2022-08-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Selv om alle oppsigelsene/personalforflyttingene i saken ikke akkurat tilsier at politiet nærmer seg en løsning er det fortsatt etterforskningskritt igjen å gjøre.
Helt naturlig at ting går litt tregere fremover nå. Jeg har et håp om at den nye ledelsen vil komme med noe info som peker i retning av en ny vei videre. Som en "takk" til de som gir seg. Ikke nødvendigvis at man tror det er en annen løsning men at man f.eks letter på sløret over noe som er sjekket ut.
Ingen peiling på krypto men jeg tror ikke politiet har navn på de skyldige i sine papirer pr.i dag, dessverre.
Det er så mye som peker på det, og så mye som peker bort fra de siktede at det nesten er litt skremmende om man nå bare durer på i den tro at kryptosporet må være løsningen.
De skyldige har så langt gjort en fabelaktig nøysom jobb.
Nesten ikke spor i huset. Kan frua sitti og gjort sitt bommelom mens hun ble tatt. Jeg tror kanskje det. At de fikk en vanvittig enkel jobb.
Så enkelt at de vasket og brukte en time i boligen.
Citera
2022-08-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
bakmenn må også identifiseres. Tyster?
Ja, og “tyskere” har ingen høy status hos enkelte, se bare hvor mye pent fs hadde å si om Green.
Citera
2022-08-14, 16:10
Medlem
Citat:
Hun svarte ikke på telefonen, da eliktrekeren ringte 09:48 og siste bevegelse på telefonen var 10:07 da TH ringte henne. Hvordan får du det til å bli at GM var en time på åstedet ?
Citera
2022-08-14, 16:18
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så fort de finner identiteten på personen bak krypto oppsettet eller alle innkjøp i saken, er saken løst.
bakmenn må også identifiseres. Tyster?
Tror ikke det er noen bakmenn, tror GM gjorde alt selv. Iført Sprox sko slepte han AEH alene (ut fra toalettet ?) det er ikke spor av noen andre på åstedet.
Citera
2022-08-14, 16:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Noe må ha gått galt under angrepet. Vaskebøtte som manglet.
Tipper at hun kanskje ble angrepet i andre etasje først. Badet i andre skal ha vært det som AE brukte.
De hadde hvert sitt bad slik jeg har forstått det. Kanskje TH sitt var i kjelleren.
Den badekarhistorien kan ha vært på morgenen, og ikke på kvelden slik som TH sier.
At en vaskebøtte mangler peker ihvertfall mot TH tenker jeg.
Planen var sikkert at hun skulle bli drept i badet i andre, men så gikk det ikke etter planen.
Det ble basketak og påfølgende flukt nedover trappa.
Sporene ble så kraftige og i en slik mengde at TH skjønte at han aldri kunne klare å vaske vekk bevisene slik at ikke Kripos klarte å finne dem, så han brukte alle sine krefter på å rengjøre badet i andre så godt han greide. Avføring som følge av kvelning, var neppe noe TH hadde tenkt på.
Tipper at de har klart å tidsbestemme når det ble vasket i trappa. Det er jo bare å bruke lupe, så ser man at det er mer støv der det ikke har blitt vasket. Hvis det er like mye støv der det har blitt vasket, som ellers, så er det fra gammelt av.
Citera
2022-08-14, 16:30
Medlem
Jeg er hellig overbevist om at saken hadde vært oppklart for leeenge siden om familien stilte opp i avhør.
Citera
2022-08-14, 16:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Tror ikke det er noen bakmenn, tror GM gjorde alt selv. Iført Sprox sko slepte han AEH alene (ut fra toalettet ?) det er ikke spor av noen andre på åstedet.

Det er funnet 9 spor av sprox, og de skal være avsatt på en slik måte at de kan settes i sammenheng med drapet. Drap pluss sleping kan tyde på at det skulle vært flere spor.
Det kan virke som at GM har tatt på og av seg skoene der inne. Muligens på det sausekinnet som var opp ned. Når man så legger dette sammen med at det skulle vært spor av TH der siden han sa at han løp inn i sko, så har man noe å gruble over.
Citera
2022-08-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er funnet 9 spor av sprox, og de skal være avsatt på en slik måte at de kan settes i sammenheng med drapet. Drap pluss sleping kan tyde på at det skulle vært flere spor.
Det kan virke som at GM har tatt på og av seg skoene der inne. Muligens på det sausekinnet som var opp ned. Når man så legger dette sammen med at det skulle vært spor av TH der siden han sa at han løp inn i sko, så har man noe å gruble over.
At det skulle være TH som iført Sprox sko, slepte på AEH. Tror jeg ikke noe på. Jeg tror det var samme person som la fra seg AEHs telefon, da TH ringte 10:07, som slepte AEH iført Sprox sko.
Citera
2022-08-14, 17:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
At det skulle være TH som iført Sprox sko, slepte på AEH. Tror jeg ikke noe på. Jeg tror det var samme person som la fra seg AEHs telefon, da TH ringte 10:07, som slepte AEH iført Sprox sko.

Hvis ikke TH selv, kan det være en av hans nærmeste medarbeidere.
Driftssjefen på Futurum har vært lite diskutert her inne, men tenker
man godt kunne tittet litt på ham.
Citera
2022-08-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg er hellig overbevist om at saken hadde vært oppklart for leeenge siden om familien stilte opp i avhør.

Det tok ikke lang tid før halvblinde, skylappåførte korsfestkorsfestere var tilbake i den samme tralten;

«Hvordan kan vi bevise at TH er skyldig?»

Siden man ikke kan vinne en diskusjon med dumheten, er de fleste tenkere i verden nå enige om at det beste man kan gjøre for å forhindre at pøbelen får makt, er å overhøre dem.

I tillegg bør man gjøre litt for å så tvil blant folk som er overbevist om at jorden er flat.

Her kommer mitt forsøk:

Dere kan prøve å gjøre TH til et geni, som lurte alle.

Ingenting i noen lekkede «forhørs»-referater eller i NRK-intervjuet tyder på at han er hakket smartere enn noen av oss her inn. Kanskje med unntak av Troverdig.

Siden vi alle er enige om at han er like dum som alle her inne, bortsett fra Troverdig, bør vi anta at hvis de presumptivt smarteste folkene i politiet fikk holde på i mange, mange måneder med å avlytte, overvåke absolutt alt TH holdt på med og iverksette sinnsykt dyre og avanserte cover up-aksjoner, så ville de avslørt mannen.

Ikke minst fordi vi alle, med unntak av noen få folk, er enige om at han må ha hatt medhjelpere. Som han nødvendigvis fra tid til annen må ha hatt behov for å kommunisere med.

Hvis han hadde medhjelpere, kan det ha vært folk på jobben, folk i familien, folk han «kjente» eller folk han fant på darkweb.

I så fall må TH ha makt og midler til å få dem til å holde kjeft, og vi tar det i tur og orden.

Folk på jobben.
TH er jo ikke akkurat en likanes kar, ikke spesielt god i makt- og fryktspill heller. Han har ikke akkurat Stalins høyde, så da må det eventuelt være penger han kommer med. Finnes det noen av dere som tror at folk på jobben til TH har fått så mange penger FØR alt skjedde, at de fortsatt holder kjeft? Husk at bedriften hans ikke er en religion, og at TH er gnien som faen.

Familien.
Er det noen som tror at noen i familien var enige om at mamma måtte avlives? Hallo!

Folk han «kjente».
Mao: Lenge før 31. oktober 2018 oppsøker TH kriminelle og sier: «Her er oppdraget! Drep kona mi’ Jeg betaler dere for å gjøre det.»
Hva tror dere noen ville gjort dette for? Og hvorfor har ingen sendt en anonym melding etterpå? Var alle som fikk penger fornøyd og enige seg i mellom om oppgjøret?

Darkweb. Lol. Politiet har konfiskert alle PC-er på jobben og hjemme.

At TH står bak fremstår som så usannsynlig at det ikke er verdt å bruke en kalori på folk som ikke kan sannsynliggjøre en av teoriene over.

Folkens.
Ledelsen i politiet sluttet å tro på etterforskningsledelsens maniske jakt på TH.

Hadde de trodd på teorien, ville den gamle etterforskningsledelsen fått det de ba om av ressurser.

TH-sporet er skrinlagt.
Nå må dere diskutere andre teorier.
Senast redigerad av Sandemose 2022-08-14 kl. 18:14.
Citera
2022-08-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis ikke TH selv, kan det være en av hans nærmeste medarbeidere.
Driftssjefen på Futurum har vært lite diskutert her inne, men tenker
man godt kunne tittet litt på ham.
GM er en person som har god greie på både kryptovaluta og kriminal etterforskning, samtidig som han gjør alt så billig så mulig.
Citera
2022-08-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det tok ikke langt tid før halvblinde, skylappåførte korsfestkorsfestere var tilbake i den samme tralten.

Siden man ikke kan vinne en diskusjon med dumheten, er de fleste tenkere i verden nå enige om at det beste man kan gjøre for å forhindre at pøbelen får makt, er å overhøre dem.

I tillegg bør man gjøre litt for å så tvil blant folk som er overbevist om at jorden er flat.

Her kommer mitt forsøk:

Dere kan prøve å gjøre TH til et geni, som lurte alle.

Ingenting i noen lekkede «forhørs»-referater eller i NRK-intervjuet tyder på at han er hakket smartere enn noen av oss her inn. Kanskje med unntak av Troverdig.

Siden vi alle er enige om at han er like dum som alle her inne, bortsett fra Troverdig, bør vi anta at hvis de presumptivt smarteste folkene i politiet fikk holde på i mange, mange måneder med å avlytte, overvåke absolutt alt TH holdt på med og iverksette sinnsykt dyre og avanserte cover up-aksjoner, så ville de avslørt mannen.

Ikke minst fordi vi alle, med unntak av noen få folk, er enige om at han må ha hatt medhjelpere. Som han nødvendigvis fra tid til annen må ha hatt behov for å kommunisere med.

Hvis han hadde medhjelpere, kan det ha vært folk på jobben, folk i familien, folk han «kjente» eller folk han fant på darkweb.

I så fall må TH ha makt og midler til å få dem til å holde kjeft, og vi tar det i tur og orden.

Folk på jobben.
TH er jo ikke akkurat en likanes kar, ikke spesielt god i makt- og fryktspill heller. Han har ikke akkurat Stalins høyde, så da må det eventuelt være penger han kommer med. Finnes det noen av dere som tror at folk på jobben til TH har fått så mange penger FØR alt skjedde, at de fortsatt holder kjeft? Husk at bedriften hans ikke er en religion, og at TH er gnien som faen.

Familien.
Er det noen som tror at noen i familien var enige om at mamma måtte avlives? Hallo!

Folk han «kjente».
Mao: Lenge før 31. oktober 2018 oppsøker TH kriminelle og sier: «Her er oppdraget! Drep kona mi’ Jeg betaler dere for å gjøre det.»
Hva tror dere noen ville gjort dette for? Og hvorfor har ingen sendt en anonym melding etterpå? Var alle som fikk penger fornøyd og enige seg i mellom om oppgjøret?

Darkweb. Lol. Politiet har konfiskert alle PC på jobben og hjemme.

At TH står bak fremstår som så usannsynlig at det ikke er verdt å bruke en kalori på folk som ikke kan sannsynliggjøre en av teoriene over.

Folkens.
Ledelsen i politiet sluttet å tro på etterforskningsledelsens maniske jakt på TH.

Hadde de trodd på teorien, ville den gamle etterforskningsledelsen fått det de ba om av ressurser.

TH-sporet er skrinlagt.
Nå må dere diskutere andre teorier.

Hva er det du prøver å si?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in