2022-09-17, 12:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Om jag får gissa så kommer hon fortsätta som allmän vänsteraktivist där klimatfrågan bara är ett litet hörn av allt gapande. I den gruppen är risken statistiskt sett stor för att hon inte enbart blir ”rödvinsvänster” utan även börjar röka hasch (”kaviarvänster” har jag däremot svårt att tänka mig). Vad än haschtomtarna tycker så är vi desto fler som inte gillar flum.
Du måste förstå att vi seriösa haschtomtar gillar inte heller flum. Vi gillar kalla, hårda fakta, inte känsloargument i stil med att haschrökare är flummiga hippies. Hade faktiskt väntat mig bättre av dig. Du måste förstå här att jag har träffat tusentals cannabisrökare och ingen av dom är ens vänster.

Det är nyfrälsta tonåringar som flummar. För dom måste röka i hemlighet så det är inga vuxna där som säger åt dom att deras idéer är idiotiska. Kolla vilken grupp som helst som bara består av tonåringar utan insyn och kolla sen hur flummiga dom är.

Jag hoppas vid Tor, Oden, Frej och Balder att Greta inte börjar röka hasch. Neurotiska människor omgivna av ja-sägare ska inte syssla med någon form av sinnesförändrande substanser.
2022-09-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Försök att hålla dig till skvaller om Greta istället för allmänt pladder om allt som rör sig i din hjärna så kanske man kan svara på det.

Gretas kompis Vanessa Nakate har nu blivit UNICEF ambassadör.
Att Greta ska kunna rädda klimatet är som du säger nog helt lönlöst då vi redan passerat flera tipping points. Det kommer gå åt helvete ändå. Men tack vare Greta så har vi en chans ( eller några av oss ivf,) att förbereda oss.

Helg Seger
Greta har även god chans till att bli Unicef-ambassadör.
2022-09-17, 15:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hon har nog blivit tillfrågad redan. Men en gissning är att hon har andra planer för framtiden.
2022-09-17, 15:31
Avslutad
Citat:
Hon har nog blivit tillfrågad redan. Men en gissning är att hon har andra planer för framtiden.
Då får hon väl börja i rätt ände. Ingen vill väl ha en sådan gaphals. Dessutom vräker hon ur sig saker på ett sätt som inte är okej överhuvudtaget. Anklagelser som hat tex.Det kommer definitivt inte att fungera.Ska hon dessutom fnittra och flamsa vid intervjuer så blir hon bara pinsam
2022-09-17, 15:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Då får hon väl börja i rätt ände. Ingen vill väl ha en sådan gaphals. Dessutom vräker hon ur sig saker på ett sätt som inte är okej överhuvudtaget. Anklagelser som hat tex.Det kommer definitivt inte att fungera.Ska hon dessutom fnittra och flamsa vid intervjuer så blir hon bara pinsam
Vad är rätt ände då? Hon är redan världens i nutid mest kända tonåring i ena änden. Några fåntrattar stör sig på vissa saker med henne men överlag så blir ju allt Greta gör positivt viralt. Din negativitet har ingen direkt bäring.
2022-09-17, 16:18
Avslutad
Citat:
Vad är rätt ände då? Hon är redan världens i nutid mest kända tonåring i ena änden. Några fåntrattar stör sig på vissa saker med henne men överlag så blir ju allt Greta gör positivt viralt. Din negativitet har ingen direkt bäring.
Det handlar definitivt inte om några fåntrattar.Hon har varit stor ja,särskilt 2019.Men nu är det 2022 snart 2023.Kritiken mot henne är stor här i Sverige Även utomlands.Läs kritiken på hennes twitter bla.Väldigt ofta skrivs det att hon borde sätta sig i skolbänken och lära sig något.Istället för att sitta med en skylt varje fredag.Det fungerar inte att som du leva kvar i dåtid. Det står dessutom klart och tydligt att den så kallade Greta effekten inte har nått något resultat i Sverige. Vad jag menar med rätt ände är följande Sluta skriva om hat,när det inte finns.Fattar inte vad hon fått det ifrån.Vem är det som hatar och varför? Är hon så besviken över valet borde hon tänka innan hon skriver. En annan ände . Skaffa egen publik,inte andras. Sluta fnissa som en fjortis när hon blir intervjuad.Hålla sig till ett ämne dva klimatet Det har varit corona-expert,abortfrågan mm Det förlorar hon på själv Inte konstigt att folk tröttnar Sen finns det idag några ufon som höjer henne till skyarna.Har kraftigt överdrivna drömmar om vad hon ska göra i framtiden.Sen var det en stor beundrare till henne som skrivit att hon har ett stort sömnbehov.Så att hon behöver sova på dagen.Hur ska det gå till på en arbetsplats? Rast har man,men rätt bra att äta då.Vilket hon behöver Har också läst här i tråden att hon är morgontrött.Den tröttheten har hon tydligen fram till eftermiddagen.Hur ska hon kunna arbeta heltid med viktiga uppgifter? Så lätt att man gör flertal fel om man är så trött.
2022-09-17, 16:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det handlar definitivt inte om några fåntrattar.Hon har varit stor ja,särskilt 2019.Men nu är det 2022 snart 2023.Kritiken mot henne är stor här i Sverige Även utomlands.Läs kritiken på hennes twitter bla.Väldigt ofta skrivs det att hon borde sätta sig i skolbänken och lära sig något.Istället för att sitta med en skylt varje fredag.Det fungerar inte att som du leva kvar i dåtid. Det står dessutom klart och tydligt att den så kallade Greta effekten inte har nått något resultat i Sverige. Vad jag menar med rätt ände är följande Sluta skriva om hat,när det inte finns.Fattar inte vad hon fått det ifrån.Vem är det som hatar och varför? Är hon så besviken över valet borde hon tänka innan hon skriver. En annan ände . Skaffa egen publik,inte andras. Sluta fnissa som en fjortis när hon blir intervjuad.Hålla sig till ett ämne dva klimatet Det har varit corona-expert,abortfrågan mm Det förlorar hon på själv Inte konstigt att folk tröttnar Sen finns det idag några ufon som höjer henne till skyarna.Har kraftigt överdrivna drömmar om vad hon ska göra i framtiden.Sen var det en stor beundrare till henne som skrivit att hon har ett stort sömnbehov.Så att hon behöver sova på dagen.Hur ska det gå till på en arbetsplats? Rast har man,men rätt bra att äta då.Vilket hon behöver Har också läst här i tråden att hon är morgontrött.Den tröttheten har hon tydligen fram till eftermiddagen.Hur ska hon kunna arbeta heltid med viktiga uppgifter? Så lätt att man gör flertal fel om man är så trött.
Det är precis som jag skrev, anonyma klimatförnekare på twitter räknar jag som just fåntrattar. Sen är ni 3-4 stycken som kämpar på här i tråden.
2022-09-17, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hur ska hon orka det när hon har ett större sömnbehov än andra? Hur ska hon orka det när hennes morgontrötthet ofta sitter i till eftermiddagen? Hur ska hon kunna jobba heltid?
2022-09-17, 16:24
Avslutad
Citat:
Det är precis som jag skrev, anonyma klimatförnekare på twitter räknar jag som just fåntrattar. Sen är ni 3-4 stycken som kämpar på här i tråden.
Samt stora delar av Sveriges befolkning.Har du inte läst media den senaste tiden?
2022-09-17, 16:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Samt stora delar av Sveriges befolkning.Har du inte läst media den senaste tiden?
Vad skulle det vara då.? Greta var inte med i valet om det är det du tänker på.
2022-09-17, 16:40
Avslutad
Citat:
Vad skulle det vara då.? Greta var inte med i valet om det är det du tänker på.
Det finns ingen Greta-effekt i Sverige.Har du missat att läsa det? Har du missat vilket resultat skolvalet fick? Har du missat hur ungdomarna valde? Nej,självklart var inte Greta med i valet.Hon är väldigt mycket vänster och det gick väl mest inte så bra Jag undrar fortfarande vilket hat hon tänker på när hon skriver på Twitter.Vem är det som hatar och varför? Varför skriver hon detta precis efter valutgången.
2022-09-17, 16:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det finns ingen Greta-effekt i Sverige.Har du missat att läsa det? Har du missat vilket resultat skolvalet fick? Har du missat hur ungdomarna valde? Nej,självklart var inte Greta med i valet.Hon är väldigt mycket vänster och det gick väl mest inte så bra Jag undrar fortfarande vilket hat hon tänker på när hon skriver på Twitter.Vem är det som hatar och varför? Varför skriver hon detta precis efter valutgången.
Det är klart det gör. Det finns forskning på området. Inställningen till klimatet började och peakade 2019-2021. Folks konsumtionsvanor samt näringslivet har redan lagt om kurs. Att politiker är handlingsförlamade är en annan sak. Valet baserades till största delen utav den katastrofala invadringspolitiken vi har haft och dess problem. Resultaten är inget kvitto på att alla tycker att Greta har fel. Där gör du en tankevurpa. Tvärtom så finns det klimatvurmare inom alla partier. Och även vem som än får bestämma måste hantera de klimatutmaningar vi står inför. Man kan inte rösta. bort problemet med klimatet
Senast redigerad av Giant Squid 2022-09-17 kl. 16:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in