Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Problemet är snarare så att du ser det som en självklarhet att Ryssland skall som auktoritär ledare styra sina grannländer.
Men du går fullt upp i Putins argumentation om att Nato på något sätt är en invasionsorganisation som USA tvingar in länder i.
Faktum är att det är en organisation som skapats för att försvara de länder som ingår mot aggressiva stadsbildningar.
De länder som söker sig dit gör det p.g.a att de känner sig hotade i första hand av Ryssland.
Men då jag såg din tolkning av BBCs artikel förstår jag din ståndpunkt, då det är precis sådana lättpåverkad personer som du som Kreml riktar sin propaganda mot. Men försök att vidga dina vyer och ta hjälp med din läsförmåga, det skulle underlätta för dig.
Jag ser absolut brister i västs politik men samtidigt är det minst dåliga alternativet jämfört med den Ryska situationen så lever vi fritt och bra i de flesta EU länder.
Men det finns absolut förbättringspotential, men då är det fel väg att gå mot ett auktoritära styre dagens Ryssland.
Fortfarande konsumera jag väldigt lite ryska nyheter faktiskt. Men det är ju klart jag är fullständigt övertygad om att Putin ser NATO som en invasionsorganisation.
Och så länge han gör det kommer en utvidgning av NATO att ses som ett hot Ryssland som de högst troligt svarar på.
Det borde vi ändra på i första hand då vi inte kan "vinna" ett krig mot Ryssland.