Citat:
Ursprungligen postat av
knorraren
Det är klart att man har ett ansvar för sitt innehåll. Det är helt självklart för mig. Om det gör mig till en IQ-befriad sosse, så får det vara så.
Iofs så är jag Sosse och det är väl ekvivalent med IQ-befriad enligt dig så jag förstår hur du tänker.
Ja, helt riktigt. Hela vänsterliberala och sosseideologin går ju ut på att man alltid är ett offer och aldrig kan besitta ett egenansvar över sina handlingar.
Ansvar över vad, vad ska de konkret göra? Folk är helt fria till att titta på ens innehåll, det råder inget tvång. Det är fullständigt absurt att förvänta sig att tiktokare med flera tusen följare skulle behöva lägga ner tid för att kontrollera att det inte är någon minderårig unge som donerar precis som det är föräldrars ansvar att se till att ens unge inte sitter på porrsidor och Onlyfans och donerar pengar till camgirls och annat. Det är föräldrarnas ansvar. Så istället för att erkänna att man är en värdelös och självömkande föräldrar och försöka bättra sig, så skyller de ifrån sig på andra. Idiot.