2022-08-15, 15:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Att jag för länge sedan motsatt mig det aktuella vaccinet är ingenting som din lilla antivaxxar-patrask-hjärna klarar av att smälta, gissar jag.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Ja , du har rätt, du har alltid varit emot massvaccinering 🤔, hur kunde jag ha missat det.

Din omsorg för dina med människor, har alltid varit det som drivit dig , dom senaste två åren.Du är en fantastisk människa helt klart.Vi alla här på forumet är skyldig dig en ursäkt 👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨

Du är bara en missförstådd själ , som bara vill väl här i världen.

Att du ständigt kallar alla som har en annan åsikt eller försöker visa någon studie, för Antivaxxar patrask, det ska vi bara bortse ifrån ? Du vet vad sanningen är , du är vetenskapen, lyssna inte på något som inte kommer från staten , eller vaccinbolagen , jag vet vad som är bäst för er.

Tycker du allvarligt att du är den vuxna i rummet ?
Nej, jag VET att jag är en av få som har förmågan att diskutera i sak, att hålla isär sak och person, att se vetenskapligt på en komplex fråga och dessutom ha förmågan att tolka och förstå vetenskaplig dokumentation. I motsats till dig. DU har ungefär samma förmåga att diskutera sakfrågan som en sliten hallmöbel. Skillnaden mellan dig och mig är att jag har spenderat majoriteten av mitt liv med att arbeta med relaterade frågor.

UK godkänner nu Omicron-vaccinet från Moderna. Det hade jag inte tagit om jag haft COVID-19, om jag var yngre än 30 och inte hade några underliggande sjukdomar. Jag gissar att det ställer till alla möjliga griller i huvudet på dig.

Citat:
An updated version of the COVID-19 vaccine made by Moderna that targets two coronavirus variants (known as a “bivalent” vaccine) has today been approved for adult booster doses by the Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) after it was found to meet the UK regulator’s standards of safety, quality and effectiveness.

The decision to grant approval for this booster vaccine in the UK was endorsed by the government’s independent expert scientific advisory body, the Commission on Human Medicines, after carefully reviewing the evidence.

In each dose of the booster vaccine, ‘Spikevax bivalent Original/Omicron’, half of the vaccine (25 micrograms) targets the original virus strain from 2020 and the other half (25 micrograms) targets Omicron.

The MHRA’s decision is based on data from a clinical trial which showed that a booster with the bivalent Moderna vaccine triggers a strong immune response against both Omicron (BA.1) and the original 2020 strain. In an exploratory analysis the bivalent vaccine was also found to generate a good immune response against the Omicron sub-variants BA.4 and BA.5.

Safety monitoring showed that the side effects observed were the same as those seen for the original Moderna booster dose and were typically mild and self-resolving, and no serious safety concerns were identified.
https://www.gov.uk/government/news/first-bivalent-covid-19-booster-vaccine-approved-by-uk-medicines-regulator
Senast redigerad av korrektamund0 2022-08-15 kl. 16:01.
Citera
2022-08-15, 16:15
Avslutad
UK godkänner nu Omicron-vaccinet från Moderna. Det hade jag inte tagit om jag haft COVID-19, om jag var yngre än 30 och inte hade några underliggande sjukdomar. Jag gissar att det ställer till alla möjliga griller i huvudet på dig.

https://www.gov.uk/government/news/first-bivalent-covid-19-booster-vaccine-approved-by-uk-medicines-regulator[/quote]

Om man är 40 år och haft Covid - 19 , då har man något som kallas naturlig immunitet.Man behöver inget vaccin alls.Kan man få en återinfektion , svar Ja. ,Blir den infektionen farlig ? 🤔 Nej , inte alls , det blir en mild infektion. Ont i halsen, trött, huvudvärk.Det finns flera stora studier som visar det här.Studien från Qatar , samt Israel , visar just det.Naturlig immunitet är överlägsen alla vaccin på marknaden.Det har visat sig i studie efter studie.

Bra att du börjar komma ut på den nyktra sidan av den numera avslutade pandemin. 🙋

Massvaccinering är alltid fel väg att gå.
Citera
2022-08-15, 17:41
Medlem
Det ryktas om restriktioner i oktober.
Citera
2022-08-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Är det inte dags snart att flytta denna tråd till "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi"
?

Det räcker nu.

Det vore rimligt. Konspirationsforumet kan också vara ett alternativ.

Media har försökt flera gånger denna sommar men det har varit väldigt svårt för dem att få folk att bry sig om covid igen. Så gott som alla har ju haft det 2-3 gånger vid det här laget utan större problem än lite halsont och feber. Då är det svårt att skrämma upp befolkningen med rubriker om "nya varianter". Covid är överhuvudtaget inte ett samtalsämne ute i samhället längre.

Snart är dock trådens stora stjärna IMBILDEN tillbaka från avstängning så då lär det bli full fart här igen Om han överlevt abstinensen det vill säga. Kan inte vara lätt att gå från 30-40 inlägg om dagen i denna tråd till att inte få skriva alls på en hel månad om hur fel Sverige gjorde som inte införde lockdown våren 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det ryktas om restriktioner i oktober.

Citera
2022-08-15, 18:10
Medlem
https://www.dn.se/sverige/flygplatsanstallda-manas-ater-bara-munskydd/

Krav att använda munskydd.
Citera
2022-08-15, 18:49
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.dn.se/sverige/flygplatsanstallda-manas-ater-bara-munskydd/

Krav att använda munskydd.
“It’s Over, Oops Sorry!”: Dr. Naomi Wolf Reacts to CDC Rolling Back COVID Guidelines
https://rumble.com/v1fszjh-its-over-oops-sorry-dr.-naomi-wolf-reacts-to-cdc-rolling-back-covid-guideli.html

Där ser man, blir extra "festligt" i ljuset av CDC's uttalande om stopp för all särbehandling av vaccinerade/ovaccinerade.

Du ska se, snart stänger de "julen" med, ge det bara lite tid.

DC eases Covid guidance as U.S. has more tools to fight the virus and keep people out of the hospital
https://www.cnbc.com/2022/08/11/cdc-eases-covid-guidance-as-virus-now-a-poses-lower-risk-of-severe-illness.html

The Centers for Disease Control and Prevention ended its Covid quarantine guidance for unvaccinated people exposed to the virus.
The CDC also dropped its recommendation to test people in schools who don’t have symptoms to catch infections.
The public health agency said the virus now poses a significantly lower risk due to high levels of immunity from vaccines and infections.....mera
Citera
2022-08-15, 21:21
Medlem
Hej,
är Covid-19 tillbaka i Sverige?

Med ordet ''tillbaka'', så menar jag att det börjar närma sig så som det var förut. Massa som blir sjuka, åker in till sjukhuset m.m och funderingar kring om restriktioner skall påbörjas.

Jag skulle vilja ha en källa på påståendet. Mina bekanta pratar och jag har inte hört eller läst det någon annanstans. Så jag vill gärna ha källa.

Tack på förhand!
Citera
2022-08-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Det vore rimligt. Konspirationsforumet kan också vara ett alternativ.

Media har försökt flera gånger denna sommar men det har varit väldigt svårt för dem att få folk att bry sig om covid igen. Så gott som alla har ju haft det 2-3 gånger vid det här laget utan större problem än lite halsont och feber. Då är det svårt att skrämma upp befolkningen med rubriker om "nya varianter". Covid är överhuvudtaget inte ett samtalsämne ute i samhället längre.

Snart är dock trådens stora stjärna IMBILDEN tillbaka från avstängning så då lär det bli full fart här igen Om han överlevt abstinensen det vill säga. Kan inte vara lätt att gå från 30-40 inlägg om dagen i denna tråd till att inte få skriva alls på en hel månad om hur fel Sverige gjorde som inte införde lockdown våren 2020.

Problemet är liksom att om man säger A får man säga B. Om man köper att "covid" var en verklig grej, då måste man också köpa att det finns lika mycket "covid" nu som för ett eller två år sedan. Samt att det aldrig kommer att ta slut. Folk kommer nämligen aldrig upphöra att ha "covid" enligt de totalt meningslösa testerna.
Citera
2022-08-16, 07:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
https://www.reuters.com/article/factcheck-vaccines-hiv-idUSL1N2UW10H

Fakta checkare är något som finns inom sekter för folk som behöver övertalas till att tro på sektens ideologi igen.. Dvs folk som börjat tveka på sekten.

Testpersoner fick aids av vaccinen. Då ska vi kolla efter ett hiv eller aidsvirus sa regeringar och reuters. Inget virus hittades för att vaccinens nanopartiklar orsakar ju aidsen.. Sen kan dom meddela att det var falskt när nån ljög om aids virus i vacciner.. Fast det inte ens är något som nån påstått.. Det är Reuters och Australiens regering som rapporterade om testpersoner fick aids av vaccinens nanopartiklar.

Medea lixom en grekisk gud av illusioner.
Jag tror du får lugna dig lite med dina utbrott gällande "nanopartiklar".

Nanopartiklar betyder inte per automatik att man avser små robotar eller någon metall. En nanopartikel avser inte någonting annat än en definition på en storlek. I fallet med de vacciner som du så livligt debatterar är det storleken på lipiderna som avses. Vaccinets nanopartiklar består i själva verket av kolesterol. Det är en liten fettpärla vi pratar om. Inget annat. Det är inget som rostar. Inget som bygger antenner. Inget som skapar magnetiska överarmar. Inget som ger patienterna AIDS.

Förstår du?
Senast redigerad av korrektamund0 2022-08-16 kl. 07:08.
Citera
2022-08-16, 08:13
Medlem
Mer återinfektioner hos de som fått 2 doser eller mer än hos de som fått en dos eller mindre.

”Surprisingly, 2 or more doses of vaccine were associated with a slightly higher probability of reinfection compared with 1 dose or less.”

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/article-abstract/2794886
Citera
2022-08-16, 08:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mer återinfektioner hos de som fått 2 doser eller mer än hos de som fått en dos eller mindre.

”Surprisingly, 2 or more doses of vaccine were associated with a slightly higher probability of reinfection compared with 1 dose or less.”

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/article-abstract/2794886
Det intressanta är ju dock att den "sannolikhet för återinfektion" som författarna refererar till inte visade sig vara korrekt. Och du var i vanlig ordning blåst nog att tolka det som att det faktiskt BLEV fler återinfektioner hos de som fått två doser eller mer. Du är ett tvättäkta exempel på ett rejält fläskigt antivaxxar-patrask-arsle som inte ens läser eller förstår det du länkar till. Så du hade fel i vanlig ordning. Det var INTE "Mer återinfektioner hos de som fått 2 doser eller mer än hos de som fått en dos eller mindre".

Antalet återinfekterade var:

Kod:
Status	Inf.	Coh.	Andel
<=1 Dos	1007	8598	117.1
>=2 Dos	320	2938	108.9
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/article-abstract/2794886#zld220167t1

Jag ställer mig faktiskt frågande inför författarens påstående att sannolikheten för återinfektion skulle vara "högre" för personer med två doser vaccin jämfört med en dos - detta då deras egna data visar att det inte är korrekt. Vad man har gjort när man räknat ut risken (Odds Ratio) är att man utgått från en regressionsmodell som man sedan anpassat till en referens bestående av en person i åldern 18-29 år som fått en dos vaccin eller mindre. Och detta har man sedan jämfört med återinfektionen av personer i ALLA andra åldersgrupper.

Hål i huvudet, skulle man kunna säga, och återigen ett klassiskt exempel på när antivaxxar-patrask som läser dylikt inte kan hejda sig innan de försöker dra växlar på något de inte förstår. Det är så pinsamt att det liknar ingenting. Inte direkt förvånande att verkligheten visade att andelen ovaccinerade (och vaccinerade med EN dos) som faktiskt återinfekterades var högre än de som vaccinerats med två eller fler doser.

Men det krävs naturligtvis att man läser studien och tittar på (och FÖRSTÅR) siffrorna för att man skall inse det.

Senast redigerad av korrektamund0 2022-08-16 kl. 09:38.
Citera
2022-08-16, 14:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det intressanta är ju dock att den "sannolikhet för återinfektion" som författarna refererar till inte visade sig vara korrekt. Och du var i vanlig ordning blåst nog att tolka det som att det faktiskt BLEV fler återinfektioner hos de som fått två doser eller mer. Du är ett tvättäkta exempel på ett rejält fläskigt antivaxxar-patrask-arsle som inte ens läser eller förstår det du länkar till. Så du hade fel i vanlig ordning. Det var INTE "Mer återinfektioner hos de som fått 2 doser eller mer än hos de som fått en dos eller mindre".

Antalet återinfekterade var:

Kod:
Status	Inf.	Coh.	Andel
<=1 Dos	1007	8598	117.1
>=2 Dos	320	2938	108.9
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/article-abstract/2794886#zld220167t1

Jag ställer mig faktiskt frågande inför författarens påstående att sannolikheten för återinfektion skulle vara "högre" för personer med två doser vaccin jämfört med en dos - detta då deras egna data visar att det inte är korrekt. Vad man har gjort när man räknat ut risken (Odds Ratio) är att man utgått från en regressionsmodell som man sedan anpassat till en referens bestående av en person i åldern 18-29 år som fått en dos vaccin eller mindre. Och detta har man sedan jämfört med återinfektionen av personer i ALLA andra åldersgrupper.

Hål i huvudet, skulle man kunna säga, och återigen ett klassiskt exempel på när antivaxxar-patrask som läser dylikt inte kan hejda sig innan de försöker dra växlar på något de inte förstår. Det är så pinsamt att det liknar ingenting. Inte direkt förvånande att verkligheten visade att andelen ovaccinerade (och vaccinerade med EN dos) som faktiskt återinfekterades var högre än de som vaccinerats med två eller fler doser.

Men det krävs naturligtvis att man läser studien och tittar på (och FÖRSTÅR) siffrorna för att man skall inse det.

Läs studien från Israel. Läs studien från Island. Läs studierna från USA under pandemins andra och tredjevåg så kommer ditt glashus att krossas rätt rejält.

Sluta lek nu mr "jag är inte för eller emot vaccinet". Du använder ett väldigt hårt tonläge för att sakna ryggrad.

Det finns så oerhört mycket mer än dina köpta studier som är så kontrollerade och fyllda av antaganden åt pro-vaccin hållet att man spyr.

De har varit narrativet hela tiden från vaxmaffian: "Det går inte att bevisa att vaccinet orsakar det till 100%" så även om det är 99% säkert så förkastas det.

Så fruktansvärt vidrigt men, MEN, du och dina äckliga hantlangare kommer få sota för det hela. Förhoppningsvis har du tagit 3 och ska ta 4 dosen.

Gör oss alla en tjänst.

Sen kan du sluta anmäla alla kommentarer du inte har svar på din patetiska nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in