2022-08-13, 20:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Perfekt för Nilsson-Lindelöf att visa framfötterna när han kommer tillbaks nu när United floppat totalt.
Han har haft chansen att visa framfötterna i flera år nu men misslyckats. Ser inte varför han skulle lycks nu. I första hand är det Varane som måste in i försvaret. Antingen flytt upp Martinez och skippa båda nollorna Fred och McTominay eller köra med 3 back. Kan ju inte gärna bänka den mittbacken han personligen köpt för 50 m pund. Något måste han hitt på med truppen han har. Ingen ambitiös spelare vill gå till skiten. Likt FDJ som håller sig så långt borta han kan. Man får gå och leta bland skräpet ingen annan vill ha. Rabiot. Arnautovic. Liverpool hemma nästa. Sedan Southampton borta. Sen Leicester borta och Arsenal hemma. Kan mycket väl vara 0-06 i resultatraden där.....
Citera
2022-08-13, 20:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jaha..? Varför så var aldrig detta ett tema för Man City under 19/20, och Liverpool i 20/21?

För att de inte har tunna trupper. Men varje säsong har bara en som kan vinna.
Du tog inte med i beräkningen att ditt lag har en tunn trupp och därför gissade du ca 130% fel på Assanals placering.
Citera
2022-08-13, 20:56
Medlem
MosesMetares avatar
Jag vet att det är väldigt tidigt på säsongen, inte ens två hela omgångar har spelats, men jag kan inte låta bli att njuta av ligatabellen just nu....
Citera
2022-08-13, 21:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För att de inte har tunna trupper. Men varje säsong har bara en som kan vinna.
Du tog inte med i beräkningen att ditt lag har en tunn trupp och därför gissade du ca 130% fel på Assanals placering.
Så City hade alltså inga skadebekymmer som påverkade resultaten på ett negativt sätt for deras del i 19/20? Och du menar alltså att Liverpool blev inte alls påverkade av van Dijk’s skada under 20/21..?😂
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag vet att det är väldigt tidigt på säsongen, inte ens två hela omgångar har spelats, men jag kan inte låta bli att njuta av ligatabellen just nu....
Jag har, tyvärr, svårt för att se ngt lag kunna hota Man City om titeln denna säsong.. Liverpool känns inte lika starka längre, och Chelsea kommer att ha en svängig säsong precis som de hade i fjol. Och ärligt talat, så tror jag inte att mitt Arsenal har chans mot Man City i en ev titelfight. Man Utd och Tiny Tots? Well..
Citera
2022-08-13, 21:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Werner målar efter 36. Lukaku efter 2. Båda efter att ha kommit tillbaka till de klubbarna man värvades ifrån av Chelsea. Som sagt det är inte spelarna. Det är Chelsea felet ligger på. Ingen tydlig struktur. Hopplöst för spelarna att komma in i. Nu står man när säsongen redan börjat med en oprövad Broja som enda anfallsalternativ och desperat länkas ihop med en gammal och dyr Aubameyang.

Inte första gången heller. Chelsea, likt United lär sig aldrig av sina misstag. Men man träffar åtminstone rätt då och då för att hålla nivån uppe…..
Citera
2022-08-13, 21:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Werner målar efter 36. Lukaku efter 2. Båda efter att ha kommit tillbaka till de klubbarna man värvades ifrån av Chelsea. Som sagt det är inte spelarna. Det är Chelsea felet ligger på. Ingen tydlig struktur. Hopplöst för spelarna att komma in i. Nu står man när säsongen redan börjat med en oprövad Broja som enda anfallsalternativ och desperat länkas ihop med en gammal och dyr Aubameyang.

Inte första gången heller. Chelsea, likt United lär sig aldrig av sina misstag. Men man träffar åtminstone rätt då och då för att hålla nivån uppe…..

Ja det känns definitivt som det finns sprickor i Chelsea. Nu målar 1-0 och 3p mot Everton förra veckan över några av sprickorna tills vidare men det känns ju inte helt stabilt. Okej, inte lika dåligt som Man United, men det känns ju som Chelsea och Man Utd är klart sämre än de andra i big6 och det är väl Chelsea/Man Utd som bjuder in övriga lag som vill försöka sluta 5a/6a/7a osv.
Citera
2022-08-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Han har haft chansen att visa framfötterna i flera år nu men misslyckats. Ser inte varför han skulle lycks nu. I första hand är det Varane som måste in i försvaret. Antingen flytt upp Martinez och skippa båda nollorna Fred och McTominay eller köra med 3 back. Kan ju inte gärna bänka den mittbacken han personligen köpt för 50 m pund. Något måste han hitt på med truppen han har. Ingen ambitiös spelare vill gå till skiten. Likt FDJ som håller sig så långt borta han kan. Man får gå och leta bland skräpet ingen annan vill ha. Rabiot. Arnautovic. Liverpool hemma nästa. Sedan Southampton borta. Sen Leicester borta och Arsenal hemma. Kan mycket väl vara 0-06 i resultatraden där.....

Självskrivne Harry Maguire har ju dock fått mycket mer skit än Lindelöf.
Citera
2022-08-13, 21:29
Medlem
Två intressanta matcher i morgon, söndag. Forest på hemmaplan mot West Ham, där båda lagen säkert vill ta första poängen och revanschera sig efter ganska bleka premiärmatcher. Sedan Londonderbyt som blir en värdemätare att se hur bra Chelsea och Tottenham är.
Jag gissar att West Ham och Tottenham vinner, "men osvuret är bäst".
Citera
2022-08-13, 21:52
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Självskrivne Harry Maguire har ju dock fått mycket mer skit än Lindelöf.
Med all rätt ocksp va? Lagkapten och kostade nästan miljarden.
Citera
2022-08-13, 22:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Detta kommer att låta helt galet.

Men. Ferguson-eran har ju på ett sätt förstört klubben.

Hm. Alltså, nej. Fergie-åren har självklart inte förstört klubben. Däremot - har man otroligt svårt att hitta rätt i en värld där United spelar på samma villkor som alla andra klubbar. Man hade sin SAF-period från 1986 till 2013 - en evighet. När man kom ut på andra sidan Fergie, trodde man att United var speciella. United är speciella (sett till historia och rikedom), men man hade en naiv bild av att man kunde gå helt sin egen väg.

Bara anställa "the chosen one" och låta honom ratta i 20 år till och se titlarna regna in. Hoppades man.

När det inte funkade - kalldusch - har man fortsatt ta beslut i kortsiktig desperation, betalat alldeles för mycket för spelare som inte levererat i närheten av vad United betalar för dem.

En sak dock som jag tycker SAF går helt ren ifrån - är att han tog kortsiktiga beslut i slutet av United-eran. Han lämnade en trupp som behövde mycket jobb, ett otacksamt läge att komma in i. Trots ligatiteln 12/13.

Ta van Persie t.ex. Man betalade väldigt mycket för en 29-åring som varit väldigt skadedrabbad med ett år på kontraktet. Man fick ut en kanonsäsong av honom 12/13, resten av tiden i United kan knappast kallas succé. Skadorna återkom.

Jag tänker: måhända elakt - att SAF sket i det. Han ville köra en, max två säsonger till, han ville vinna igen, han var villig att ta kortsiktiga beslut, för det han lämnade bakom sig skulle inte bli hans problem. Ännu mer elakt: Jag tror inte SAF ville att det skulle rulla på alltför bra för hans efterträdare. United-fansen skulle veta att SAF var the magic man, den som fick allt att funka. Gick det för bra för efterträdaren skulle SAFs insats se mindre märkvärdig ut än vad den var.

Med det sagt tror jag inte han ville att det skulle bli så här. Och SAF kan inte lastas för de usla beslut United tagit de senaste åren. Men - han lämnade knappast över ett självspelande piano där allt var tipptopp.

Evra, Ferdinand och Vidic var slut. Arvtagarna Smalling, Phil Jones, Michael Keane och Jonny Evans var inte bra nog. Rafael och Fabio var inte bra nog. Kagawa en flopp. Med mera.

Dagens match då? Herrejävlar.

de Gea ska givetvis ta ettan. Får jag lov att påminna om att han är världens bäst betalde målvakt nu? Ja, alla målvakter gör misstag, men denna tavla lägger grunden för den förnedring man åker på idag.

Tvåan ett direkt resultat av taktik och dåligt genomförande. de Gea tillsagd att han ska spela ut kort, sätter Eriksen i skiten, 2-0. 3-0 efter att Lisandro ser ut som en dvärg och sen 4-0 på en sagolik kontring där både Toney och målskytten gör det enormt bra.

Gissar vi kan komma att se lite desperation nu. Jag vet inte om ETH är rätt man för United, men jag vet att det ser ut som det gör är inte enbart hans fel. Precis som det inte var OGS fel. Nej, de som ska ut sitter ovanför honom

Ni vet, de människor som gör att man övervägde ge Pogba en förlängning. Det som gjorde att man valde att pröjsa Juve 18 mille för Ronaldo och göra honom till ligans bäst betalde spelare. Som valde att ge Varane och Sancho löner de inte kommer få av någon annan i världen. De människor som gjort de Gea till världens bäst betalde målvakt, fast han nog inte är topp 10.

Lider med er hyggliga United-fans härinne. Man måste få in några spelare, dumpa de överbetalda och ge ETH massor med tid. Chans att få in de spelare man behöver i augusti? Låg.
Citera
2022-08-13, 22:31
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lider med er hyggliga United-fans härinne. Man måste få in några spelare, dumpa de överbetalda och ge ETH massor med tid. Chans att få in de spelare man behöver i augusti? Låg.

Det man märker av mest i laget senaste 2 säsongerna eller mer är hur klena man är mentalt. Ponera att Bruno sätter sin tidiga chans mot Brighton (där han skjuter 20 meter över arenan) och jag tror utfallet på matchen blir väldigt annorlunda. Även idag fanns chansen tidigt att göra något. Problemet är att laget är så fruktansvärt dåliga mentalt att när De Gea släpper första målet så är det bye bye. Tror inte andra målet hade hänt på det sättet det hände om spelarna inte redan var halvt utcheckade från det första.

Och det får såklart inte hända i en 'storklubb' - att man bjuder på ett mål och sen ger hela kollektivet upp. Det är pinsamt och uselt men det är tyvärr så det är. Även när det gick bra för Ole ibörjan så var det många matcher där man hamnade i underläge och tvingades vända. Fungerade tills det inte gjorde det längre och helt plötsligt började man kryssa och förlora i matcher man borde vinna för man lyckades inte vända på steken. Spelare som Rashford och Bruno tappade sin slutprodukt och nu känns spelarna så uppgivna att när 1-0 kommer så tänker dom "fan detta vänder vi inte på" och berget fortsätter att växa.
Citera
2022-08-13, 22:48
Medlem
Brukar alltid hitta en kort videosammanfattning på matcher men Uniteds genomklappning hittar jag inte.
Varför finns det inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in