Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Det där är nog lite utanför NATOs kontroll eftersom det är tydligt att de fd sovjetrepublikerna inte vill ha ett starkt ryssland som granne. Målet för dem är att säkra sin egen framtid och de tar alla chanser att ta de steg som gör det ännu svårare för Ryssland att någongång i framtiden ockupera deras länder igen.
Jag tror inte det finns något annat slut än att Moskva-ryssland, tsar-ryssland, Sovjetunionen blir historia och att ryssarna helt enkelt får finna sig i att den epoken är över. Att man nu har femtielva demokratiska och fria länder som de får leva tillsammans med.
I den framtiden tror jag att ryssland splittras i fler självständiga länder och kanske även förlorar vissa områden till sina grannländer. Inget trevligt öde för ryssarnas storhetsdrömmar, men i det långa loppet så borde det innebära en kraftigt höjd levnadsstandard i hela östeuropa inkl ryssland så för individerna blir det bättre.
Jag måste säga att det är märkliga önskedrömmar hos en del. Målet är alltså att isolera och splittra ett annat land. Varför?
Det är väl inte så absurt att det kan vara ett mål i sig, för då är man ju minst sagt rubbad.
Men att döma av USA:s och Västs retorik så är det precis det som är målet.
Och så anklagar man Ryssland för att vara aggressivt!!!
Man tillskriver helt enkelt den påhittade fienden sina egna mörka sidor.
Vi får verkligen hoppas att sånt här hatiskt, destruktivt tänk tar slut snart.