Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Nej, jag underskattar inte detta.
Kanske inte, men det verkar onekligen som politiker överlag tror att de ej kan tappa sina principer när ekonomiskt svåra beslut måste tas.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Att kristna invandrare skulle ha tappat tron har du däremot dragit ur röven.
Istället för att svamla så kan du väl motbevisa mig genom att redovisa relevanta siffror som faktiskt visar att den konservativa vingen av Svenska kyrkan "sett ett massivt uppsving". Min uppfattning är nämligen sån att det gått skapligt trögt för de forntida trossystemen. Även i länder där man är fri att tro på vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
"Känns", nej. Religion är väldigt viktigt för väldigt många människor i världen.
Edit;
Hur har ortodoxa kyrkan "trumpifierats"? Du verkar ju ha noll koll.
Är ju ingen dold hemlighet direkt att ultrakonservativa blivit fullkomligt hjärntvättade av kanaler som t.ex. Faux news och Infowars. Som konsekvens av det så har precis alla spår av objektivitet och rationellt tänkande försvunnit. Vilket bland annat kristna propagandister utnyttjade (och fortsätter utnyttja) under Trump-eran, genom att försöka baka ihop blind tro med konspirationsteorier och vansinniga desinformationskampanjer.
En salig blandning med andra ord. För att inte säga helt centralt vad gäller er etnonationalisters förmåga att kunna skapa någon form av opinionsbildning.
Tidigare var inte det något större problem. Utan era lögnfabrikerna fick gå heta. Men med tanke på allt som hänt de senaste åren så har tillslut lögnerna kommit ikapp er, och förmågan att övertyga oliktänkande har därmed handikappats rejält. Antagligen för gott. Oavsett vilket förvridet budskap ni kan etsa in på affischer eller religiösa emblem.