2022-08-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Sånn har Formann holdt på i flere år.

Han melder ingenting.

Det eneste han (formoder det er en han) gjør er å slenge ut kommentarer, uten å ta ett eneste initiativ til en samtale selv.

Jeg har sagt det hundre ganger før:

Dette er en amatørmessig kidnapping begått av folk som neppe har vært særlig voldelige tidligere enn på PlayStation.

MEN: Jeg diskutere altså ikke med deg, Formann, med mindre du melder deg på og forteller meg hvilke medhjelpere TH har hatt, og deretter sannsynliggjør hvordan han, uten å etterlate seg spor, har kommunisert med dem før, under og etter drapet.

Du forlanger at jeg skal sannsynliggjøre politiets teori ved å navngi hvem medhjelperne er.
Du er jo på barnehagenivå og har vært det gjennom hele tråden.

Og så klarer du selv ikke å sannsynliggjøre at det er en kidnapping, du bare sier at det er en kidnapping og det er det.
Citera
2022-08-14, 18:45
Medlem
Citat:
De har en annen teori, den heter KIDNAPPING. Men den har de ikke brukt en kalori på å etterforske, fordi ingen i politiet, etter at Interpol og CIA sa «glem det», har trodd på den teorien.

Ikke tror jeg det kommer noen ny teori heller.

Idiotiet er så grundig bakpå, dessverre, at det eneste de kan håpe på er at noen, på et eller annet tidspunkt, tyster.

Men det skjer ikke på en stund.
du har tydeligvis fullt innsyn. Jobber du i idiotiet?
Citera
2022-08-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, de har selvsagt tekniske bevis, men om de kun kan tolkes i retning av kvelning, er ikke sikkert.

https://www.tv2.no/a/11499053/
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.

Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.

– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.

Slik jeg oppfatter Irene, så observerer hun at AE prøver å bevege armene(sitter og drar i noe), og at hun tolker det som hun er bundet. Men det kan jo også hende at hun var skadet.

Å sikre livsbevis har neppe vært fokus for gjerningspersonene, hvis AE kjempet for livet i timene etter bortføringen. Det kan virke som om GM regnet med at familien ville betale uten livsbevis, siden dette heller ikke er tema i trusselbrevet.

Bilene som ble brukt i Fabian Bengtsson-kidnappingen var hans egen sjeldne BMW, før de byttet til en rød VW Sharan. BMWen til FB hadde så vidt jeg vet ikke sotede vinduer, og han ble plassert i baksetet, der han ble truet med pistol. Det er altså mulig at ekte kidnappere kan bruke en sjelden BMW, rød bil og usotede vinduer.
Irene har sett på mye på westernfilmer. Cowboyer og indianerne brukte tau.
Citera
2022-08-14, 19:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, de har selvsagt tekniske bevis, men om de kun kan tolkes i retning av kvelning, er ikke sikkert.

https://www.tv2.no/a/11499053/
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.

Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.

– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.

Slik jeg oppfatter Irene, så observerer hun at AE prøver å bevege armene(sitter og drar i noe), og at hun tolker det som hun er bundet. Men det kan jo også hende at hun var skadet.

Å sikre livsbevis har neppe vært fokus for gjerningspersonene, hvis AE kjempet for livet i timene etter bortføringen. Det kan virke som om GM regnet med at familien ville betale uten livsbevis, siden dette heller ikke er tema i trusselbrevet.

Bilene som ble brukt i Fabian Bengtsson-kidnappingen var hans egen sjeldne BMW, før de byttet til en rød VW Sharan. BMWen til FB hadde så vidt jeg vet ikke sotede vinduer, og han ble plassert i baksetet, der han ble truet med pistol. Det er altså mulig at ekte kidnappere kan bruke en sjelden BMW, rød bil og usotede vinduer.

Hvis det hadde vært usikkerhet rundt sporene, så hadde ikke politiet og Rettsm.Inst. ordlagt seg slik de gjorde, så enkelt er det.

Det er ikke nevnt i trusselbrevet dette med livsbevis, noe som gjør at det hele virker mindre troverdig.
Uten livsbevis har ikke GM noen mulighet til å presse TH.
Det ville vært mer effektivt hvis det hadde vært fremsatt video av AE der hun ba om hjelp.
Selv i Fabian Bengtsson-saken, som du refererer til, der bakmennene virket korttenkt, så hadde de livsbevis, og faren fikk høre hans stemme.

Du klarer å finne en bortføringssak der bakmennene ikke er så skarpe, og neppe har planlagt så mye.
De ble jo tatt hele gjengen.
Bilen som ble brukt var en BMW 3-serie coupe, der vinduene bak er så små at man knapt kan se inn uansett.
Anne-saken har vært planlagt i noe lengre tid, og da ville det blitt tatt høyde for innsyn i bilen.
BMW X3, er en stor bil med store vinduer, kontra den M3-3-serie som Bengtson hadde.
Eneste fordel med å ta Bengtsons bil, er at den har så kraftig motor at sannsynligvis ingen politibil ville kunne ta den igjen. Selv en tung-motorsykkel vil ha problemer.

At du tenker at hun kanskje var skadet, er ikke det samme som at Irene har sagt at hun ikke kunne bevege armene.
Citera
2022-08-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
bil 8.56

Politiet har en teori om at drapssiktede Tom Hagen (70) ventet med å dra på jobb til å han så den etterlyste 08.56-bilen. Selv har Hagen sin egen teori om den ukjente bilen.

Hvilken teori er det Hagen kan ha?

Hvorfor sto den ukjente bilen i nærheten rundt Tom Hagens bolig klokken 08:56?

Bilen var der for ingenting, ikke sant?

Hva var oppgaven til de som satt i den ukjente bilen klokken 08.56?
Citera
2022-08-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du forlanger at jeg skal sannsynliggjøre politiets teori ved å navngi hvem medhjelperne er.
Du er jo på barnehagenivå og har vært det gjennom hele tråden.

Og så klarer du selv ikke å sannsynliggjøre at det er en kidnapping, du bare sier at det er en kidnapping og det er det.

Vel, du fortjener ikke bedre:

Siden du forteller at jeg er på barnehagenivå:

Du greier ikke lese.

Jeg har aldri bedt deg navngi noen, jeg bare ber deg fortelle oss hvor medhjelperne kommer fra; familien, jobben, «kjente» eller darkweb?

Deretter ber jeg deg sannsynliggjøre hvordan TH greide å holde medhjelperne skjult for politiets flinkeste folk i en periode hvor de overvåket, brukte cover up-metoder og andre metoder som vi ennå ikke vet om.

Jeg har brukt en spaltekilometer på å forklare hvorfor denne kriminelle handlingen er begått av amatører, men siden du er på barnehagenivå, kan du vel heller ikke lese.

Som sagt jeg, diskuterer ikke med deg, rett og slett fordi du representerer dumheten.

Men jeg prøver å så bittelitt tvil inn i stenhoggerhjernen din.

Formann!
Tenk selv nå!
Svar Sandemose på spørsmålet!

Hvem har hjulpet TH?

A) Familien
B) De TH sa han kjente som kunne få folk til å forsvinne
C) Folk på jobben
D) Darkweb

Det holder for nå.

Ett svar!
Citera
2022-08-14, 19:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Kan du forklare hva du mener at dette motivet er, og kan du forklare om hvorfor TH sa dette («Det er ikke der telefonen pleier å ligge», «det kan ikke være Anne-Elisabeth som har lagt den der») hvis du skulle hatt rett i at TH ønsket å skjule at AE ikke var den som la telefonen på bordet ? Hva er logikken i det du skrev, når du tenker på det TH sa (se sitat)?

"I et avhør tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte på hvor han fant telefonen, på høyre side av et lite bord i stueområdet, under en klokke, får Nettavisen opplyst.
«Det er ikke der telefonen pleier å ligge», «det kan ikke være Anne-Elisabeth som har lagt den der», forklarte han."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/s/12-95-3423980107

Nå vet vi ikke om den var på høyre eller venstre side, det har vi bare THs ord på.
Vi vet heller ikke om det var der AE brukte å legge sin telefon.
Vi vet egentlig heller ikke om TH fant den der i det hele og det store.
Den kan også ha blitt flyttet på etter kl.10:07, men at bevegelsene har vært for små til at det kunne registreres.
Kanskje TH har lagt den der så det skulle se ut som at AE hadde lagt den der, men så kom han på etterhvert at kanskje telefonen hadde innebygget GPS påslått, og som viste til hvilket klokkeslett det hadde vært bevegelse og at han måtte improvisere med noe forklaring.
Kan ikke se at utenforstående skulle kunne vite hvor AEs telefon brukte å ligge, så hva mener du er hensikten?
Og mener du at den som brukte sprox, var den samme som la telefonen på det bordet?

TH har kommet med mye rart i sine forklaringer. Et spindelvev av løgn og sannhet.

Kanskje du har forklaring på følgende: Hvorfor sa TH at han ikke kunne høre AEs telefon når han ringte til den? Den lå bare 3 meter unna. Hvor er logikken?
Citera
2022-08-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du har tydeligvis fullt innsyn. Jobber du i idiotiet?

Slike spørsmål besvares ikke. Lol.

Jeg mangler fortsatt ett eneste svar fra folk som fortsatt følger denne tråden: «Hvem hjalp TH, og hvordan greide han å holde kommunikasjonen med denne gruppen skjult for de smarteste politifolkene i Norge?»
Senast redigerad av Sandemose 2022-08-14 kl. 19:47.
Citera
2022-08-14, 19:46
Medlem
Citat:
Vel, du fortjener ikke bedre:

Siden du forteller at jeg er på barnehagenivå:

Du greier ikke lese.

Jeg har aldri bedt deg navngi noen, jeg bare ber deg fortelle oss hvor medhjelperne kommer fra; familien, jobben, «kjente» eller darkweb?

Deretter ber jeg deg sannsynliggjøre hvordan TH greide å holde medhjelperne skjult for politiets flinkeste folk i en periode hvor de overvåket, brukte cover up-metoder og andre metoder som vi ennå ikke vet om.

Jeg har brukt en spaltekilometer på å forklare hvorfor denne kriminelle handlingen er begått av amatører, men siden du er på barnehagenivå, kan du vel heller ikke lese.

Som sagt jeg, diskuterer ikke med deg, rett og slett fordi du representerer dumheten.

Men jeg prøver å så bittelitt tvil inn i stenhoggerhjernen din.

Formann!
Tenk selv nå!
Svar Sandemose på spørsmålet!

Hvem har hjulpet TH?

A) Familien
B) De TH sa han kjente som kunne få folk til å forsvinne
C) Folk på jobben
D) Darkweb

Det holder for nå.

Ett svar!

At du er dum har vi forstått.

Men RU er fortsatt siktet og det er vel en grunn for det eller?
Citera
2022-08-14, 19:50
Medlem
Citat:
At du er dum har vi forstått.

Men RU er fortsatt siktet og det er vel en grunn for det eller?

Ok.

Kan du svare på dette nå:

Tror du at RU gjorde det meste, og at TH bestilte hjelpen?

Du kan svare Ja eller Nei på dette.
Citera
2022-08-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ok.

Kan du svare på dette nå:

Tror du at RU gjorde det meste, og at TH bestilte hjelpen?

Du kan svare Ja eller Nei på dette.

Jeg tror at TH hadde en eller flere medhjelpere, men jeg har ikke grunnlag for å si at det er den eller den.
Citera
2022-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Jeg tror at TH hadde en eller flere medhjelpere, men jeg har ikke grunnlag for å si at det er den eller den.

Ok.

Så kanskje RU, kanskje noen andre.

Kan du si hva du tror om hvordan TH og «andre» kommuniserte i den perioden de smarteste politifolkene i Norge overvåket TH 24/7 og i tillegg lurte RU trill rundt med Norges dyreste cover up?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in