und seine Reisetasche, Ausweis und Handy zurückgelassen habe. Ein weiterer Punkt, warum die Aussagen des Arztes nicht schlüssig erscheinen. (Inklistrat från Allmystery)
Nu kan jag ha misstagit mig, men jag tror inte det. Hittade denna kvinna vid namn Frau Mitrova. Jag undrar om det inte är samma som Dimitrova, fast man uppfattade namnet fel och skrev bara Mitrova… eller så är det två olika kvinnor. I texten står det att det var denna fru som meddelade Sandra (per telefon) att Dr Kostov först hade sagt att Lars bad att få gå på toa, och sen ändrade det till att Lars rusade ut direkt.. Sedan tillkommer de olika versionerna av den s.k flygplatsarbetaren. Det som möjligtvis är lite skumt här, är ju att det är fru Mitrova som presenterar detta för Sandra ”i samverkan” med Kostov. Ingen ville sätta sig över doktorns ord, även om det lät konstigt med så många varianter.
Mycket bra arbetat storkmor.
Jag tror att du har rätt i att detta handlar om en och samma kvinna. Så det var "Frau Mitrova" som berättade för Sandra över telefon vad dr Kostov hade berättat för henne de båda anledningarna varför Lars hade lämnat hans mottagning. Undrar om inte toabesöket kanske var den rätta? Sandra hörde ju också rinnande vatten när hon ringde upp sonen men ingen som svarade. Fast rinnande vatten fanns i o f s också inne på dr Kostovs mottagning.
Som du skriver så verkar "Frau Mitrova", (honorarkonsul Dimitrova) och dr Kostov ha haft ett "samarbete" tillsammans.