2022-08-15, 15:08
  #200413
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Putins agerande och hans oförmåga att få till det i Ukraina samt avsaknaden av verklighetsförankring jämställs allt mer Hitlers sista dagar i Bunkern. (Ja var är lille Putin förresten,hans pipiga gosstämma har ju inte hörts på ett tag).
Om det nu blir det som många anser troligt, ett utdraget krig där Putin inte vinner mark av betydelse så kommer ju hans maktbas att erodera allt mer ju mer han låter Ryssland som nation ta smällen och sakta sjunka ner till en forna Sovjetnivå avseende levnadsvillkor och ekonomi, man är redan nära den nivån.
Putin har ju de facto redan förlorar mycket som ryssarna kommer få betala för framöver men han kan förlora än mer i sin fruktlösa strävan efter att få regera ett Ryssland med en stormaktstämpel. För tack vare anfallet på det fredliga Ukraina så går det ju åt totalt fel håll med Ryssland för att lille Putins dröm skall uppfyllas.

RySSland har, redan, sämre anseende än vad Sovjetunionen hade. Då, trodde vi ju att de var ideoligiskt drivna. Lenin hade t.o.m sina nyttiga idioter i väst, och de var inte så få. Men, nu, existerar detta knappt, förutom enstaka rysstroll, som ev. jobbar direkt åt Kreml.

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-15, 15:09
  #200414
Medlem
Reimers avatar
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet

Citat:
Familjer till ryska soldater lämnar Melitopol


Ryska soldater har börjat evakuera sina familjer från den ockuperade ukrainska staden Melitopol, uppger BBC:s ryskspråkiga service.

Ryska soldater tog kontrollen över Melitopol redan i mars, men enligt stadens borgmästare Ivan Fedorov, har hotet från ukrainska partisaner och motståndskämpar blivit så stort att den ryska militären beslutat att skickat hem sina familjer.

I helgen kom också uppgifter att ryska befälhavare lämnat Cherson, den största staden som Ryssland erövrat i södra Ukraina. Cherson ligger väster om floden Dnipro och har skurits av eftersom Ukraina lyckats förstöra broarna över floder i närheten av Cherson.

Den ukrainska armén tros förbereda en större offensiv där för att försöka återta staden.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-08-15, 15:09
  #200415
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Denna nyhet räddar hela veckan fastän den nyss startat.

More then 100 Wagner mercenaries died in the Ukrainian strike on their base in Popasna.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1559158970031476739

Grillfest!

Värmer hjärtat gott med grillade Wagnersoldater.

Der Führer Putin blir av med ytterligare mördare ur sin privata orc horde.
Citera
2022-08-15, 15:12
  #200416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Den ligger och cirkulerar utanför Sevastopol.
Säkert bara för att kolla väderleken.

RQ-4 Global Hawk

Nu är det bara att vänta och se samt hoppas på det bästa.

*popcorn time*

Borde inte ett 50-tal Tomahawkrobotar levereras till Ukraina snart.

Detta är ju inte på nått sätt en ny händelse. Den har legat där konstant, i stort sett varje dag, sen jag har börjat kolla i början på 2022.

Men helt klart en anledning till varför Ukraina har så pass bra underrättelser, och varför många attacker gentemot ryssen har varit så precisa.
Citera
2022-08-15, 15:18
  #200417
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet



https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Härliga nyheter. Vilka hjältar som jagar bort inkräkarna..
Citera
2022-08-15, 15:31
  #200418
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Den ligger och cirkulerar utanför Sevastopol.
Säkert bara för att kolla väderleken.

RQ-4 Global Hawk

Nu är det bara att vänta och se samt hoppas på det bästa.

*popcorn time*

Borde inte ett 50-tal Tomahawkrobotar levereras till Ukraina snart.


GH har cirkulerat i omgångar sedan krigets start, men visst, ett tecken att informations insamlingen i alla fall inte avtar.
Citera
2022-08-15, 15:38
  #200419
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Härliga nyheter. Vilka hjältar som jagar bort inkräkarna..

Yes, gillar speciellt den där biten om partisaner.

Citat:
Ryska soldater tog kontrollen över Melitopol redan i mars, men enligt stadens borgmästare Ivan Fedorov, har hotet från ukrainska partisaner och motståndskämpar blivit så stort att den ryska militären beslutat att skickat hem sina familjer.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Putin kan hålla sin djävla fejkomröstning, inget kommer att bli som han vill ändå.
Citera
2022-08-15, 15:44
  #200420
Medlem
CNN skriver lite om situationen i söder.


"Ivan Fedorov, the mayor of occupied Melitopol, said that the destruction of a railway bridge south-west of the city at the weekend had further complicated Russian resupply routes.

Fedorov said on Ukrainian television that the enemy uses Melitopol as a logistics center for the transportation, trans-shipment of ammunition and heavy weapons. The enemy transports most of the ammunition by rail. On the night August 13 - August 14, a railway bridge was blown up. The enemy still cannot restore it; the rubble is being dismantled."

Fedorov, who is not in Melitopol, also claimed: "We see the migration of military personnel from Kherson to Melitopol. Military personnel take their families out of Melitopol."

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-15-22/h_97048d3d070560c661977358d8a728ca
Citera
2022-08-15, 15:47
  #200421
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, det var USA som tog makten i Kiev 2014. De avsatte en folkvald president Janukovitj, som försökte ha goda relationer med både EU och Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du ljuger i värsta Kremlanda.
Läs och lär.
Ukrainas förre president Viktor Janukovytj plundrade statskassan och flydde landet. 200 miljarder svenska kronor sägs vara försvunna i den största stölden i landets historia. Följ med när Uppdrag gransknings reporter får en rundtur inne i det lyxiga presidentpalatset som byggdes med hjälp av skattepengar.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/presidenten-flydde-med-statskassan-se-bilderna-inifran-lyxpalatset
Viktor Janukovytj är en megaskurk jämte Vladimir Putin och hans andra lika vedervärdiga nickedocka Aleksandr Lukasjenko
%Taggad förklarar bra.
Vi behöver inte dra början igen, men man undrar ju varför statskassan försvann med Janokovitch.

Är den folkvalde Zelensky amerikan?
Och USA styr parlamentet?

det verkar bizzart.
Citera
2022-08-15, 16:01
  #200422
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Grillfest!

Värmer hjärtat gott med grillade Wagnersoldater.

Der Führer Putin blir av med ytterligare mördare ur sin privata orc horde.
Härliga nyheter!

Det lär bli ett antal som nu säger upp sig av Wagnernazisterna!

Hur många kan det vara kvar i Ukraina?
Citera
2022-08-15, 16:04
  #200423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
%Taggad förklarar bra.
Vi behöver inte dra början igen, men man undrar ju varför statskassan försvann med Janokovitch.

Är den folkvalde Zelensky amerikan?
Och USA styr parlamentet?

det verkar bizzart.

Som styr nazister och som vill inrätta globohomo. Snurrigt värre.
Citera
2022-08-15, 16:06
  #200424
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
är det samma judar som äger "media", kontrolerar världen , blev gasade i hitlers förintelsläger , eller är det andra judar?

Väntar fortfarande på ryssnazisternas förklaring på hur Putins invasion av Ukraina är ett slag mot den judiska konspirationen. Vad vi har sett är att Putin fick ringa upp Israel för att be om ursäkt för Lavrovs foliehattspåstående att Hitler var "jude".

Det är hög nivå på ursäkterna för det ryska anfallskriget
__________________
Senast redigerad av Krakem 2022-08-15 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in