2022-08-12, 15:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Men nu handlade det om mantalsskrivning, och den skall vara där du har din huvudsakliga dygnsvila. Du kan testa att läsa Folkbokföringslagen om du inte förstår. För att vara mantalsskriven hemma hos mamma och pappa så måste Greta™ sova där oftare än i sin egen lägenhet. (Om den nu existerar.) I annat fall är det lagbrott.

Är förresten inte Greta™:s lägenhet en trådsanning? Finns det några som helst tecken på att den faktiskt finns på riktigt? Giant Squid & Inspiratoeren är grabbarna som påstår sig ha facit om Greta™. Vad är sanning här? Finns lägenheten, och i så fall var?

Med "hon" trodde jag att du avsåg Greta™. Så ja, du behöver nog vara lite mer tydlig än så. Fråga bara min fru, hon kan intyga att jag inte är tankeläsare.

Sedan är det upp till var och en att fråga sig varför någon behöver ha två olika bostäder i centrala Stockholm. Det rimmar illa med den frugala livshållning som predikas av Greta™.

Greta™ gillar hallonbåtar och skor med kardborreknäppning
Tror du att alla som veckopendlar är skrivna i sina övernattningslägenheter.
Varför vill några barn flytta ifrån sina hem nångång?
2022-08-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Veckopendlar Greta™ inom centrala Stockholm?

Greta™ gillar att äta hästkött kamouflerat som Qourn.
2022-08-12, 15:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
När jag snabbt tittade på Gretas bild idag med tygkylten blev jag både ledsen och förbannad.Det såg ut som någon som hade hängt sig
Ifrån havets botten till trädtopparna. Nya byxor såg det ut att vara. Är hon i Sverige eller Trondheim?

https://pbs.twimg.com/media/FZ9ncgbX0AEfk0P?format=jpg&name=small
2022-08-12, 16:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Veckopendlar Greta™ inom centrala Stockholm?

Greta™ gillar att äta hästkött kamouflerat som Qourn.
Du förstår tydligen inte regelverket. En övernattningslägenhet har inget med avstånd att göra. Jag trodde du hade gått i skolan.
2022-08-12, 16:03
Medlem
Citat:
Men nu handlade det om mantalsskrivning, och den skall vara där du har din huvudsakliga dygnsvila. Du kan testa att läsa Folkbokföringslagen om du inte förstår. För att vara mantalsskriven hemma hos mamma och pappa så måste Greta™ sova där oftare än i sin egen lägenhet. (Om den nu existerar.) I annat fall är det lagbrott.

Är förresten inte Greta™:s lägenhet en trådsanning? Finns det några som helst tecken på att den faktiskt finns på riktigt? Giant Squid & Inspiratoeren är grabbarna som påstår sig ha facit om Greta™. Vad är sanning här? Finns lägenheten, och i så fall var?

Med "hon" trodde jag att du avsåg Greta™. Så ja, du behöver nog vara lite mer tydlig än så. Fråga bara min fru, hon kan intyga att jag inte är tankeläsare.

Sedan är det upp till var och en att fråga sig varför någon behöver ha två olika bostäder i centrala Stockholm. Det rimmar illa med den frugala livshållning som predikas av Greta™.

Greta™ gillar hallonbåtar och skor med kardborreknäppning

Enligt en uppgift på Twitter (för vad det är värt) bor hon vid/på Mosebacke, vilket tycks vara nära Fotografiska på Södermalm. Frågan var hon rastar sin eller sina hundar är däremot obesvarad, i den mån hon hinner göra det. Hennes omänskliga arbetsbörda riskerar att komma i vägen. Blir det Svante som får hoppa bakom ratten och ställa upp när nöden gör sig påmind?

Familjen har dels en lägenhet i 11-miljonersklassen (etage?) och dels ett hus ute i skärgården. Det är klart att Greta också måste ha en egen lägenhet för att kunna ratta sin avancerade tekniska utrustning och samtala dagligen med folk som fått ett helvete av den globala uppvärmningen.

Greta gillar knallröda skor som matchar hennes synth. Greta äter nog helst veganska chips som snacks.
2022-08-12, 16:06
Medlem
Citat:

Barn brukar vilja flytta hemifrån för att bli självständiga och oberoende. Inklusive ekonomiskt.

Om Greta och dina ungar drabbats av ”nånannanism” kan vi dessvärre bara beklaga.
2022-08-12, 16:12
Avslutad
Citat:
Ifrån havets botten till trädtopparna. Nya byxor såg det ut att vara. Är hon i Sverige eller Trondheim?

https://pbs.twimg.com/media/FZ9ncgbX0AEfk0P?format=jpg&name=small
Aha okej.Ingen aning vart hon är. Jag reagerade väldigt på den bilden.Tittar man ordentligt och zoomar in den så ser det inte ut som något självmord. Alla kan inte gilla allt,men jag hade föredragit en annan bild. Den blev alldeles för mycket för mig
2022-08-12, 16:15
Medlem
Citat:
Du förstår tydligen inte regelverket. En övernattningslägenhet har inget med avstånd att göra. Jag trodde du hade gått i skolan.
Jag förstår regelverket, jag undrade bara varför Greta™ skulle behöva en övernattningslägenhet i centrala Stockholm. Jag har inte bara gått i skolan, jag har även undervisat. Bl a i matematik. Så här får du en räkneövning: En veckopendlare sover 4 nätter per vecka i en övernattningslägenhet. Givet 5 veckors semester och allmänna helgdagar: Kommer mer eller mindre än 50% av dygnsvilan att vara förlagd till övernattningslägenheten?

Ovanstående räkneexempel är tänkt att få dig att tänka (och räkna), innan fingrarna slinter på tangentbordet och du skämmer ut dig.

Greta gillar att spara el genom att använda kulram.
2022-08-12, 16:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag förstår regelverket, jag undrade bara varför Greta™ skulle behöva en övernattningslägenhet i centrala Stockholm. Jag har inte bara gått i skolan, jag har även undervisat. Bl a i matematik. Så här får du en räkneövning: En veckopendlare sover 4 nätter per vecka i en övernattningslägenhet. Givet 5 veckors semester och allmänna helgdagar: Kommer mer eller mindre än 50% av dygnsvilan att vara förlagd till övernattningslägenheten?

Ovanstående räkneexempel är tänkt att få dig att tänka (och räkna), innan fingrarna slinter på tangentbordet och du skämmer ut dig.

Greta gillar att spara el genom att använda kulram.
Ja du får ju hitta på dina egna regler om du vill, jag hänvisar till ett tidigare inlägg skrivet av en briljant människa.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2022-08-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Aha okej.Ingen aning vart hon är. Jag reagerade väldigt på den bilden.Tittar man ordentligt och zoomar in den så ser det inte ut som något självmord. Alla kan inte gilla allt,men jag hade föredragit en annan bild. Den blev alldeles för mycket för mig

Vi får hoppas att gissningen om Trondheim är fel. Annars finns det en ressugen man som kommer att bli väldigt sårad och ledsen i ögat

Från och med nästa fredag lär Greta vara tillbaka på betongen kring Mynttorget och då är ordningen återställd.

Rädd att det känts tungt för henne att vara ensam att skolstrejka de senaste veckorna. Att övriga svenska F4F-medlemmar inte har förstått att ”We need to treat the crisis as a crisis”.

De knasbollarna tror kanske att klimatförändringarna tar semester Skönt om Greta kan ta dem i örat och banka lite vett i dem.
2022-08-12, 17:00
Avslutad
Citat:
Ja du får ju hitta på dina egna regler om du vill, jag hänvisar till ett tidigare inlägg skrivet av en briljant människa.

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vi får hoppas att gissningen om Trondheim är fel. Annars finns det en ressugen man som kommer att bli väldigt sårad och ledsen i ögat

Från och med nästa fredag lär Greta vara tillbaka på betongen kring Mynttorget och då är ordningen återställd.

Rädd att det känts tungt för henne att vara ensam att skolstrejka de senaste veckorna. Att övriga svenska F4F-medlemmar inte har förstått att ”We need to treat the crisis as a crisis”.

De knasbollarna tror kanske att klimatförändringarna tar semester Skönt om Greta kan ta dem i örat och banka lite vett i dem.
Ja isåfall blir det en rejäl besvikelse.
2022-08-12, 17:07
Medlem
Citat:

Ja, du får givetvis tro vad du vill, regelverket ser ut som det gör. Greta™ och alla andra skall vara mantalsskrivna där de har sin huvudsakliga dygnsvila. Läs lagen om du inte tror mig.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/folkbokforingslag-1991481_sfs-1991-481
Vem betalar månadsavgiften för Greta™:s lägenhet? Och vem äger lägenheten? Greta™ själv? Stiftelsen? Mamma och Pappa? Rektor Sirkka? Så många frågor, men aldrig några vettiga svar.

Greta™ gillar att pilla navelludd och smaka på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in