Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vilken klant!

Han är ju "tysk" och borde veta... 😉

Jag tänker att PW måste vara antingen:

1. fullständigt dökär och förblindad/manipulerad eller...

2. lurig och utnyttjande för publicitet och "gott rykte".

Att en man 50+ inte kan behålla ett jobb, har anmärkningar p.g.a. obetalt underhåll, bor i en "nödlösning" och kliver in i ens eget liv med hull och hår hade fått vem som helst att dra sig ur...
Citera
2022-08-12, 13:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Han är ju "tysk" och borde veta... 😉

Jag tänker att PW måste vara antingen:

1. fullständigt dökär och förblindad/manipulerad eller...

2. lurig och utnyttjande för publicitet och "gott rykte".

Att en man 50+ inte kan behålla ett jobb, har anmärkningar p.g.a. obetalt underhåll, bor i en "nödlösning" och kliver in i ens eget liv med hull och hår hade fått vem som helst att dra sig ur...

Instämmer.

Det kan också vara som så att PW:

3. inte vill erkänna att hon, trots sin uttalade försiktighet vad gäller ett nytt förhållande, gått på en riktig mina…

Hursomhelst så känns det som om det kommer att ta en ände med förskräckelse!
Citera
2022-08-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Alltså, va?! Kanske skulle ta ett snack med min kompis som jobbar inom Ica med högre position. CB kommer inte bli långvarig.

Vad jag hört så är det klart att han flyttar in hos PW under hösten. Så det var väl skönt för honom att ha ett ordentligt hus att bo i. 😅
Kanske också dax att börja betala för sin dotter nu när han fått jobb och allt.

Ska denna man jobba med skönhetssortimentet 😂. Chefen måste vara ett Pernilla fan, för utan henne hade han aldrig fått detta jobb. Jag tänker så här! Han gjorde bort sig på det företag som vi var kollegor på. Det är bara positivt att han är på ett stort företag. Desto fler kommer bli varse om hans riktiga jag.
Har förresten också vänner på ICA 😊.
Citera
2022-08-14, 17:30
Medlem
I senaste poddavsnittet säger till och med Pernilla att hon i början tyckte de var jobbigt att Chrille skulle göra allt på sitt sätt och veta bäst...men att hon nu har ändrat sig och låter honom göra som han vill...alltså har han gjort om henne... i sann narcissistanda...
Citera
2022-08-15, 12:29
Medlem
Känner igen mig såå i vad Pernilla deltar i för charad...hon är sååå glad över att äntligen ha hittat en man och hon nallar på varje liten magkänsla över att något inte stämmer och hittar bortförklaringar till allt...men det kommer visa sig en dag att hennes magkänsla var helt rätt. Han var allt annat än kär i henne, han ville bara få det livet hon erbjöd och i hennes fall är det ju lyx lyx lyx från morgon till kväll. Klart han spelar sina kort rätt. Klart hon faller som en kägla rakt in i hans famn, rakt in i fördärvet
Citera
2022-08-15, 14:26
Medlem
Hon blundar för allt. Just nu ialla fall…och säger att hon tycker det är lite roligt med deras olikheter. Ja nu ja.. i förälskelse fasen…Så vi får se, vi får se…
Sen det här också som hon nämnde i podden att när han åkte tidigare från Spanien så hade han skrivit en lista vad hon skulle göra och tänka på innan hon stängde. Tom Sofia sa att man vill väl inte bli behandlad som en barnunge heller och du P har ju klarat dig i 13 år själv sa hon. (Tror Sofia ser mer än vad hon kan säga)

Så skrattar P åt allt detta men i längden….ja ja lycka till!!.
Sen erkände P också att CB hade tagit över kommandot i båten när dom åkte ut till Sandhamn med Wahlgrens värld killarna.
Men det är ju sån han är.. Narc och besserwisser som tror att han vet mest och bäst. Urk….

Och det här att lovebomba oxå alla hennes Instainlägg säger ju också en del. Vad sa dom i psykopatpodden: om en hen lovebombar hela tiden i början då ska man öppna ögonen en del…och speciellt innan man flyttar ihop…..

Men han kommer att göra allt för att få flytta ihop. Och leva det lyx livet med P vänner. Själv verkar ha ju inte ha några.
Citera
2022-08-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tone1
Hon blundar för allt. Just nu ialla fall…och säger att hon tycker det är lite roligt med deras olikheter. Ja nu ja.. i förälskelse fasen…Så vi får se, vi får se…
Sen det här också som hon nämnde i podden att när han åkte tidigare från Spanien så hade han skrivit en lista vad hon skulle göra och tänka på innan hon stängde. Tom Sofia sa att man vill väl inte bli behandlad som en barnunge heller och du P har ju klarat dig i 13 år själv sa hon. (Tror Sofia ser mer än vad hon kan säga)

Sen erkände P också att CB hade tagit över kommandot i båten när dom åkte ut till Sandhamn med Wahlgrens värld killarna.
Men det är ju sån han är.. Narc och besserwisser som tror att han vet mest och bäst. Urk….

Och det här att lovebomba oxå alla hennes Instainlägg säger ju också en del. Vad sa dom i psykopatpodden: om en hen lovebombar hela tiden i början då ska man öppna ögonen en del…och speciellt innan man flyttar ihop…..

Men han kommer att göra allt för att få flytta ihop. Och leva det lyx livet med P vänner. Själv verkar ha ju inte ha några.

Jag skulle bli helt galen. Dessutom tycker jag att han är alldeles för bekväm med att vara i rampljuset. Det är inte normalt på någon fläck att dyka in i en persons liv och inom ett år vara huvudpersonen i alla sammanhang.
Citera
2022-08-15, 16:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Precis. Jag undrar verkligen om han inte har några egna vänner. Han verkar ju bli bundis med Pernillas släktingar och vänner bums. Men var är hans egna kompisar? Att/om han inte har några kompisar borde väl, i synnerhet för P som har så många olika kompisgäng, vara en varningssignal.
Eller?
Citera
2022-08-15, 16:40
Medlem
Citat:
Sen det här också som hon nämnde i podden att när han åkte tidigare från Spanien så hade han skrivit en lista vad hon skulle göra och tänka på innan hon stängde. Tom Sofia sa att man vill väl inte bli behandlad som en barnunge heller och du P har ju klarat dig i 13 år själv sa hon.

Försvarar absolut inte honom, men den listan - delar av den i allafall - kanske behövdes för att hon skulle ha en liten chans att klara av det. Och ”klarat sig själv” har hon väl aldrig gjort?! Hon har nog haft mer hjälp än de flesta andra.
Citera
2022-08-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Försvarar absolut inte honom, men den listan - delar av den i allafall - kanske behövdes för att hon skulle ha en liten chans att klara av det. Och ”klarat sig själv” har hon väl aldrig gjort?! Hon har nog haft mer hjälp än de flesta andra.

Var det inte i programmet 'Berg flyttar in', där Pernillas pappa Hans kom och hjälpte henbe att fylla i- och betala räkningarna?
Citera
2022-08-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Jag skulle bli helt galen. Dessutom tycker jag att han är alldeles för bekväm med att vara i rampljuset. Det är inte normalt på någon fläck att dyka in i en persons liv och inom ett år vara huvudpersonen i alla sammanhang.

Jag tycker han verkar rar.....
Citera
2022-08-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan

Tänkte mera på hans beteende och drag som vi misstänker att han har. Att göra allt nu för att bli oumbärlig.
Precis som en del med viss beteende gör allt för att bli omtyckta och bli höjda till skyarna jätte fort och snabbt i ett nytt förhållande och sen när det tar slut och hen berättar om alla dåliga sidor så då är det få som tror på detta om hen. Hen som var så trevlig …. Nej nej kan inte stämma osv osv….

Jag kanske har fel men hans kommentarer till P:s vänner och familj är inte riktigt sunt alla gånger. Inte efter någon månad av förhållandet när han började. Får många dåliga vibbar. Men jag kan ha fel….

Men å andra sidan så kanske dom passar ihop. P är ju väldigt egenkär och mycket JAG, JAG….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in