2022-08-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ok.

Så kanskje RU, kanskje noen andre.

Kan du si hva du tror om hvordan TH og «andre» kommuniserte i den perioden de smarteste politifolkene i Norge overvåket TH 24/7 og i tillegg lurte RU trill rundt med Norges dyreste cover up?

Hadde TH hatt medhjelper(e) burde den eller de ha sørget for å holde trykket oppe på pengeinnkrevingen fra antatt Motpart.

Nå antyder du at politiet har hindret kommunikasjonen mellom TH og medhjelper(e), og det førte til denne tannløse oppfølgingen av trusselbrevet.

Her er oppsummering av aktivitet fra antatt Motpart. Kopiert fra tidligere innlegg.

Trusselbrevet er brutalt. Pengene, eller vi laster opp drapsvideo av AE på internett.

Så er det oppfølgingen. Jeg kjenner ikke så mye til pengeinnkreving. Helst fra film.

Tilsammen sendte antatt Motpart 0,0007 btc, kode for "Dårlig tid, fort eller hun vil dø", på syv forskjellige datoer, totalt tolv ganger i løpet av ca 2,5 måneder. Enkelte transaksjoner ble sendt flere ganger like etter hverandre, og enkelte transaksjoner hadde et litt avvikende beløp.

10/11-18 btc 0,0007, 30/11 btc 0,000706 to ganger, 1/12 btc 0,0007 tre ganger, 10/12 btc 0,0007001 to ganger, 27/12 btc 0,000706, nytt år 2019, 2/1 0,0007 to ganger, offentliggjøring av forsvinningen 9/1 og siste bitcointransaksjon fra angivelig Motpart 16/1 btc 0,0007.

Ikke den mest skremmende pengeinnkrevingen jeg har sett.

Jeg vil tro at angivelig Motpart er betydelig slappere (og mindre skremmende) i tjenesten enn lovlige pengeinnkrevere. Som Namsmannen og Statens Innkrevingssentral. Feks.
Citera
2022-08-14, 20:47
Medlem
Citat:
Slike spørsmål besvares ikke. Lol.

Jeg mangler fortsatt ett eneste svar fra folk som fortsatt følger denne tråden: «Hvem hjalp TH, og hvordan greide han å holde kommunikasjonen med denne gruppen skjult for de smarteste politifolkene i Norge?»
Familiemedlem glemte penger og rikdom i det øyeblikket hen innser at AE er død.
Citera
2022-08-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hadde TH hatt medhjelper(e) burde den eller de ha sørget for å holde trykket oppe på pengeinnkrevingen fra antatt Motpart.

Nå antyder du at politiet har hindret kommunikasjonen mellom TH og medhjelper(e), og det førte til denne tannløse oppfølgingen av trusselbrevet.

Her er oppsummering av aktivitet fra antatt Motpart. Kopiert fra tidligere innlegg.

Trusselbrevet er brutalt. Pengene, eller vi laster opp drapsvideo av AE på internett.

Så er det oppfølgingen. Jeg kjenner ikke så mye til pengeinnkreving. Helst fra film.

Tilsammen sendte antatt Motpart 0,0007 btc, kode for "Dårlig tid, fort eller hun vil dø", på syv forskjellige datoer, totalt tolv ganger i løpet av ca 2,5 måneder. Enkelte transaksjoner ble sendt flere ganger like etter hverandre, og enkelte transaksjoner hadde et litt avvikende beløp.

10/11-18 btc 0,0007, 30/11 btc 0,000706 to ganger, 1/12 btc 0,0007 tre ganger, 10/12 btc 0,0007001 to ganger, 27/12 btc 0,000706, nytt år 2019, 2/1 0,0007 to ganger, offentliggjøring av forsvinningen 9/1 og siste bitcointransaksjon fra angivelig Motpart 16/1 btc 0,0007.

Ikke den mest skremmende pengeinnkrevingen jeg har sett.

Jeg vil tro at angivelig Motpart er betydelig slappere (og mindre skremmende) i tjenesten enn lovlige pengeinnkrevere. Som Namsmannen og Statens Innkrevingssentral. Feks.
Du hopper glatt over at politiet først venter et par dager og så lover ham penger inn syv dager, for så dra det ut i elleve dager og så si de trenger mere tid, for så igjen dra det ut ytterligere en måned. At det var derfor tiden gikk, ikke fordi GM var en slappfisk.
Citera
2022-08-14, 21:18
Medlem
"Prisen for et drap i Sverige varierer fra 100 000 svenske kroner og opp til 1 million kroner. Prisen avhenger blant annet av hvor erfaren leiemorderen er.
Det kommer fram av en svensk analyse der politiet har gjennomgått flere millioner meldinger mellom kriminelle etter at fransk politi hacket den krypterte telefontjenesten Encrochat."

"Drapene er i hovedsak bestillinger. Det kan sammenliknes med at en prosjektleder og medhjelpere samler inn informasjon, løser praktiske utfordringer og tilrettelegger for forbrytelsen. Hvor mye bakmannen engasjerer seg i «prosjektet» varierer, står det i analysen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/stoppet-10-mordplaner/76848708
Citera
2022-08-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Så enkelt at de vasket og brukte en time i boligen.
Hun svarte ikke på telefonen, da eliktrekeren ringte 09:48 og siste bevegelse på telefonen var 10:07 da TH ringte henne. Hvordan får du det til å bli at GM var en time på åstedet ?
bil 8.56
Du skrev en time i boligen. Drakk han først kaffe med AEH til 09:14 ?
Citera
2022-08-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Prisen for et drap i Sverige varierer fra 100 000 svenske kroner og opp til 1 million kroner. Prisen avhenger blant annet av hvor erfaren leiemorderen er.
Det kommer fram av en svensk analyse der politiet har gjennomgått flere millioner meldinger mellom kriminelle etter at fransk politi hacket den krypterte telefontjenesten Encrochat."

"Drapene er i hovedsak bestillinger. Det kan sammenliknes med at en prosjektleder og medhjelpere samler inn informasjon, løser praktiske utfordringer og tilrettelegger for forbrytelsen. Hvor mye bakmannen engasjerer seg i «prosjektet» varierer, står det i analysen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/stoppet-10-mordplaner/76848708

Og hva så?
Citera
2022-08-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Nå antyder du at politiet har hindret kommunikasjonen mellom TH og medhjelper(e)[/i]

Overhode ikke.

Jeg spør bare hvordan de beste politifolkene i Norge, med alle tilgjengelige ressurser, og med ett mål for øye; å avsløre TH som skyldig,
kanskje gjennom snakking med deg selv,
eller skriblerier,
kanskje gjennom kommunikasjon med familie,
ansatte,
«kriminelle»,
RU,
eller «darkweb»,
ikke fikk noe på mannen.

Det enkle er ofte det beste:

Han er uskyldig.
Citera
2022-08-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og hva så?
"Drapene er i hovedsak bestillinger. Det kan sammenliknes med at en prosjektleder og medhjelpere samler inn informasjon, løser praktiske utfordringer og tilrettelegger for forbrytelsen."

Jeg tenker at det kanskje kan hende at noen av de som driver med leiemord og som har medhjelpere, kanskje kunne ha funnet på å begå den forbrytelsen som ble utført i Lørenskogsaken, og at en av de involverte er Motparten (eller at de eventuelt kan ha utført forbrytelsen på bestilling fra Motparten).
Citera
2022-08-14, 21:36
Medlem
Citat:
Slike spørsmål besvares ikke. Lol.

Jeg mangler fortsatt ett eneste svar fra folk som fortsatt følger denne tråden: «Hvem hjalp TH, og hvordan greide han å holde kommunikasjonen med denne gruppen skjult for de smarteste politifolkene i Norge?»

Jeg tror THs medhjelpere er personer det ikke ville vekke oppsikt om han traff også etter drapet. Nødvendig kommunikasjon har trolig pågått under påskudd av noe annet som var naturlig for han og eventuell/e medhjelper/e å gjøre.

Medhjelpere kan derfor være ansatte og tidligere ansatt/e, folk han naturlig møter i sin jobb/foreninger eller på privaten (venner/treningskamerater), søsken og barna.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-14 kl. 21:38. Anledning: Rettet
Citera
2022-08-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Drapene er i hovedsak bestillinger. Det kan sammenliknes med at en prosjektleder og medhjelpere samler inn informasjon, løser praktiske utfordringer og tilrettelegger for forbrytelsen."

Jeg tenker at det kanskje kan hende at noen av de som driver med leiemord og som har medhjelpere, kanskje kunne ha funnet på å begå den forbrytelsen som ble utført i Lørenskogsaken, og at en av de involverte er Motparten (eller at de eventuelt kan ha utført forbrytelsen på bestilling fra Motparten).

Javel, og at det kan være et bestillingsdrap kom du først på nå?

TH sa vel selv at en bestiller og en annen utfører
Citera
2022-08-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Familiemedlem glemte penger og rikdom i det øyeblikket hen innser at AE er død.

Hva slags svada er dette?

Hva sier du?

En i familien er medskyldig?

Og nå .. jammen ikke enkelt å skjønne hva du mener.

Jeg diskuterer bare med folk som forklarer, forsvarer, eller i det minste er nysgjerrige på hvordan kommunikasjonen, i ditt tilfelle, har foregått mellom familien og TH i perioden han var under 100% overvåking.
Citera
2022-08-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis ikke TH selv, kan det være en av hans nærmeste medarbeidere.
Driftssjefen på Futurum har vært lite diskutert her inne, men tenker
man godt kunne tittet litt på ham.

Han var vel en av dem som ga TH alibi om at han ankom jobben fysisk. TH parkerte jo på et annet sted enn normalt denne dagen, slik at bilen kunne fanges opp av overvåkningskameraet. TH kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor. Bildene fra kameraet var utydelige, og man kan ikke se at det er TH på bildet. Er ikke den nevnte driftssjefen også sikkerhetssjef på Futurum, med ansvar for sikkerhet, overvåkningskameraer etc🤔
Senast redigerad av Troverdig 2022-08-14 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in