Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Du använder ordet invasion. Men jag menar att det var otydligt om det var en invasion, som du ser i tidigare inlägg. Deras agerande var inte olagligt om Yanukovich var felaktigt avsatt, och Yanukovich bad dem om att gå in i Krim. Därför spelar det roll vad Ryssland "gaggade om". Det intressanta är snarare varför ingen lyssnade, det hade kunnat spara mååånga liv 8 år senare.
Annekteringen är en annan historia, det orkar jag inte diskutera, mycket möjligt att det var oförsvarbart från ett legalt perspektiv.

mycket kan man anklaga dig för men du saknar åtminstone inte humor.
Hur går den här ekvationen ihop för dig egentligen?
Yanukovich: Hjälp mig Vladolf! Nazisterna har jagat ut mig från Kiev!
Putler: WTF vill du att jag skickar in armén? Vi kör bort nazisterna och hjälper dig att återta makten! Ingen behöver veta om alla mutor du tagit eller hur många demonstranter som är döda tack vare dig min fucking bror!
Yanukovich: Ah fett schysst Vladolf men jag tänker mig mer att ni ockuperar Krimhalvön och skiter i resten.
Putler: Krim? Där bor ju bara en massa rysktalande pensionärer.
Yanukovich: EXAKT, det är det sista nazisterna i Kiev hade förväntat sig!
Fint av dig att medge att det är "mycket möjligt" att annekteringen av Krim var olaglig. Det är ett par steg bort från det korrekta svaret (bortom all tvivel olagligt) men ändå.