2022-08-12, 17:39
Medlem
[quote=Troverdig|81228704]
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kornblomst tror at TH har brukt en robotstøvsuger til å simulere GM og gi TH alibi.
Kornblomst tror også at TH har murt ned AEH i kjellergulvet eller så har han en hemmelig kjeller under kjelleren.

Forøvrig så trodde jeg du var ute av tråden nå som det er offentlig at du løy når du snakket om tiltale i løpet av året.
Du og kornblomst utgjør et godt fellesskap.[/QUOTE

Det er du som er mentalt ute av tråden, ingen tar deg på alvor lenger. Det er forøvrig lenge igjen av året, ta en titt på kalenderen. Jeg sier som TH i det famøse NRK inervjuet: «Rettferdigheten vil seire til slutt». Jeg er helt enig, det vil den, men ikke med fordel TH🧐
Når du sier "ingen tar deg på alvor lenger" så vil jeg gjerne ha en liste.
Citera
2022-08-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kornblomst tror at TH har brukt en robotstøvsuger til å simulere GM og gi TH alibi.
Kornblomst tror også at TH har murt ned AEH i kjellergulvet eller så har han en hemmelig kjeller under kjelleren.

Forøvrig så trodde jeg du var ute av tråden nå som det er offentlig at du løy når du snakket om tiltale i løpet av året.
Du og kornblomst utgjør et godt fellesskap.

Det er forøvrig lenge igjen av året, ta en titt på kalenderen. Jeg sier som TH i det famøse NRK inervjuet: «Rettferdigheten vil seire til slutt». Jeg er helt enig, det vil den, men ikke med fordel TH🧐
Mener du at det kommer en tiltale i løpet av 2022? Hvem tenker du at blir tiltalt?

Edit. Kan du rette ditt sitatkrøll? Du klippet bort en slik fra norrrrrmannn1 sitt innlegg da du siterte han: ]
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-12 kl. 17:47.
Citera
2022-08-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du at det kommer en tiltale i løpet av 2022? Hvem tenker du at blir tiltalt?

Edit. Kan du rette ditt sitatkrøll? Du klippet bort en slik fra norrrrrmannn1 sitt innlegg da du siterte han: ]
Hvis du fortsatt lurer på hvem jeg mener blir tiltalt, så anser jeg det som meningsløst å informere deg om det🤯
Citera
2022-08-12, 17:54
Medlem
Citat:
Hvis du fortsatt lurer på hvem jeg mener blir tiltalt, så anser jeg det som meningsløst å informere deg om det🤯
Er det kun 1 stk GM i din hypotese?
Kan du utdype litt om din hypotese (hendelsesforløp m.m.)? Var GM to steder på samme tid eller brukte han en robotstøvsuger i følge din hypotese?
Citera
2022-08-12, 17:57
Medlem
[quote=norrrrrmannn1|81228791]
Citat:
Når du sier "ingen tar deg på alvor lenger" så vil jeg gjerne ha en liste.

Den lista kan du lage selv, det er ikke så vanskelig som du tror. Det er kun kverulanter og konspirasjonsteoretikere på den listen, og de anser jeg for meningsløse. Forøvrig oppfordrer jeg deg og de andre om å holde seg til selve saken, og unngå å spore av med flåsete bemerkninger, hets og kverulering om deltakerene på forumet. «Som man roper i skogen får man svar»🧐
Senast redigerad av Troverdig 2022-08-12 kl. 18:21.
Citera
2022-08-12, 17:58
Medlem
Citat:
...får man svar»🧐
Kan du rette opp i ditt sitatkrøll som forplanter seg videre og videre?
Citera
2022-08-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det kun 1 stk GM i din hypotese?
Kan du utdype litt om din hypotese (hendelsesforløp m.m.)? Var GM to steder på samme tid eller brukte han en robotstøvsuger i følge din hypotese?

Jeg gidder ikke å svare på din fisking etter noe å kverulere over. Jeg sitter inne med stor kunnskap om selve saken og de involverte parter, og jeg er derfor 100% overbevist om hvem som er den skyldige. Det er også politiet, og derfor fortsetter de etterforskningen inntil tiltale kan tas ut. Denne saken vil bli løst, sann mine ord🧐
Citera
2022-08-12, 18:14
Medlem
Citat:
1. Jeg gidder ikke å svare på din fisking etter noe å kverulere over. Jeg sitter inne med stor kunnskap om selve saken og de involverte parter, og
2. jeg er derfor 100% overbevist om hvem som er den skyldige.
3. Det er også politiet, og derfor fortsetter de etterforskningen inntil tiltale kan tas ut. Denne saken vil bli løst, sann mine ord🧐
1.Du er ikke her for å diskutere, men kun for å være påståelig?
2. Du har bestemt deg for hvem som er skyldig, med andre ord. Hvordan oppleves det for deg å være inne i en slik tunnell?
3. Hvordan kan du vite at politiet er 100% overbevist om hvem som er den skyldige?

Din siteringsfeil her (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 får det til å se ut som du sier bl.a. dette til deg selv: "Det er du som er mentalt ute av tråden, ingen tar deg på alvor lenger. "
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-12 kl. 18:21.
Citera
2022-08-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Citat:
Tydeligvis et "familieanliggende", da. Som bildrapet av den utro ekskona i Sverige nylig.

Da henger jo det meste sammen. Kallenavnet, familiens taushet og konflikt med politiet.

En "heilnorsk" variant av såkalt "æresdrap"?
Kan ikke skjønne at et slikt muslimsk konsept kunne infiltrerer saken ? At noen i det hele tatt kunne få seg til å tro, at slikt kan skje i en helnorsk kristen familie ? For deretter sette all fokus på ektefellen og familien.
Sjalusidrap er kanskje ikke det man direkte forbinder med det du kaller et "muslimsk" konsept.
Men det er likevel kanskje lignende grunner som fører til det, også i "helnorske" familier.
Uten den religiøse overtonen, dog. Men med motiv om kontroll og eierskap over andre mennesker.
Nå endret du fra «æresdrap» til «sjalusidrap»
Citera
2022-08-12, 19:16
Medlem
Mye personangrep og lite saklig diskusjon her nå.

Trist at så mange vil bruke så mye energi på å ødelegge tråden.

Tre kvinner inn i ledelsen av Hagen-etterforskningen.

Ny påtalefaglig etterforskningleder er Ka*ri Ka*rlsen Aa*s, nye politiadvokater Ma*rie Fa*lchenberg og Gu*ro Ho*lm Ha*nsen. Nye politifaglige etterforskningledere er Kr*istian Kr*ohn og Tr*ond An*dre So*lvang.

Kilde: VG i dag, 12. august 2022.
Ny etterforskningsledelse i Lørenskog-saken

Nå skal man være forsiktig med å blande politikk inn i politiets myndighetsutøvelse og domstolenes myndighetsområde.

Men det er et faktum, at til tross for at myndighetene fokuserer på økt innsats i forebygging av partnerdrap, så skjer det, igjen og igjen, kvinner som ønsker å forlate ektefelle eller partner, blir drepte.

Jeg vet ikke hvor mange partnerdrap som har skjedd hittil i år. Jeg har ikke lyst til å tenke på det. Ikke på en fredag kveld.
Citera
2022-08-12, 19:16
Medlem
Citat:
For meg virker det som om politiet til stadighet klager over ressursmangel.
Det er jo på et vis det som også skjer her i denne saken.

Det virker for meg som om det er midler til kryptosporet som er stridens kjerne.
GH & co ser et behov for pågående og kontinuerlig arbeid for å finne linken mellom
kryptorigget og reelle personer. Da må de ha spisskompetansen tilgjengelig til enhver tid.

Når det gjelder hypotese, er det ikke slik at de plutselig finner det for godt at
de skal bytte. Det er ikke slik det foregår. De vekter funn og beviser mot
hverandre i lys av de hypotesene man har på blokka. Det er lite som
tyder på at de har gjort noen radikale endringer i retningen de siste to årene.
Etterforskerne er etter sigende samstemte om mål og metode.
Hvis det er kryptosporet, de skal bruke mindre på. Kan de like så godt henlegge saken, for det er i kryptosporet løsningen finnes. Ikke konspirasjonsteorien TH/RU
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-12 kl. 19:19.
Citera
2022-08-12, 19:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nå endret du fra «æresdrap» til «sjalusidrap»

Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er så stor forskjell.
Man har bare ulike begreper basert på kulturelle forskjeller.
Årsaken er ofte likelydende, dvs. tapt ære eller selvfølelse
av å bli forlatt av sin partner.

Citat:
Hvis det er kryptosporet, de skal bruke mindre på. Kan de like så godt henlegge saken, for det er der løsningen ligger.

Jeg vet selvsagt ikke konkret hvilke ressurser de har tenkt å stramme inn på.
Men det er nærliggende å tenke at kryptosporet er det mest aktuelle å ha under
kontinuerlig etterforskning. Til forskjell fra mer skiftende aktiviteter som f.eks.
prøveanalyser, avhør, åstedsgranskning osv. Der bruker man nok mer ambulerende
arbeidskraft som blir hentet inn ved behov.

Så da kan man jo kanskje tenke at de har vært redd for å gå glipp av eventuelle
bevegelser i den digitale sfæren. Hvis det fins noe eller noen å holde under oppsikt, altså.
Senast redigerad av Svartediket 2022-08-12 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in