2022-08-10, 13:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Säsongsavslutning var det här. Aspieparet kändes som en smått plågsam upplevelse att beskåda. Tycker väl att snubben kanske borde sänka ribban ett snäpp eller två när han envisas med att prata som om han vore i farfars ålder, men med en begränsad erfarenhet av relationer i nivå med ett barns. Han verkade dock själv känna att han förde samtalet framåt fastän det var allt annat än lättsamt mellan de två.

Vad fan, det måste väl funnits massor med frågor att ställa eller berätta om sig själv med åtminstone 20 år i bagaget. Förmodar att tjejen inte arbetade eftersom han antydde att hon väl tar dagarna som de kommer. Kände mig plötsligt oerhört talför och socialt kompetent i jämförelse. Vilken jävla uppförsbacke, alltså. Det finns verkligen Asperger och så finns det Asperger. Detta lutade kanske mer åt en grav intellektuell funktionsnedsättning eller ett handikapp som åtminstone motsvarar nåt liknande. Schyst iaf att bartendern försåg dom med frågelappar de kunde ställa åt varandra, även om man kanske kan tycka att vissa av dem borde komma spontant ändå. Det finns verkligen fog för dejtingcoaching i fall som dessa. Eller för all del alkohol i stora mängder, men tveksamt om det skulle hjälpa oavsett. Gustav lär vänta länge på den rätta, medan Maja troligen har alla chanser med en likasinnad nörd som behagar att dyka upp på en andra dejt.

(Vad beträffar det andra paret såg de jämngamla ut och verkade givet matchade på alla plan. Man kunde verkligen känna värmen och attraktionen mellan dem. Blev nog ett härligt nyp senast dagen därpå).
Det fetade: Ja, hon såg ju nästan äldre ut än vad han gjorde, trots att han var 10 år äldre vad jag fattade. Nu är inte jag tjej, men jag skulle nog som tjej ha svårt för typen som hela tiden sitter och petar med håret som han gjorde. Tror han tyckte han var snygg och han verkade lite övertrevlig, lite smörig på något sätt. Vad beträffar henne vet jag inte om hon var så märkvärdigt snygg eller intressant. Verkade lite grånat vanlig bara. Inget speciellt.

Och ja, det unga paret var jobbiga att beskåda. Särskilt killens blick, kroppsspråk och minspel som inte alls matchade med vad han sa. Och hon vågade inte se honom i ögonen och mumlade mest. Men de kanske passar ihop, kaka söker ju maka som det heter.
Citera
2022-08-10, 21:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Killen som såg ut som Beavis & Butt-head: - ”Har du varit i Italien?
Tjejen: - ”Inte direkt.

Hon hade varit i Vatikanstaten kanske, det där är ju en efterbliven klassiker, att maskera det egna resplanerna i en projicerande fråga

Såg han ut som Beavis eller Butthead? är det korrekta uttalandet, han kan ju inte likna båda, jag kan väl inte skilja på dom heller men jag måste!
Citera
2022-08-10, 21:47
Medlem
Hoppas nån trevlig kille som lyssnar och är snäll och inkännande tar kontakt med Maja, så hon får gå på fler dejter!
Citera
2022-08-10, 22:05
Medlem
Vilken diagnos kan Mikael ha som dejtar Carina i avsnittet "Jag väntar på att bli tänd" ?
(från tis 12 juli 2022)

Hans sätt att prata påminner exakt om en jag känner, lite pronoment högfärdig sådär
Citera
2022-08-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Stark av dessa två ställa upp Maja & Gustav, gillade när han fråga henne vad hon tyckte var viktigt, att någon som lyssnar och han drar skämtet "vad sa du" fick dock uppfattningen att hon inte fatta föst.

Maja verkar vara en riktigt mysig tjej med trevligt utseende.

jag tycker dom hade passat som handen i handsken.
Blev förvånad att han avböjde
vad är han ute efter egentligen
Citera
2022-08-10, 23:57
Medlem
Alltså hur många gånger sa Maja "basically"? Tappade räkningen! Haha!
Citera
2022-08-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Stark av dessa två ställa upp Maja & Gustav, gillade när han fråga henne vad hon tyckte var viktigt, att någon som lyssnar och han drar skämtet "vad sa du" fick dock uppfattningen att hon inte fatta föst.

Maja verkar vara en riktigt mysig tjej med trevligt utseende.

Ja modigt av dem.
Majs var jättesöt, liknar Ebba Busch.
Hoppas de snart hittar vad de söker, synd att Gustav inte ville ge det en andra chans. Så fort lär man inte känna varandra och gnistan kan komma senare.
Citera
2022-08-11, 22:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja modigt av dem.
Majs var jättesöt, liknar Ebba Busch.
Hoppas de snart hittar vad de söker, synd att Gustav inte ville ge det en andra chans. Så fort lär man inte känna varandra och gnistan kan komma senare.
Hur kommer gnistan när man inte kan prata? för sig
Citera
2022-08-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför är det inte snarare synd att smaken är olika, en bak är ju inte komplett delad, utan det är ju bara vid skinkorna som skiljelinjen går, ovanför är spelrummet unisont

Det riktigt löjliga är att det inte är riktiga servitörer och bartender, utan diverse skådisar och mediahoror, hur svårt kan det vara att stämma ett avtal med en riktig restaurang med riktig personal ur en dokumentär synvinkel
ALLA vill vara offentliga personer, sök då förfan efter en riktig kypare som också kan intervjua folk i tv, man behöver inte vara proffs för att läsa från ett manus som tv-folk har skrivit

Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
https://masthuggskajen.se/grundaren-bakom-taket-vi-vill-skapa-ett-kvarterstank/

Gällande servitörerna tror jag dock du har rätt.

Har Google gått sönder nu igen? Låt vara att det inte tycks vara deras nuvarande brödjobb (höhö), men 18 år i restaurangbranschen för den ene, samt en handfull för den andra tycker jag ändå är tämligen habilt:

https://se.linkedin.com/in/cato-helleren-896a3bb3
https://se.linkedin.com/in/sissi-lindberg
Citera
2022-08-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Har Google gått sönder nu igen? Låt vara att det inte tycks vara deras nuvarande brödjobb (höhö), men 18 år i restaurangbranschen för den ene, samt en handfull för den andra tycker jag ändå är tämligen habilt:

Det är trots allt ingen riktig Flashbacktråd om det inte dyker upp konspirationsteorier om att någon låtsas vara något så banalt som servitör. Inte kardiolog, inte kärnfysiker, inte pilot -- servitör.
Sedan vore det ju inte helt otroligt att de skulle vara skådespelare också. Vilken skådespelare har inte jobbat i servicebranschen vid sidan om?
Citera
2022-08-17, 00:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Var det säsongsavslutning nu senast? svt klarar inte av att skriva ut hur många episoder det kommer vara i en säsong
Citera
2022-08-17, 00:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R

Min poäng är, det ska spelas in på en riktig restaurang med ordinarie personal som jobbar där just nu, det ska vara dokumentärt! pronto

Ta reda på vad den där Italienska horan till kock? har jobbat med tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in