2022-08-14, 11:04
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK, hur många frågar de varje dag? Jag kan tänka mig att det slår fram och tillbaka pga ett mindre urval än i de reguljära underökningarna.

Sifo verkar ha intervjuat mellan 5000-9000 personer per månad det senaste året om man skall tro SwedishPolls databas, vilken i alla fall överenstämmer med vad Sifo själva anger i juni-rapporten.

I databasen står att Sifos första dagliga mätning "bara" baserades på 1796 personer (vilket dock fortfarande är mer än dubbelt upp jämfört med extremt fladdriga Sentio).
Jag antar att Sifo dessutom kommer köra med glidande medelvärden från de dagliga mätningarna för att få ner mätbruset.
Senast redigerad av Nomen Nescio 2022-08-14 kl. 11:28.
Citera
2022-08-14, 11:28
Medlem
Kristersson gör något smart. Lovar skattesänkningar för låg och medelinkomsttagare samt pensionärer och gör det tydligt att pengarna kommer från biståndet och minskad invandring.

SD är inte lika tydliga här och är dåliga på att prata ekonomiska fördelar för vanligt folk med minskad invandring. Kristersson säger ju rakt ut att vi kommer skicka mindre pengar till korrupta skitländer och ta emot mindre blattar och besparingen hamnar direkt i din ficka. Klart och tydligt.
Citera
2022-08-14, 11:29
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det beror på L:s inställning till SD. Många inom L, typ Westerbergare, ser hellre att de rödgröna styr än att L samarbetar med SD.

Westerberg har deklarerar att han inte kommer att rösta på L i valet 2022. Sen har vi Anna Starbrink som är Landstingsråd i Sthlm, som är med på riksdagslistan, hon hatar SD. Anmärkningsvärt att ta med en sån person på riksdagslistan, om L tänkt sig ett samarbete med SD. Vidare EU-parlamentarikern Karin Karlsbro som inte missar ett tillfälle att kräkas på SD.

Det är Stockholmsfalangen inom L som styr hela partiet. L är starka i Sthlm, företrädarna för partiet är alltid gifta med varandra. Ullenhags gäng styr Sthlm.
I medelstora städer har L också en del väljare, men dom minskar i antal för varje val. På landsbygden finns inte L representerat.

L har inte fler medlemmar än att dom ryms i en skolaula. Finns ingen tillväxt i partiet. De gamla folkskolelärarna, missionsförbundarna och helnykteristerna är på utdöende.

När jag gick i folkskolan på 50-talet var alla lärarna medlemmar i Folkpartiet liksom rektorn, som hade en position inom Fp. Alla lärarna var också med i missionsförbundet. Om dom också var helnykterister hade jag ingen koll på.
Citera
2022-08-14, 12:05
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Runt 17% för SD. Kanske blir första valet på 30 år där dom minskar. Byt ut Jimmie nu. Rent politiskt har SD i riksdagen inte åstadkommit ett skit på 12 år nu. Men Jimmie har kunnat leva gott på två löner och spelbolagen tackar för det.
Citera
2022-08-14, 13:26
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Överens. Sitter och väntar på att folk ska se igenom Ebba Bluff och hennes totalt onödiga parti.
Det är lika fascinerande varje gång jag ser KD resultat i OU. Hur fan kan ens man rösta på skiten? Är det bara för att vissa anser att Bluff ser bra ut (nåja)? Hade KD fått lika mycket röster ifall man hade haft en Alf Svensson-typ på posten?

Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Nepp, KDs väljare består uteslutande av folk som diggar Ebba
Enligt denna lilla mätning så sjunker KD som en sten bland frikyrkans nyckelgrupper:

2014 fick KD 36% bland Equmeniakyrkans pastorer och diakoner.
2018 var siffran 21%.
2022 är siffran 10%.

https://twitter.com/stade_joel/status/1558739379912310787

Nu inväntar vi bara LadySwedens siffror som visar på ett synnerligen massivt inflöde av ortodoxa polacker (och övrigt skräpfolk från balkan) som kan tänkas rösta på den röriga högern. Nått säger mig dock att vi får leva utan dem ett tag till. Kanske så långt tills efter valet, i värsta fall.
Citera
2022-08-14, 13:30
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroopwafel-80
Då blir det troligen aug sifo nr3 idag då , ska man gissa runt kl 1400

Slappa lite i solen tills dess
De andra har släppts kl 17-18 så förmodligen släpps denna ungefär då också
Citera
2022-08-14, 13:36
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Enligt denna lilla mätning så sjunker KD som en sten bland frikyrkans nyckelgrupper:

2014 fick KD 36% bland Equmeniakyrkans pastorer och diakoner.
2018 var siffran 21%.
2022 är siffran 10%.

https://twitter.com/stade_joel/status/1558739379912310787

Nu inväntar vi bara LadySwedens siffror som visar på ett synnerligen massivt inflöde av ortodoxa polacker (och övrigt skräpfolk från balkan) som kan tänkas rösta på den röriga högern. Nått säger mig dock att vi får leva utan dem ett tag till. Kanske så långt tills efter valet, i värsta fall.

Nu ser vi att du har kommit ut som fullblodsnazist.
Citera
2022-08-14, 13:42
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nu ser vi att du har kommit ut som fullblodsnazist.
Ånej, jag jobbar ju bara som Ulf Kristersson. Alltså vansinnigt hårt för att Sverige ska få överlägset flest miljardärer per capita. Och individerna från balkan-gruppen passar därför dåligt in här. Förstått?
Citera
2022-08-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Kristersson gör något smart. Lovar skattesänkningar för låg och medelinkomsttagare samt pensionärer och gör det tydligt att pengarna kommer från biståndet och minskad invandring.

SD är inte lika tydliga här och är dåliga på att prata ekonomiska fördelar för vanligt folk med minskad invandring. Kristersson säger ju rakt ut att vi kommer skicka mindre pengar till korrupta skitländer och ta emot mindre blattar och besparingen hamnar direkt i din ficka. Klart och tydligt.

SD är mycket tydliga med detta, det har de varit hela tiden! Uffe har naturligtvis märkt av vart vindarna blåser och apar efter i hopp om att vinna röster på det!
Citera
2022-08-14, 14:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ånej, jag jobbar ju bara som Ulf Kristersson. Alltså vansinnigt hårt för att Sverige ska få överlägset flest miljardärer per capita. Och individerna från balkan-gruppen passar därför dåligt in här. Förstått?

M kom precis ut som kommunister. Har du missat den nyheten från häromdagen?
Citera
2022-08-14, 14:21
Medlem
Ny dag ny sifo SÖNDAG
Sifo nr3 har kommit på SvD
Andersson 49,2
Kristersson 48,3

Kan inte nå detaljsiffrorna
Kommer väl snart på statistisk opinion
Citera
2022-08-14, 14:36
Medlem