2022-08-08, 09:24
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Alla röster måste redovisas, jag röstade som ett test, till kommunen, radikalt, den rösten fanns inte I min valkrets.

Då hoppas jag att du och några vänner tar och övervakar det här valet.
Citera
2022-08-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Alla härinne verkar antigen gilla konspirationer vara idioter eller både och!

Tror ni att nån trollar bort era röstsedlar så borde ni söka upp närmaste psykmottagning och låta personalen slänga bort nycklarna!
Hurså? Jag frågar för argumentationen skull. Ditt inlägg innehåller bara personpåhopp/ ad hominem.
Citera
2022-08-08, 21:08
Medlem
Alla motargument för att manipulering av förtidsröstningen kan ske bygger på samma naiva, eller avsiktligt vilseledande, argument:

1. Den blågult naiva svensken: ”Det vore ju förbjudet”; alltså kan det inte hända. ”För då hade dom sagt det på teven!”. ”Min pappa var röstmottagare i Tomelilla östra 1994 så han vet”.

2. Man ska bevisa, genom fällande domar, att röstfusk sker innan valet ens inletts.

3. Valsedelsfetischister: Trots att hundratals miljoner valsedlar trycks upp inför varje val, och S teoretiskt skulle kunna få 120 miljoner röster i valet, så anses valsedeln i sig utgöra ett bevis på att valfusk inte skett. ”För dom kontrollräknas på Länsstyrelsen!” Valsedlarna bevisar inte att röstningen skett korrekt, och de är inga unika dokument. Kan det inte utom tvivel påvisas att valsedeln lämnats av en röstberättigad har den noll bevisvärde i efterhand.

4. ”Men då kan du vara med i vallokalen och kontrollera, sådeså!” (En variant av naiva punkt 1). Man kan inte vara närvarande i tusentals förtidsröstningslokaler under de 18 timmar per dygn då den är stängd. Eller åka med i transporten av förtidsröster till valdagslokalen. Eller vara uppkopplad mot valnattens datasystem och se hur rösterna matas in.

5. Den bästa, alltså den sämsta, undanflykten, tar jag sist: ”Även om man fuskar med rösträkningen, så spelar det ändå ingen roll om x röster försvinner.” Nähä, då är det inte heller någon idé att rösta eftersom man bara har 1 röst.

Ingen kan anföra ett enda tekniskt belägg mot möjligheten att manipulera förtidsröstningen. Det anförs bara ”höhö”-argument, eller så är man förblindad av svensk naivitet. Trots att röstfusk internationellt och historiskt är mycket välbelagt anser man att sådant aldrig kan ske i Sverige. Och då har vi enbart talat om hanteringen av förtidsrösterna.
Citera
2022-08-08, 21:51
Avslutad
Finns ju verkligen ingenting som tyder på att en förtidsröst innebär att det fuskas med den. Men visst gillar folk att vara konspiratoriska.

Men jag funderar på att förtidsrösta och rösta på valdagen faktiskt.
Citera
2022-08-14, 22:45
Medlem
LeCastles avatar
2 918 072 fittor förtidsröstade 2018.
Så då är det mycket fusk.
Citera
2022-08-14, 22:52
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Brukar alltid rösta i förtid, men tänkt skita i att rösta i år.
valmanipulation behöver du nog inte oroa dig. har själv jobbat med att räkna röster och ta emot "röstare"(är full nu och kommer inte på rätt benämning). Det är en extrem kontroll och bra spridning vad gäller politisk sympati, på dom som arbetar och är med och kontrollerar det hela.
Citera
2022-08-14, 22:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Brukar alltid rösta i förtid, men tänkt skita i att rösta i år.
valmanipulation behöver du nog inte oroa dig. har själv jobbat med att räkna röster och ta emot "röstare"(är full nu och kommer inte på rätt benämning). Det är en extrem kontroll och bra spridning vad gäller politisk sympati, på dom som arbetar och är med och kontrollerar det hela.

Total skepsis mot vänstern i samtliga avseenden kan inte betraktas som en orimlig position idag.

En ren försiktighetsåtgärd mot dessa korrupta hjärndöda idioter.

Jag är helt agnostisk i frågan om valfusk men köper TS resonemang ändå av ovanstående skäl.
Citera
2022-08-15, 18:36
Medlem
KnulloSpruts avatar
Så jag ska inte förtidsrösta på SD när de öppnar som jag brukar?
Citera
2022-08-29, 17:58
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Vid förtidsröstning finns det inga som helst bevis för att det kuvert du lämnar in är det kuvert som kommer att hamna i valurnan. Räcker med att tanten på biblioteket där man förtidsröstade stannar kvar efter jobbet och byter ut alla kuvert till sitt eget parti. Behövs inte ens en konspiration, bara en jobbig tant som anser sig ha rätt.

Bara detta borde vara skäl nog att aldrig förtidsrösta.

Möjligt ja, sannolikt, nej.

Om du misstänker att tanten i din förtidsröstninglokal valfuskar så får du testa henne. Du går och förtidsröstar samt ber dem du känner (såna som inte röster lika som tanten) göra likaså. Ni sprider givetvis ut er och går olika tider. Sedan går ni och röstar som vanligt på valdagen också och då begär ni att få tillbaka era förtidsröster. Då ser ni om det är samma valsedlar som ni stoppade i.
Citera
2022-08-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Alltså alla vet väl att man väl synligt ska ta en vallapp av SAMTLIGA stora partier och sen gå till sitt bås

Nytt för iår är att ingen kan se vilken lapp du tar.

Röstade sd förra veckan
Citera
2022-08-29, 18:20
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Möjligt ja, sannolikt, nej.

Om du misstänker att tanten i din förtidsröstninglokal valfuskar så får du testa henne. Du går och förtidsröstar samt ber dem du känner (såna som inte röster lika som tanten) göra likaså. Ni sprider givetvis ut er och går olika tider. Sedan går ni och röstar som vanligt på valdagen också och då begär ni att få tillbaka era förtidsröster. Då ser ni om det är samma valsedlar som ni stoppade i.
Det skulle ju vara en ganska meningslös aktivitet. Mer än 99,9% av de som förtidsröstar gör det precis för att de inte har någon avsikt att dyka upp på valdagen, så något systematiskt fusk går inte att bevisa.

Om man själv skulle prova detta och få fel röst tillbaka så skulle man bli kallad både lögnare och foliehatt om man försöker gå ut med det. I bästa fall skulle man få ett "det måste ha blivit nåt fel" och sedan avfärdas allt.
Citera
2022-08-29, 18:28
Medlem
Biomasss avatar
Jag har förtidsröstat i många år. Den som tror att det sker valfusk borde nog uppsöka läkare alternativt köpa sig en bättre foliehatt som skydd mot 5G-strålningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in