2022-08-13, 22:20
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad är det AfS har som inte KVp har?

Är det dina 20 000? Är det det som är ditt momentum?

Som sagt lycka till. Kan säkert vara bra om AfS gör bra ifrån sig. Är inte längre negativt inställd till det som jag var tidigare. Jag ansåg att det bara splittrade röstandet.

Men efter att ha blivit motbevisad av franska valet där både Le Pen och Zemour gått framåt samtidigt, så har jag så klart ändrat inställning. Bara bra om flera invandringskritiska partier kan gå framåt samtidigt. Ett parti som AfS eller Stram Kurs skulle kunna skjuta SD framför sig så att de vågar sig lite mer.
AfS har en aktiv återvandringspolitik. De är mer framträdande i NATO och Swexit-debatten. De har kunskapen och kompetensen om bristerna i svensk migrationspolitik och vad som behövs för att verkställa återvandring. Och AfS har betydligt större potential att på sikt komma in i riksdagen då deras tillväxt är på en helt annan nivå än KVP:s.

Nu har jag sagt mitt. Nu vill jag veta vad i KVP:s politik som du tycker är så pass högaktat att en röst på dem väger över en röst på AfS, särskilt när du är en SD:are.
Citera
2022-08-13, 22:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
AfS har en aktiv återvandringspolitik. De är mer framträdande i NATO och Swexit-debatten. De har kunskapen och kompetensen om bristerna i svensk migrationspolitik och vad som behövs för att verkställa återvandring. Och AfS har betydligt större potential att på sikt komma in i riksdagen då deras tillväxt är på en helt annan nivå än KVP:s.

Nu har jag sagt mitt. Nu vill jag veta vad i KVP:s politik som du tycker är så pass högaktat att en röst på dem väger över en röst på AfS, särskilt när du är en SD:are.

Jag är kristen och anser att det är viktigt att betona de traditionella kristna värderingarna. Och jag vet att de som är aktiva inom KVp har också kompetensen som krävs.

Huruvida AfS har det kan ju diskuteras. Men jag respekterar din åsikt.

Och snälla sluta nonchalera KVp:s chanser framöver, det vet du ingenting om. Eller kanske du har en kristallkula hemma. Kanske AfS lägger ner om 3 år, det vet du ingenting om.
Citera
2022-08-13, 22:35
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag är kristen och anser att det är viktigt att betona de traditionella kristna värderingarna. Och jag vet att de som är aktiva inom KVp har också kompetensen som krävs.

Huruvida AfS har det kan ju diskuteras. Men jag respekterar din åsikt.

Och snälla sluta nonchalera KVp:s chanser framöver, det vet du ingenting om. Eller kanske du har en kristallkula hemma. Kanske AfS lägger ner om 3 år, det vet du ingenting om.
Vilka traditionella kristna värderingar? Menar du att de inte betonas även med SD/AfS?
Citera
2022-08-13, 22:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vilka traditionella kristna värderingar? Menar du att de inte betonas även med SD/AfS?
Abortfrågan är särskilt betonad av KvP.

Personligen hoppas jag att KvP kan ersätta KD på sikt.
Citera
2022-08-14, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Abortfrågan är särskilt betonad av KvP.

Personligen hoppas jag att KvP kan ersätta KD på sikt.

Överens. Sitter och väntar på att folk ska se igenom Ebba Bluff och hennes totalt onödiga parti.
Det är lika fascinerande varje gång jag ser KD resultat i OU. Hur fan kan ens man rösta på skiten? Är det bara för att vissa anser att Bluff ser bra ut (nåja)? Hade KD fått lika mycket röster ifall man hade haft en Alf Svensson-typ på posten?
Citera
2022-08-14, 05:24
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Nej, jag underskattar inte detta.
Kanske inte, men det verkar onekligen som politiker överlag tror att de ej kan tappa sina principer när ekonomiskt svåra beslut måste tas.

Citat:
Att kristna invandrare skulle ha tappat tron har du däremot dragit ur röven.
Istället för att svamla så kan du väl motbevisa mig genom att redovisa relevanta siffror som faktiskt visar att den konservativa vingen av Svenska kyrkan "sett ett massivt uppsving". Min uppfattning är nämligen sån att det gått skapligt trögt för de forntida trossystemen. Även i länder där man är fri att tro på vad som helst.

Citat:
"Känns", nej. Religion är väldigt viktigt för väldigt många människor i världen.

Edit;
Hur har ortodoxa kyrkan "trumpifierats"? Du verkar ju ha noll koll.
Är ju ingen dold hemlighet direkt att ultrakonservativa blivit fullkomligt hjärntvättade av kanaler som t.ex. Faux news och Infowars. Som konsekvens av det så har precis alla spår av objektivitet och rationellt tänkande försvunnit. Vilket bland annat kristna propagandister utnyttjade (och fortsätter utnyttja) under Trump-eran, genom att försöka baka ihop blind tro med konspirationsteorier och vansinniga desinformationskampanjer.

En salig blandning med andra ord. För att inte säga helt centralt vad gäller er etnonationalisters förmåga att kunna skapa någon form av opinionsbildning.

Tidigare var inte det något större problem. Utan era lögnfabrikerna fick gå heta. Men med tanke på allt som hänt de senaste åren så har tillslut lögnerna kommit ikapp er, och förmågan att övertyga oliktänkande har därmed handikappats rejält. Antagligen för gott. Oavsett vilket förvridet budskap ni kan etsa in på affischer eller religiösa emblem.
Citera
2022-08-14, 09:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Kanske inte, men det verkar onekligen som politiker överlag tror att de ej kan tappa sina principer när ekonomiskt svåra beslut måste tas.

Istället för att svamla så kan du väl motbevisa mig genom att redovisa relevanta siffror som faktiskt visar att den konservativa vingen av Svenska kyrkan "sett ett massivt uppsving". Min uppfattning är nämligen sån att det gått skapligt trögt för de forntida trossystemen. Även i länder där man är fri att tro på vad som helst.

Är ju ingen dold hemlighet direkt att ultrakonservativa blivit fullkomligt hjärntvättade av kanaler som t.ex. Faux news och Infowars. Som konsekvens av det så har precis alla spår av objektivitet och rationellt tänkande försvunnit. Vilket bland annat kristna propagandister utnyttjade (och fortsätter utnyttja) under Trump-eran, genom att försöka baka ihop blind tro med konspirationsteorier och vansinniga desinformationskampanjer.

En salig blandning med andra ord. För att inte säga helt centralt vad gäller er etnonationalisters förmåga att kunna skapa någon form av opinionsbildning.

Tidigare var inte det något större problem. Utan era lögnfabrikerna fick gå heta. Men med tanke på allt som hänt de senaste åren så har tillslut lögnerna kommit ikapp er, och förmågan att övertyga oliktänkande har därmed handikappats rejält. Antagligen för gott. Oavsett vilket förvridet budskap ni kan etsa in på affischer eller religiösa emblem.
Det går inte att diskutera med dig eftersom att du kan ämnet alldeles för dåligt.

Ultrakonservativa? Infowars? Är det ingen hemlighet att ortodoxa kristna tittar på infowars?

Ortodoxa kyrkan är den östra delen av den kyrka som splittrades i öst och väst. Den västra delen blev romersk katolska kyrkan.

Ska jag förklara grunderna i kyrkohistorien för dig enbart för att kunna diskutera opinionen i Sverige så kommer vi att gå OT. Jag avslutar här.
Citera
2022-08-14, 09:39
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Det går inte att diskutera med dig eftersom att du kan ämnet alldeles för dåligt.

Ultrakonservativa? Infowars? Är det ingen hemlighet att ortodoxa kristna tittar på infowars?

Ortodoxa kyrkan är den östra delen av den kyrka som splittrades i öst och väst. Den västra delen blev romersk katolska kyrkan.

Ska jag förklara grunderna i kyrkohistorien för dig enbart för att kunna diskutera opinionen i Sverige så kommer vi att gå OT. Jag avslutar här.
Räcker med att du halar fram siffrorna på det momentum du beskrev tidigare. Bara det, inget annat. Vill verkligen se hur denna urkraft till väljargrupp växer i styrka och kan påverka valet.
Citera
2022-08-14, 10:22
Medlem
Då blir det troligen aug sifo nr3 idag då , ska man gissa runt kl 1400

Slappa lite i solen tills dess
Citera
2022-08-14, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Hade KD fått lika mycket röster ifall man hade haft en Alf Svensson-typ på posten?
Nepp, KDs väljare består uteslutande av folk som diggar Ebba
Citera
2022-08-14, 10:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
MP och C är inte alls förlorare i folks ögon. MP växer sig åter starka och C ingår i det rödgröna blocket, det är det som MSM lägger fokus på. Det blågula blocket utmålas som svagt.

Det beror på L:s inställning till SD. Många inom L, typ Westerbergare, ser hellre att de rödgröna styr än att L samarbetar med SD.
Citera
2022-08-14, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det beror på L:s inställning till SD. Många inom L, typ Westerbergare, ser hellre att de rödgröna styr än att L samarbetar med SD.

Det är naturligtvis en faktor, men jag utgår även kallt ifrån att MSM valarbetar å de rödgrönas räkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in