2022-08-15, 20:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kort version..
Det finns somliga som anser att mördaren är felaktigt dömd och försöker lägga skulden hos brottsoffret.
Märkligt och svårbegripligt ja.
Lyssna på rättegången och den extra ljudfilen, läs fup och domar.

Men då har väl Lydia överklagat och snart en fri kvinna, om hon sitter oskyldigt dömd?
2022-08-15, 20:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det är vad Lydia och hennes hejarklack påstår, att Emil satte scenen och klippte ihop händelsen, i stoft sett🙄🤔

Ah, okej. Har läst FU och för mig var den rätt solklar. Ett fall bland alla andra. En som mördar en annan person bara, inte för att förminska själva brottet alltså, men jag såg inget som talade till Lydias fördel i FU någonstans.
Borde varit tre sidor lång/kort tråd detta.

Sitter hon oskyldigt dömd lär det tas upp i riksmedia som med han finnen som satt 13 år eller vad det var och flyttade till gran canaria, vad han nu hette och började med en skorpionfarm
2022-08-15, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men då har väl Lydia överklagat och snart en fri kvinna, om hon sitter oskyldigt dömd?
Hahaha, jodå, hon har överklagat, men dömdes till 18 år i både tingsrätt och hovrätt.
Hon överklagade till Högsta domstolen också, men de såg inga som helst förmildrande omständigheter att ta upp fallet. Hade dem gjort det, skulle hon säkeröigen suttit på livstid.
Du kan kika igenom mina inlägg, jag var på rättegångarna och har beskrivit lite därifrån. Kolla sen hur debatterna tar vid om att jag ljuger...
2022-08-15, 20:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hahaha, jodå, hon har överklagat, men dömdes till 18 år i både tingsrätt och hovrätt.
Hon överklagade till Högsta domstolen också, men de såg inga som helst förmildrande omständigheter att ta upp fallet. Hade dem gjort det, skulle hon säkeröigen suttit på livstid.
Du kan kika igenom mina inlägg, jag var på rättegångarna och har beskrivit lite därifrån. Kolla sen hur debatterna tar vid om att jag ljuger...

Borde inte tråden bara självdö då? Finns inget mer att krama ur denna sten som jag ser det
2022-08-15, 20:47
Avslutad
Citat:
Ah, okej. Har läst FU och för mig var den rätt solklar. Ett fall bland alla andra. En som mördar en annan person bara, inte för att förminska själva brottet alltså, men jag såg inget som talade till Lydias fördel i FU någonstans.
Borde varit tre sidor lång/kort tråd detta.

Sitter hon oskyldigt dömd lär det tas upp i riksmedia som med han finnen som satt 13 år eller vad det var och flyttade till gran canaria, vad han nu hette och började med en skorpionfarm
Kaj Linna, jo han blev friad. Här finns ingen möjlighet att Lydia skulle frias eller vara felaktigt dömd.
Somliga vill försöka att få det så, men... har du läst fuparna, domarna och lyssnat på ljudfilerna, så ska man ha mycket stora skygglappar för att inte se vad Lydia är för person.
Aldrig i mitt liv har jag sett detta trams om att försöka rentvå en mördare.
Som du själv noterat, INGEN vittnade till Lydias fördel.
2022-08-15, 20:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Kaj Linna, jo han blev friad. Här finns ingen möjlighet att Lydia skulle frias eller vara felaktigt dömd.
Somliga vill försöka att få det så, men... har du läst fuparna, domarna och lyssnat på ljudfilerna, så ska man ha mycket stora skygglappar för att inte se vad Lydia är för person.
Aldrig i mitt liv har jag sett detta trams om att försöka rentvå en mördare.
Som du själv noterat, INGEN vittnade till Lydias fördel.

Sant, FU var solklar. Hennes svar/undanflykter var slentrian i dessa fall. Som sagt, inget uppseendeväckande på något sätt, inga rimliga tvivel eller liknande.
2022-08-15, 20:51
Medlem
Citat:
Här har du, fundera själv över hur du kan påstå att jag ljuger, när det återigen bekräftas att jag hade rätt?!🤷‍♂️

Men du hade ju inte rätt. Du ljög om att Ulf hade en skuld mot Lydia. Men fakta är ju att det aldrig funnits någon skuld som Ulf Haft mot Lydia som har registrerats hos kronofogden.
Det är en lögn, där hade du inte rätt. Och vem som helst kan ringa till kronofogden och få detta svar.
2022-08-15, 20:53
Medlem
Citat:
Jag förstår, så filmen borde inte använts som bevis alls då den är fejkad eller liknande menar du?

Absolut inte, men det man har försökt säga är att den visar enbart att Lydia sköt. Den visar inte orsak, den visar inget uppsåt, eller planering. Det är därför man tycker att det borde ha utretts mer, och mer bakåt typ 3 månader för att se om dessa saker fanns.
2022-08-15, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Men du hade ju inte rätt. Du ljög om att Ulf hade en skuld mot Lydia. Men fakta är ju att det aldrig funnits någon skuld som Ulf Haft mot Lydia som har registrerats hos kronofogden.
Det är en lögn, där hade du inte rätt. Och vem som helst kan ringa till kronofogden och få detta svar.
Men nu tänkte du lite tokigt igen... Det var Lydia som hade obetalda skulder till Ulf. Viss skillnad...
2022-08-15, 20:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Absolut inte, men det man har försökt säga är att den visar enbart att Lydia sköt. Den visar inte orsak, den visar inget uppsåt, eller planering. Det är därför man tycker att det borde ha utretts mer, och mer bakåt typ 3 månader för att se om dessa saker fanns.

Men hon är ju sinnessjuk? Det är ju helt uppenbart i FU. Annat motiv är ju helt irrelevant
2022-08-15, 20:57
Avslutad
Citat:
Orsaken framgår för alla utom för dig och capten, samt några pennfajtare... Hon säger det ju själv?!
2022-08-15, 20:58
Medlem
Citat:
Men nu tänkte du lite tokigt igen... Det var Lydia som hade obetalda skulder till Ulf. Viss skillnad...

Ja nu läste du lite fel. Jag skrev att och menade att Ulf skulle haft en skuld gentemot Lydia som hon du skulle ha betalt in.
Men oavsett vad, det finns inget sådan registrerat. Det finns som jag sa innan ett gammalt betalningsföreläggande som ej gått vidare till att registreras som en skuld.
Så det du hävdat skulle finnas, även på dukument framför dig...finns ju inte. Är inte det en lögn så vet jag inte vad som är en lögn..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in