Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Ja, de har selvsagt tekniske bevis, men om de kun kan tolkes i retning av kvelning, er ikke sikkert.
https://www.tv2.no/a/11499053/
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.
– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.
Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.
– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.
Slik jeg oppfatter Irene, så observerer hun at AE prøver å bevege armene(sitter og drar i noe), og at hun tolker det som hun er bundet.
Men det kan jo også hende at hun var skadet.
Å sikre livsbevis har neppe vært fokus for gjerningspersonene, hvis AE kjempet for livet i timene etter bortføringen. Det kan virke som om GM regnet med at familien ville betale uten livsbevis, siden dette heller ikke er tema i trusselbrevet.
Bilene som ble brukt i Fabian Bengtsson-kidnappingen var hans egen sjeldne BMW, før de byttet til en rød VW Sharan. BMWen til FB hadde så vidt jeg vet ikke sotede vinduer, og han ble plassert i baksetet, der han ble truet med pistol. Det er altså mulig at ekte kidnappere kan bruke en sjelden BMW, rød bil og usotede vinduer.
Hvis det hadde vært usikkerhet rundt sporene, så hadde ikke politiet og Rettsm.Inst. ordlagt seg slik de gjorde, så enkelt er det.
Det er ikke nevnt i trusselbrevet dette med livsbevis, noe som gjør at det hele virker mindre troverdig.
Uten livsbevis har ikke GM noen mulighet til å presse TH.
Det ville vært mer effektivt hvis det hadde vært fremsatt video av AE der hun ba om hjelp.
Selv i Fabian Bengtsson-saken, som du refererer til, der bakmennene virket korttenkt, så hadde de livsbevis, og faren fikk høre hans stemme.
Du klarer å finne en bortføringssak der bakmennene ikke er så skarpe, og neppe har planlagt så mye.
De ble jo tatt hele gjengen.
Bilen som ble brukt var en BMW 3-serie coupe, der vinduene bak er så små at man knapt kan se inn uansett.
Anne-saken har vært planlagt i noe lengre tid, og da ville det blitt tatt høyde for innsyn i bilen.
BMW X3, er en stor bil med store vinduer, kontra den M3-3-serie som Bengtson hadde.
Eneste fordel med å ta Bengtsons bil, er at den har så kraftig motor at sannsynligvis ingen politibil ville kunne ta den igjen. Selv en tung-motorsykkel vil ha problemer.
At du tenker at hun kanskje var skadet, er ikke det samme som at Irene har sagt at hun ikke kunne bevege armene.