Citat:
Ursprungligen postat av
DerStiefelknecht
Säsongsavslutning var det här. Aspieparet kändes som en smått plågsam upplevelse att beskåda. Tycker väl att snubben kanske borde sänka ribban ett snäpp eller två när han envisas med att prata som om han vore i farfars ålder, men med en begränsad erfarenhet av relationer i nivå med ett barns. Han verkade dock själv känna att han förde samtalet framåt fastän det var allt annat än lättsamt mellan de två.
Vad fan, det måste väl funnits massor med frågor att ställa eller berätta om sig själv med åtminstone 20 år i bagaget. Förmodar att tjejen inte arbetade eftersom han antydde att hon väl tar dagarna som de kommer. Kände mig plötsligt oerhört talför och socialt kompetent i jämförelse. Vilken jävla uppförsbacke, alltså. Det finns verkligen Asperger och så finns det Asperger. Detta lutade kanske mer åt en grav intellektuell funktionsnedsättning eller ett handikapp som åtminstone motsvarar nåt liknande. Schyst iaf att bartendern försåg dom med frågelappar de kunde ställa åt varandra, även om man kanske kan tycka att vissa av dem borde komma spontant ändå. Det finns verkligen fog för dejtingcoaching i fall som dessa. Eller för all del alkohol i stora mängder, men tveksamt om det skulle hjälpa oavsett. Gustav lär vänta länge på den rätta, medan Maja troligen har alla chanser med en likasinnad nörd som behagar att dyka upp på en andra dejt.
(Vad beträffar det andra paret såg de jämngamla ut och verkade givet matchade på alla plan. Man kunde verkligen känna värmen och attraktionen mellan dem. Blev nog ett härligt nyp senast dagen därpå).
Alltså, på sättet du skriver får du det att låta som om Maja var den som förde samtalet framåt, alt pratade mest.
”Han verkade dock själv känna att han förde samtalet framåt fastän det var allt annat än lättsamt mellan de två.”
Det han sa var väl mer att han hade uppfattningen att det var han själv som förde samtalet
något mer än vad hon gjorde och ställde dom flesta frågorna. Vilket också stämmer. Jag tror inte jag hörde henne fråga honom EN enda fråga, eller ens skicka tillbaka samma fråga som hon fått av honom.
Tyckte helt ärligt synd om honom. Jag menar, två personer som är på en dejt där båda två är väldigt blyga krävs det att båda två försöker till max. Hade han varit som hon så hade väl ingen sagt ett ord till varandra tills dom fick frågekorten.
Tror snarare det är Maja som kommer få vänta länge om hon ska fortsätta som hon gjorde på deras dejt.