2022-08-13, 16:16
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tycker att även Franco var värre, Linnea kan höja rösten mot Mano, men Franco har full kontroll över Amanda och tog henne till och med därifrån. Jag tror att Jimmy kan framstå som light bredvid dem, men jag tror att han är minst lika farlig. Som du säger- sjukt otäck.

Om man som kille har så grava mindervärdeskomplex att man måste bete sig kontrollerande och påtala att man inte tycker om att flickvännen går iväg och umgås med andra deltagare, då ska man som tjej lämna, lämna, lämna. En normalt funtad kille tycker det är skönt när bruden försvinner en stund så man kan umgås med andra. Vem är Mano att bestämma vad hon får och inte får?
Citera
2022-08-13, 19:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Ja han försöker verkligen och det svänger lite hit o dit. Han är den verkliga underhållningen i programmet och trots lite halvdåliga åsikter och kommentarer så tror jag han är genuint snäll och egentligen inte menar så illa som det låter. Fällknivskommentaren var så otroligt rolig

Vad var det för kommentar? Den måste jag ha missat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Det är så fruktansvärt SKEVT att kvinnomisshandlare Mano omhuldas efter psykisk misshandelincidenten. VARFÖR går Diab inte till botten med VAD för j-la avtal de har och VARFÖR. Linnea yppade om ett avtal som hon blitt påtvingad för att Mano har sån skev bild av alkohol. Har hon blitt påtvingad en överenskommelse som Mano tycker de ska ha, ja då är det ju psykisk misshandel rakt igenom???!!! Han straffar Linnea genom sina ord "du gör som du vill men då blir det Aldrig nere vid kvällsvalet" osv osv HELA BETEENDET osar psykisk misshandel och Diab lyckas vända på hela steken att Linnea är den som begått brott, Mano agerar korrekt och folk ska inte lägga sig i. Precis så som man inte ska agera. Ingen som reagerade på diskussionen kring könshåret och pikandet kring det?

Jag hejar på Spike i detta som står upp för att detta är fel! Till Speke säger jag; Lämna offerkofta, vad hon nu heter, ditt liv är så j-la mycket bättre utan den där destruktiva eftersläparn.

Maja är för bra och fin för den där gubben, pappakomplex?

Albin är legend, omogen och obegåvad men han gör SJUKT bra tv! Vill se mer av karln. Matilda (heter hon så?) är den bästa
och raraste flickvännen på jordens yta. Fly, du förtjänar en mognare karl som uppskattar dig (och tar dig före pengar).

Lebboparet som ser ut som tvillingar tror jag inte alls på. De måste ju bara vara kompisar egentligen som vill ha sina 15 min fame.
Håller helt med dig angående det fetade. Den enda förklaringen jag kan komma på är att Diab fått order uppifrån att blatten inte får framställas på ett ofördelaktigt sätt. Det kan ju annars "gynna mörka makter".

PATRIK påminner så mycket om alla dessa bönder som passerat revy i Bonde söker fru. Så bortkommen och så nedtryckt. Han måste ha haft en tuff uppväxt med stränga föräldrar eller mobbad i skolan. Man tycker synd om honom. Mariama är egentligen alldeles för gåpåig för honom. Man undrar också vad hon ser hos honom. Är han rik tro? Å andra sidan behöver Patrik en tjej med skinn på näsan. Tänk er en som var likadan som han själv. Det skulle aldrig hända något.

SPIKE är den som växt mest i programmet. Jag tycker att Diab behandlade henom väldigt orättvist. Spike ska istället ha cred för att hen stod upp för sin åsikt. Dessutom mår hen bäst utan att behöva hålla Joxan under armarna. Den sistnämda behöver terapi för att bli hel själv, innan hon ska försöka sig på ett förhållande.

Tjejerna som låtsas vara lebbor är bara med för fame. Och SVT är så kåta på att få med hela TVÅ lebbopar, så att de verkar ha glömt att göra en riktig bakgrundsundersökning på dessa. Varför skulle man inte vilja ta på sin partner på en kurs som går ut på att förbättra förhållandet? Den förklaringen stinker ljug. Dåligt av SVT att inte se igenom detta redan på ansökningsstadiet.

Sen tycker jag att ni är på tok för hårda mot JIMMY. Vad har ha gjort som är så hemskt? Visst har han ett häftigt temperament, men han skulle aldrig skada sin tjej. Jag kan tänka mig att det slås i dörrar och att en och annan tallrik åkt i golvet, men han skulle aldrig ta ut sin aggression mot Maja.

Någon skrev att han hade skrikit på Maja. Vad jag sett höjde han rösten EN gång, och det var när hon skrek på honom först, när hon var så barnsligt sotis på att han pratade med Linnea. Jag tycker att han behandlar henne bra. Det är väl istället hon som varit lite taskig mot honom. Om det stämmer att hon skrivit till en annan kille att hon ville träffa honom.

Dessutom tycker jag att Jimmy ska ha cred (precis som Spike) för att våga stå upp för sina åsikter och sin integritet, och inte gå med på vilka tokerier som helst.

Wilma och Tishko, jag menar LINNEA och MANO har jag redan pratat om. Min bild av dem har inte förändrats ett dugg från de första fem minuterna. Och till Linnea: Om precis ALLA säger samma sak om Mano, så KANSKE det finns sanning i det. Varje normalt funtad människa borde tänka efter och ta det till sig när man hör samma sak från flera olika håll.

Det löjliga är att Linnea är rädd för att Mano ska dumpa henne. Det kommer han aldrig göra frivilligt. (Men han hotar gärna med det för att tortera Linnea). Den dagen HON vill lämna kommer han visa sina rätta färger.
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-08-13 kl. 19:47.
Citera
2022-08-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad var det för kommentar? Den måste jag ha missat.r.

Albin undrade om de lesbiska paren körde fällkniven då de hade sex och satte ihop fingrarna. Avsnitt tre eller fyra tror jag det var.
Citera
2022-08-15, 07:22
Avslutad
Philip har totalt misslyckats i programmet. Först gick han till angrepp mot Franco, men fick vika ner sig. Det paret valde att lämna pga Philips coachning. Sen kommer Mano o Linnea in, och då hetsar Philip gruppen mot Mano på gruppmötet och lägger ord i hans mun som ”En riktig man har koll på sin kvinna, eller hur??” etc.

Stämningen i huset piskas upp mot Mano och Linnea o Mano börjar tala om att lämna. Då samlar Philip till gruppmöte där Mano nu ska återupprättas och de andra deltagarna skälls ut för att de dömt honom o lagt sig i saker de inte har att göra med. Philip var ju den som uppviglade dem först! Han är riktigt otrevlig mot Spike.

Det är så tydligt att Philip backar mot Mano för att han inte vill att ett andra par ska välja att lämna pga hans coachning. Ser ju inte bra ut för Philip, snacka om misslyckande. Cred till Spike för att hon ser igenom hans skitsnack och håller fast vid sin kritik av Mano och Philips hantering av situationen.
Citera
2022-08-15, 07:49
Medlem
Spike är en typisk psykopat. Tål inte att bli emotsagd, gillar att leta fel hos andra utan att sopa utanför egen dörr, njuter av att ständigt trycka till yox som uppenbarligen saknar självkänsla osv. Yox borde självklart lämna psykfallet av självrespekt om inte annat.
Citera
2022-08-15, 11:01
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Spike är en typisk psykopat. Tål inte att bli emotsagd, gillar att leta fel hos andra utan att sopa utanför egen dörr, njuter av att ständigt trycka till yox som uppenbarligen saknar självkänsla osv. Yox borde självklart lämna psykfallet av självrespekt om inte annat.

Jag har lite dubbla känslor runt Spike, men helt klart så har hon en tendens att vilja äta kakan och ha den kvar. Hon och Yoxx är inte kompatibla och hon är kvävd i relationen, hon säger sig dessutom vara polygam och vilja ha flera partners (men också att hon inte vill att hennes partner har det) samtidigt som hon säger att om Yoxx lämnar henne kan hon aldrig vara hennes vän.
Självklart ska man inte klänga på sin partner dygnet runt heller, men de är ju där för att jobba på sitt förhållande så hon lämnar Yoxx utanför lite väl mycket.
Citera
2022-08-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny

Det är något med hennes sätt att hantera sociala sitiuationer och nära relationer som är avigt, fyrkanting och empatilöst. Inte psykopat men en annan diagnos skulle jag tro.
Yoxx är nog egentligen den som skulle må bättre utan Spike och de som köper att Yoxx är beroende av Spike lyssnar nog mest bara på vad Spike säger. Har inte sett något utav detta alls. Yoxx däremot har andra problem som jag tror hon kan komma att bli bättre ifrån som handlar om självvärde och självkänsla. Detta är dock långt ifrån det beroende trams som spiken går runt och gnäller om.
Citera
2022-08-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Det är något med hennes sätt att hantera sociala sitiuationer och nära relationer som är avigt, fyrkanting och empatilöst. Inte psykopat men en annan diagnos skulle jag tro.
Yoxx är nog egentligen den som skulle må bättre utan Spike och de som köper att Yoxx är beroende av Spike lyssnar nog mest bara på vad Spike säger. Har inte sett något utav detta alls. Yoxx däremot har andra problem som jag tror hon kan komma att bli bättre ifrån som handlar om självvärde och självkänsla. Detta är dock långt ifrån det beroende trams som spiken går runt och gnäller om.

Exakt såhär tror jag att det är också. Psykopat är bra magstarkt, tycker jag personligen. Men det är ju ganska uppenbart för alla att de skulle må bäst på varsitt håll. Då slipper Spike känna sig kvävd och Yoxx att känna sig avvisad och klängig.
Citera
2022-08-15, 16:34
Medlem
Jag tycker relationscoashen Diab är läskig mano förtrycker sin tjej på ett läskigt sätt. Deltagarna säger ifrån och blir uppläxade för att de lägger sig i. Så om man mörker att en polare misshandlar sin partner
( psykiskt eller fysiskt) så ska man titta bort och låta dom sköta sig själv? Jävligt otrevlig människosyn av någon som kallar sig coach!!
Citera
2022-08-15, 18:33
Medlem
Blev lite autokorrekt på inlägget. Det ska stå;

Jag tycker relationscoashen Diab är läskig. Mano förtrycker sin tjej på ett läskigt sätt. Deltagarna säger ifrån och blir uppläxade för att de lägger sig i. Så om man ser att en polare misshandlar sin partner
(psykiskt eller fysiskt) så ska man titta bort och låta dom sköta sig själv? Jävligt otrevlig människosyn av någon som kallar sig coach!!
Citera
2022-08-15, 20:40
Medlem
Ibland är coachen Diab rolig och rör om lite, inte rädd att säga saker. Kul när det inte är så allvarliga problem. Men alltså, när par verkligen behöver hjälp från en psykolog och verkligen behöver gå i parterapi, då är han så jävla kass. Istället för att ge Mano och Linnea riktig terapi, hitta roten till Manos kontrollbehov, ge dem verktyg att inte få varandra att må skit (eller ge henne verktyg att palla lämna) så går han till huset och först lägger ord i munnen på Mano, för att röra upp känslor (Det där med att kontrollera sin kvinna). Sen går han dit och får deltagarna att säga att de ska sluta lägga sig i. Som om de kommer lösa problemen på lång sikt. Gör allt som man inte ska göra som seriös psykolog - va tvungen att kolla upp vad för psykologutbildning Diab egentligen har, och chocker.. ingen alls

Philips utbildning (från hans Linkedin: https://www.linkedin.com/in/kickasscoach/ (lol))

2016 CTI Leadership

2009-2010 Coaches Training Institute
Certified Professional Coach, Professional Coaching.
Grade: CPCC

2009-2014 ICF-certification I
Professional Certified Coach, Coaching
Grade: PCC
Certification acquired 2009 and re-newed 2014.

2010 CRR - Center for right relationships

2008 CTI Core Curriculum
10 (of 10), Co-active coachin
Grade: CPCC

2005-2006 Coachutbildning Sverige
ACC-level Coaching
Grade: ICF coach

Låter som en samling buzzwords för mig, väldigt oseriöst att oftast inte en skriva ut vad för skola utbildningen va på? Och fine, om SVT hade varit tydliga med att de bara är lite coaching från någon hemma-snickrad coach som sett några videos på nätet. Men deltagarna säger “parterapi” och “träffa psykolog/terapeut” hela tiden utan att bli rättade. Diab själv, och berättar-rösten, säger dock alltid “parCOACHNING”. Men rättar aldrig deltagarna när de säger parterapi. Pirrar säkert till lite inombords när någon felaktigt råkar kalla honom psykolog istället, och han tänker på alla gånger han sökte psykologprogrammet utan att komma in.

Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjohnny1
SVT tar in en manipulativ, kontrollerande ortenkrigare som är tillsammans med en kuvad lilltjej med pappaproblem. Direkt sätter de in dem i sexterapi och säger åt honom att han ska vara The Master och hon The Servant.
Hur tänkte de där?

Citat:
Ursprungligen postat av Lattemorsa
Sexologen har verkligen knepiga övningar den här säsongen.
Uppmana en tjej med vestibulit att säga jag älskar dig till vulvan. Det strider mot all forskning och beprövad erfarenhet om hur vestibulit ska behandlas.
Låta en dominant kille vara master över sin undergivna flickvän
Och värst av allt att förmå en tjej att säga ja till allt som 41-åringen föreslår att de ska göra. Glöm samtycke och egna gränser typ.
Detta är inte hjälpsamt överhuvudtaget!

och som grädde på moset det här stolpskottet^

Tycker fan synd om paren som är med, de får ju absolut 0 hjälp, förklätt i “terapi”, vilket gör det hela ännu värre. Sexcoachen och coachen eldar bara på problemen. Vissa deltagare börjar se igenom honom. Skönt. Allt handlar om att bara göra bra TV Men ja, det är väl det som är reality TV så den största clownen här kanske är jag, som förväntade mig något annat.
Citera
2022-08-15, 23:34
Medlem
Hur ska vi överleva utan detta program? Är ju snart över, 2 avsnitt kvar? Känns som det hade behövts minst 10-15 till för att någorlunda gräva ner i djupet och skapa bestående förändring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in