2022-08-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Typiskt alla Karen-typer som inte kan hantera sina barn. Man märker på kommentarerna här i tråden att landet fullkomligen kryllar av idioter till föräldrar som uppenbarligen inte ska ha barn.

Buhu-fucking-hu att några tiktokare ber om pengar på Tiktok. Är väl knappast tiktokarnas ansvar att hålla koll på exakt alla sina följare och om det kan finnas något barn bland följarna.

Däremot bör du som förälder inte låta dina barn använda för det första en smartphone när barnet bara är 10 år och framför allt inte en sådan skitapp från första början. Det är faktiskt det enda som är relevant här.

På min tid var barn för upptagna med att vara ute och leka eller ägna sig åt sporter men nu sätter idioter till föräldrar bara en smartphone i handen så slipper föräldrarna engagera sig i ungen.

Det är inte andras ansvar att hålla koll på vad era ungar gör på mobiltelefoner eller appar. Typiskt moderna föräldrar av idag som vägrar ta eget ansvar. Borde vara nackskott på alla dessa idioter.

Kan inte två grupper ha ett ansvar samtidigt?

- Tiktokarna har ett moraliskt ansvar för vad de gör på sin vidriga skitkanal

- Föräldrarna har ett ansvar för sina vidriga skitungar

Eller är det helt orimligt att ha två tankar i huvudet samtidigt?
Citera
2022-08-13, 14:53
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ja, skyll på andra bara.
Det är ju helt uppenbart att det inte är tiktok det är fel på.
Det är ungen och föräldrarna man ska skylla på 100%.

Visst, att inte ha koll på saker händer alla, men tiktok har ju inte gjort något fel.

Man får väl säga det är ett misstag ungen gjort helt enkelt.
Javisst, du kan minera rabatterna på ett dagis och om ett barn kliver där och sprängs är det föräldrarnas fel som inte lört barnen att inte kliva i rabatten. Helt rätt.
Citera
2022-08-13, 14:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Eftersom du fick hyra film för dina föräldrar fast du var 10 år, vilket var olagligt, och alltså kunde hyrt porrullar, bara du inte visade fram dem, så faller ditt exempel. Eller snarare bekräftar mitt exempel. En förälder kan inte kolla allt barn gör och det är mycket enklare om videofirman inte låter 10-åringar hyra. Eller tiktok inte låter 10-åringar lägga ut pengar. Och om det händer betalar de omedelbart tillbaka. Det har de råd med.

Men jävla pucko. Det var naturligtvis min pappa som hyrde den åt mig. Trodde det var uppenbart. För att hyra själv var man tvungen att ha fyllt 16 år. Undantaget om föräldrarna hade gett sitt skriftliga tillstånd till videobutiken att barnen fick hyra i deras namn och då kunde begränsa så att de inte fick hyra barnförbjudna filmer t.ex.
Citera
2022-08-13, 14:57
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men jävla pucko. Det var naturligtvis min pappa som hyrde den åt mig. Trodde det var uppenbart. För att hyra själv var man tvungen att ha fyllt 16 år. Undantaget om föräldrarna hade gett sitt skriftliga tillstånd till videobutiken att barnen fick hyra i deras namn och då kunde begränsa så att de inte fick hyra barnförbjudna filmer t.ex.
Du skrev "JAG HYRDE", så rikta Pucko till någon annan.

Ditt exempel var ju tämligen värdelöst om inte du hyrde själv, ungefär som "Mamman tittade på medans 10-åringen slösade 36.000 kr och sedan klagade hon en månad senare".
Citera
2022-08-13, 14:58
Medlem
Tiktok ökade omsättningen med 545 procent till 170,8 miljoner dollar förra året. Samtidigt ökade
bolagets förlust från 118,7 miljoner dollar 2019 till 644,3 miljoner under förra året, rapporterar CNBC.

Föräldrarna i TS är knappast ensam att ha sin unge eller ungar som har no limit, skamligt.
Citera
2022-08-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
… det borde vara tvärt om att det är aktiverat som DEFAULT så man inte behöver ställa in det, …
På iPhone är betala med mobilräkning något man måste välja.
Citera
2022-08-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorraren
Kan inte två grupper ha ett ansvar samtidigt?

- Tiktokarna har ett moraliskt ansvar för vad de gör på sin vidriga skitkanal

- Föräldrarna har ett ansvar för sina vidriga skitungar

Eller är det helt orimligt att ha två tankar i huvudet samtidigt?

Det finns inget fel alls som underhållare med att be folk att donera ifall man gillar materialet som erbjuds. Användare är helt fria själva att välja huruvida de ska donera eller ej, titta eller ej.

Så vad då moraliskt ansvar? Ska man sitta och stalka varenda följare för att se efter att det inte är någon unge som egentligen inte fått lov att donera pga att ungens föräldrar är för dumma i huvudet för att kunna hålla koll på ungen? Nej, det är inte deras uppgift, det är föräldrarnas egna uppgift. Det är ingen logik i det och en sådan slutsats kan du bara komma till på grund av låg IQ och en världsbild av en sosse.

Du besitter låg IQ.
Citera
2022-08-13, 15:16
Medlem
Såg för övrigt ett klipp där den här "idiotpatrullen" hade kontaktat mamman via telefon för att lugnt och sansat samtala om det hela och de frågade simpelt bara huruvida mamman hade försökt kontakta dem då de fått veta det av Sveriges Radio osv. och den här Karen-idioten till mamma bara fräser och slänger luren på dem som en barnunge själv.

Sen sitter sossar och jubelidioter till föräldrar här och försöker klandra några tiktokare. Folk är idioter...
Citera
2022-08-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Det finns inget fel alls som underhållare med att be folk att donera ifall man gillar materialet som erbjuds. Användare är helt fria själva att välja huruvida de ska donera eller ej, titta eller ej.

Så vad då moraliskt ansvar? Ska man sitta och stalka varenda följare för att se efter att det inte är någon unge som egentligen inte fått lov att donera pga att ungens föräldrar är för dumma i huvudet för att kunna hålla koll på ungen? Nej, det är inte deras uppgift, det är föräldrarnas egna uppgift. Det är ingen logik i det och en sådan slutsats kan du bara komma till på grund av låg IQ och en världsbild av en sosse.

Du besitter låg IQ.

Det är klart att man har ett ansvar för sitt innehåll. Det är helt självklart för mig. Om det gör mig till en IQ-befriad sosse, så får det vara så.

Iofs så är jag Sosse och det är väl ekvivalent med IQ-befriad enligt dig så jag förstår hur du tänker.
Citera
2022-08-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorraren
Det är klart att man har ett ansvar för sitt innehåll. Det är helt självklart för mig. Om det gör mig till en IQ-befriad sosse, så får det vara så.

Iofs så är jag Sosse och det är väl ekvivalent med IQ-befriad enligt dig så jag förstår hur du tänker.

Ja, helt riktigt. Hela vänsterliberala och sosseideologin går ju ut på att man alltid är ett offer och aldrig kan besitta ett egenansvar över sina handlingar.

Ansvar över vad, vad ska de konkret göra? Folk är helt fria till att titta på ens innehåll, det råder inget tvång. Det är fullständigt absurt att förvänta sig att tiktokare med flera tusen följare skulle behöva lägga ner tid för att kontrollera att det inte är någon minderårig unge som donerar precis som det är föräldrars ansvar att se till att ens unge inte sitter på porrsidor och Onlyfans och donerar pengar till camgirls och annat. Det är föräldrarnas ansvar. Så istället för att erkänna att man är en värdelös och självömkande föräldrar och försöka bättra sig, så skyller de ifrån sig på andra. Idiot.
Citera
2022-08-13, 15:30
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Javisst, du kan minera rabatterna på ett dagis och om ett barn kliver där och sprängs är det föräldrarnas fel som inte lört barnen att inte kliva i rabatten. Helt rätt.

Det är ju inte bara tiktok du kan betala och ge gåvor sådär.
Ge kort och kod till ungen och sen handlar han för 30k på steam, ska du skylla på steam då också?
Du ger heller inte ungen binycklarna och låter honom köra på vägen innan du lärt honom köra bil.

Har för mig tiktok dessutom har en åldersgräns.
Citera
2022-08-13, 15:39
Medlem
Varför har ungar tillgång till bankkort som det går att göra köp online?.

Köp presentkort till ungarna som dom kan använda online, så dom lär sig värdet av pengar. När det är slut - är det slut. Och föräldrar får inte en chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in