2022-08-14, 23:26
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Somliga gör det. Andra inte.
Oavsett det har Ryssland ingen rätt att invadera.

Vissa är dock jätteglada att ryssarna räddade deras liv.
Citera
2022-08-14, 23:29
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Betydligt fler är nog lite irriterade över att ryssarna tog deras liv...
Citera
2022-08-14, 23:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jaha. Och?
Vad argumenterar du för egentligen. Vet du det ens själv?

Invasioner där den som invaderar kan uppvisa några personer som anser att de blev "räddade" är OK?
Är det din poäng?
Citera
2022-08-14, 23:32
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skiter vi i Sverige i vad Norge Finland och Danmark gör? Skiter USA i vad Kanada och Mexiko gör. näää!

Du krigar på i den här tråden än, starkt!
Varför skulle Sverige bry sig om vad resterande länder i Norden gör med sin politik? Är du sjuk i huvudet?
Citera
2022-08-14, 23:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Otroligt märkligt resonemang.
Så Ryssland hjälpte Ukraina och Yanukovich, i ditt scenario, genom att ockupera Krim?
Okej... det var inte logiskt någonstans...

Jag diskuterar enbart snävt om det var 1) en invasion 2014, eller 2) kaos.

Så ja, jag håller med om att det är en märklig strategi. Ryssarna ville "hjälpa" men de ville inte staten Ukrainas bästa, precis som USA också hjälper länder ibland men vill heller inte deras bästa.

Yanukovich blev uppringd och folk i parlamentet krävde hans avgång, en dag efter att han lämnade. Han vägrade. Parlamentet röstade då några timmar senare genom att han då avgick okonstitutionellt. Du får väl hålla med om att det är lika ologiskt. Det var bara en grupp män som kämpade om makt, och försökte låtsas att de följde regler och var politiker på samma sätt som i väst.
Citera
2022-08-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du använder ordet invasion. Men jag menar att det var otydligt om det var en invasion, som du ser i tidigare inlägg. Deras agerande var inte olagligt om Yanukovich var felaktigt avsatt, och Yanukovich bad dem om att gå in i Krim. Därför spelar det roll vad Ryssland "gaggade om". Det intressanta är snarare varför ingen lyssnade, det hade kunnat spara mååånga liv 8 år senare.

Annekteringen är en annan historia, det orkar jag inte diskutera, mycket möjligt att det var oförsvarbart från ett legalt perspektiv.
mycket kan man anklaga dig för men du saknar åtminstone inte humor.
Hur går den här ekvationen ihop för dig egentligen?
Yanukovich: Hjälp mig Vladolf! Nazisterna har jagat ut mig från Kiev!
Putler: WTF vill du att jag skickar in armén? Vi kör bort nazisterna och hjälper dig att återta makten! Ingen behöver veta om alla mutor du tagit eller hur många demonstranter som är döda tack vare dig min fucking bror!
Yanukovich: Ah fett schysst Vladolf men jag tänker mig mer att ni ockuperar Krimhalvön och skiter i resten.
Putler: Krim? Där bor ju bara en massa rysktalande pensionärer.
Yanukovich: EXAKT, det är det sista nazisterna i Kiev hade förväntat sig!

Fint av dig att medge att det är "mycket möjligt" att annekteringen av Krim var olaglig. Det är ett par steg bort från det korrekta svaret (bortom all tvivel olagligt) men ändå.
Citera
2022-08-14, 23:40
Medlem
Citat:
Yanukovich blev uppringd och folk i parlamentet krävde hans avgång, en dag efter att han lämnade. Han vägrade. Parlamentet röstade då några timmar senare genom att han då avgick okonstitutionellt. Du får väl hålla med om att det är lika ologiskt. Det var bara en grupp män som kämpade om makt, och försökte låtsas att de följde regler och var politiker på samma sätt som i väst.
Vad är det för ologiskt i att en förbrytare med blod på sina händer som går i landsflykt för att undvika att ställas till svars för sina brott blir av med ett ämbete som kräver att han fysiskt är på plats och leder landet?
Nej, det är inte "bara en grupp män som kämpade om makt" men likt alla andra rysstroll som någonsin skrivit på internet så försöker du blanda bort korten och hävda att alla sidor är lika vidriga som ryssarna. Det är de inte.
Citera
2022-08-14, 23:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Räddade deras liv? det är rysk vulgärpropaganda.
Citera
2022-08-14, 23:43
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaså! Menar du att alla NATO-länder ratificerade Ukrainas fiktiva ansökan 2008? Källa?

Nej, men man kom överens om att Ukraina och Georgia skulle bli medlemmar i NATO:
Citat:
We agreed today that these countries will become members of NATO. Both nations have made valuable contributions to Alliance operations. We welcome the democratic reforms in Ukraine and Georgia and look forward to free and fair parliamentary elections in Georgia in May...
Citera
2022-08-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Du krigar på i den här tråden än, starkt!
Varför skulle Sverige bry sig om vad resterande länder i Norden gör med sin politik?
Varför? Därför att deras politik kan påverka oss…Precis som Ukrainas beslut att sälja sig till Nato/EU/USA såklart påverkar Ryssland…
Citera
2022-08-14, 23:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag diskuterar enbart snävt om det var 1) en invasion 2014, eller 2) kaos.

Så ja, jag håller med om att det är en märklig strategi. Ryssarna ville "hjälpa" men de ville inte staten Ukrainas bästa, precis som USA också hjälper länder ibland men vill heller inte deras bästa.

Fast det är ju helt uppenbart att ryssarna ville ta Krim (oavsett) och såg detta som en förevändning.
Det inser väl även du hoppas jag?
Citera
2022-08-14, 23:50
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför? Därför att deras politik kan påverka oss…Precis som Ukrainas beslut att sälja sig till Nato/EU/USA såklart påverkar Ryssland…

Tycker du Sverige blev påverkat när Norge och Danmark gick med i Nato? Borde vi kanske ha invaderat dom eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in