2022-08-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Det är så fruktansvärt SKEVT att kvinnomisshandlare Mano omhuldas efter psykisk misshandelincidenten. VARFÖR går Diab inte till botten med VAD för j-la avtal de har och VARFÖR. Linnea yppade om ett avtal som hon blitt påtvingad för att Mano har sån skev bild av alkohol. Har hon blitt påtvingad en överenskommelse som Mano tycker de ska ha, ja då är det ju psykisk misshandel rakt igenom???!!!
Ja det är fruktansvärt uppenbart att det här "avtalet" är något som Mano har tvingat på Linnea. Jag tror inte en sekund på att hon har haft några grova problem med alkohol. Hon har kanske blivit för full på någon fest någon gång och skrattat med för många killar, kanske spytt någon gång. Då har Mano bestämt att Linnea är alkoholist och inte kan hantera alkohol, och de bestämmer "tillsammans" att de inte ska dricka när den andre slutar. Självklart sätter Mano alltid stopp efter två cider så han kan kontrollera Linnea.

Blev också väldigt besviken att Philip tar den här "överenskommelsen" på face value.

Det är tråkigt att programmet tappade fokus eftersom att upplägget gick från att handla om knackiga par, till att handla om att alla i huset ser ett offer som måste lämna sin misshandlare, helst igår.
Senast redigerad av hejsanjohnny1 2022-08-12 kl. 22:36.
Citera
2022-08-13, 00:11
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Mariama skapar konflikter...
Håller med! Jag såg henne bara som klarsynt och omtänksam i början, men nu ser jag henne starta intriger och sen spela ovetande eller få andra att ta på sig skulden för sånt hon sagt.
Citera
2022-08-13, 07:43
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Mariama skapar konflikter...
Redig spindoktor. Kommer ihåg när man gick i högstadiet och nåt litet hände och en Mariama-typ sa 'oh det där hade jag aldrig tålt!' och så tvangs man (över)agera trots att man egentligen inte hade tagit illa upp. Kanske att man fått en hård boll i ansiktet på idrotten av Robert, och lite senare säger Mariama 'Robert som suttade bollen i ditt ansikte är i cafeterian nu, ska du inte gå dit och säga åt honom nu? Eller ska du låta honom kasta bollar i ansiktet på dig utan att göra nåt?'
Dessa typer är hela tiden snabba med att sticka in med kommentarer som sätter fart och ser sen eländet dom ställt till med utifrån.

Joxx behöver skärpa till sig och ta ansvar för sig själv och inte bli som en ledsen hundvalp hela tiden. Otroligt lättpåverkad och öm. Om man inte klarar att att vara med sig själv, hur ska nån annan stå ut med en.
Senast redigerad av Isnatt 2022-08-13 kl. 07:52.
Citera
2022-08-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tycker att med allt fokus på Mano har Jimmy lyckats flyga under radarn!
Otroligt obehaglig stämning mellan honom och Maja emellanåt, och sättet han skriker åt henne är långtifrån okej.
Dessutom lägger han ett ok på henne att inte vara utåtriktad när de är hemma eftersom han minsann inte har någon annan. Det är väldigt tungt för en så ung tjej att vara ALLT åt en medelålders man med bagage.
Hans blick och utstrålning under gruppsamtalet med Diab sa också mycket.
Håller med. Tycker han är sjukt otäck och med uppenbara aggressionsproblem. Hade inte Mano eller Franko varit med hade Jimmy varit mer i fokus för sin trista kvinnosyn, men han blir lite Light bredvid de där två.
Joxx o Jimmy har lite liknande problem att deras partner är allt och de kan inte bli lämnad själv.
Citera
2022-08-13, 10:04
Medlem
Citat:
Håller med! Jag såg henne bara som klarsynt och omtänksam i början, men nu ser jag henne starta intriger och sen spela ovetande eller få andra att ta på sig skulden för sånt hon sagt.
Det var fult att hon spelade ner det när hon blev konfronterad.
"Sa jag att du skulle säga nåt? Jag sa bara att om det var Patrik så hade jag inte tyckt om det"
Mm men vad antydde du Mariama?
Citera
2022-08-13, 10:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjohnny1
Det var fult att hon spelade ner det när hon blev konfronterad.
"Sa jag att du skulle säga nåt? Jag sa bara att om det var Patrik så hade jag inte tyckt om det"
Mm men vad antydde du Mariama?
Ja och hon pushade henne till att sätta ner foten och visa gränser, efter att hon först väckt hennes svartsjuka, och sen framställdes Yoxx som nån slags mytoman när hon faktiskt citerade henne rakt av. Och Yoxx har tillräckligt dålig självkänsla för att ta på sig alltihop.
Citera
2022-08-13, 10:38
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Håller med. Tycker han är sjukt otäck och med uppenbara aggressionsproblem. Hade inte Mano eller Franko varit med hade Jimmy varit mer i fokus för sin trista kvinnosyn, men han blir lite Light bredvid de där två.
Joxx o Jimmy har lite liknande problem att deras partner är allt och de kan inte bli lämnad själv.
Jag tycker att även Franco var värre, Linnea kan höja rösten mot Mano, men Franco har full kontroll över Amanda och tog henne till och med därifrån. Jag tror att Jimmy kan framstå som light bredvid dem, men jag tror att han är minst lika farlig. Som du säger- sjukt otäck.
Citera
2022-08-13, 10:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Säga vad man vill om Albin, men han är helt prestigelös och har noll problem med att ändra åsikt non stop eller erkänna sina dumheter (när han väl förstått dem, vilket kan gå lite trögt )
Jag tycker dessutom att han visar en allt större vilja att bli bättre, dock tror jag att han kommer att ha jättesvårt att ro hem det på hemmaplan utan coacher runt sig.
Citera
2022-08-13, 11:03
Medlem
Citat:
Säga vad man vill om Albin, men han är helt prestigelös och har noll problem med att ändra åsikt non stop eller erkänna sina dumheter (när han väl förstått dem, vilket kan gå lite trögt )
Jag tycker dessutom att han visar en allt större vilja att bli bättre, dock tror jag att han kommer att ha jättesvårt att ro hem det på hemmaplan utan coacher runt sig.
Ja han försöker verkligen och det svänger lite hit o dit. Han är den verkliga underhållningen i programmet och trots lite halvdåliga åsikter och kommentarer så tror jag han är genuint snäll och egentligen inte menar så illa som det låter. Fällknivskommentaren var så otroligt rolig
Citera
2022-08-13, 12:30
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ja han försöker verkligen och det svänger lite hit o dit. Han är den verkliga underhållningen i programmet och trots lite halvdåliga åsikter och kommentarer så tror jag han är genuint snäll och egentligen inte menar så illa som det låter. Fällknivskommentaren var så otroligt rolig
Ganska stereotyp fråga, men hans ansiktsuttryck när han ställde den var den stora underhållningen
Citera
2022-08-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Det är så fruktansvärt SKEVT att kvinnomisshandlare Mano omhuldas efter psykisk misshandelincidenten. VARFÖR går Diab inte till botten med VAD för j-la avtal de har och VARFÖR. Linnea yppade om ett avtal som hon blitt påtvingad för att Mano har sån skev bild av alkohol. Har hon blitt påtvingad en överenskommelse som Mano tycker de ska ha, ja då är det ju psykisk misshandel rakt igenom???!!! Han straffar Linnea genom sina ord "du gör som du vill men då blir det Aldrig nere vid kvällsvalet" osv osv HELA BETEENDET osar psykisk misshandel och Diab lyckas vända på hela steken att Linnea är den som begått brott, Mano agerar korrekt och folk ska inte lägga sig i. Precis så som man inte ska agera. Ingen som reagerade på diskussionen kring könshåret och pikandet kring det?

Jag hejar på Spike i detta som står upp för att detta är fel! Till Speke säger jag; Lämna offerkofta, vad hon nu heter, ditt liv är så j-la mycket bättre utan den där destruktiva eftersläparn.

Maja är för bra och fin för den där gubben, pappakomplex?

Albin är legend, omogen och obegåvad men han gör SJUKT bra tv! Vill se mer av karln. Matilda (heter hon så?) är den bästa
och raraste flickvännen på jordens yta. Fly, du förtjänar en mognare karl som uppskattar dig (och tar dig före pengar).

Lebboparet som ser ut som tvillingar tror jag inte alls på. De måste ju bara vara kompisar egentligen som vill ha sina 15 min fame.

Jag har inte sett något av detta gällande Yoxx. Jag tycker det mer är Spikes åsikter om Yoxx, själv så gör hon egentligen inte så mycket alls under programmet som antyder beroende. Jag tror mer att hon är självutplånande och jag känner igen typen om det nu är densamma. Skulle hon bli lämnad tycker hon inte det är underligt eller om Spike skulle träffa någon annan. Hon skulle bara se det som naturligt beroende på att hon nästan bara sina egna brister och inte andra (ivarjefall inte sin partner). Själv ser jag henne som betydligt mer mänsklig än Spike.
Citera
2022-08-13, 14:29
Medlem
Citat:

Grejen med Albin är ju att han är yrkesgymnasiekillen med 89 IQ, inget illa med det, han behöver bara folk som inte förväntar sig mer av honom. En brud som kan kalla honom efterbliven och han tar det som en kärleksförklaring. Inte nån jävla småstadstjej som läst det enklaste programmet på den minsta lilla skithögskolan och tror hon lyckats med något. Det är HON som är efterbliven som är tillsammans med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in