Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Om jag får gissa så kommer hon fortsätta som allmän vänsteraktivist där klimatfrågan bara är ett litet hörn av allt gapande. I den gruppen är risken statistiskt sett stor för att hon inte enbart blir ”rödvinsvänster” utan även börjar röka hasch (”kaviarvänster” har jag däremot svårt att tänka mig). Vad än haschtomtarna tycker så är vi desto fler som inte gillar flum.
Du måste förstå att vi seriösa haschtomtar gillar inte heller flum. Vi gillar kalla, hårda fakta, inte känsloargument i stil med att haschrökare är flummiga hippies. Hade faktiskt väntat mig bättre av dig. Du måste förstå här att jag har träffat tusentals cannabisrökare och ingen av dom är ens vänster.
Det är nyfrälsta tonåringar som flummar. För dom måste röka i hemlighet så det är inga vuxna där som säger åt dom att deras idéer är idiotiska. Kolla vilken grupp som helst som bara består av tonåringar utan insyn och kolla sen hur flummiga dom är.
Jag hoppas vid Tor, Oden, Frej och Balder att Greta inte börjar röka hasch. Neurotiska människor omgivna av ja-sägare ska inte syssla med någon form av sinnesförändrande substanser.