2022-08-11, 21:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjohnny1
SVT sätter alla i ring och säger att man minsann inta ska sträcka ut handen till någon som uppenbart finner sig i ett misshandelsförhållande
Det är väl inte SVT som gjort programmet? Det är väll inköpt av SVT. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2022-08-11, 21:30
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjohnny1
SVT sätter alla i ring och säger att man minsann inta ska sträcka ut handen till någon som uppenbart finner sig i ett misshandelsförhållande

Nu fultolkar du. Det var inte det som Philip menade och om man inte förstod det (som du tydligen) så sa han det bokstavligen i slutet av gruppmötet.

Tror han menade att de ej ska lägga sig i varandras förhållanden då de alla är där för att de har mer eller mindre dysfunktionella förhållanden.

Mano är kontrollerende och har något skeva värderingar och syn på könsroller men som de även sa var det Linneas idé med överenskommelsen. Något övriga gruppen inte kände till när de började trigga upp varandra och blev en pöbel.
Citera
2022-08-11, 22:06
Medlem
Joxx (eller vadfan hon heter) har betydligt grövre problem än hennes relation med Spike.
Hon behöver +10 års terapi snarare för att hantera vilket trauma hon nu än upplevt. Aldrig skådat någon med så låg självkänsla, så lågt självförtroende, så låg skälvinsikt och så stor offerkofta som henne.

Lider med Spike som måste bära Joxx, men ser även i programet hur Spike kommer till en insikt av "jag behöver inte Joxx" när hon märker hur roligt hon har det utan Joxx. Det är fantastiskt!
Citera
2022-08-11, 22:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad var "spela leka" en förkortning för?
Citera
2022-08-11, 23:17
Medlem
swimmingpools avatar
Många korkade killar i detta program.
Citera
2022-08-11, 23:18
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Många korkade killar i detta program.

Och "Spike" är den mest korkade killen av alla.
Citera
2022-08-11, 23:22
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Amanda har usel självkänsla, vilket beror på att hon var utstött som barn p.g.a att hon ansågs ful och tråkig av sina klasskamrater. På högstadiet blev hon fjortis och började hänga med white trashet. Det var också då hon började använda perverst sex som ett klister att hålla samman sina dysfunktionella relationer med. När hon till slut helt gett upp hoppet om att nånsin kunna ha ett sunt förhållande, så sprutade hon in botox i läpparna.
Att skaffa kuksugarläppar är ett sätt för en kvinna att bekräfta både för sig själv och omvärlden att hon gett upp sig själv. Det finns inte en enda kvinna med kuksugarläppar som lever i, eller har levt i ett sunt förhållande.

En nyfiken fråga: Känner du Amanda eller baserar du din analys på hur hon framstod och vad hon sa i programmet?
Citera
2022-08-11, 23:27
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
En nyfiken fråga: Känner du Amanda eller baserar du din analys på hur hon framstod och vad hon sa i programmet?

Jag känner henne inte i bokstavlig mening(alltså personligen). Men självklart känner jag igen hennes typ, och därmed känner jag henne
Citera
2022-08-12, 15:00
Medlem
Två spinkiga blattar kliver in i programmet med trasiga whitetrash flickor och dominerar dom.

Två lesbiska där spiken inte vågar göra slut för att hon vet att Joxxen kommer ta livet av sig (se hennes armar för ytterligare bekräftelse).

Albin är en riktig alfahanne.
Patrick är cuckad och kommer få se på när Mariama får bbc i sig i framtiden, om han inte dricker förstås för då jävlar har han stake.
Citera
2022-08-12, 19:38
Medlem
Programmet är mer eller mindre en katastrof för relationerna. Det sista avnittet handlade bara om få ihop gruppen och deltagarna hamnade från att knappt kunna fungera som en grupp till att se gruppen som något jätteviktigt och Spike t ex verkar ju tro att allt bara är ett socialt projekt hur bra man skall trivas i gruppen.

Hennes partner Yoxx har så låg självkänsla att hon utan problem ser sig själv som ytterst ansvarig för allt som händer av negativa händelser som hon själv är inblandad i speciellt rörande Spike. Hon ser det som en självklarhet att den minsta delaktighet gör att hela situationen är hennes fel och ser det inte ens som något som behöver debatteras. Det i sig är ganska illa och hon skulle behöva terapi för att förstå sitt eget värde och sätta gränser. Hon verkar vara en fin person i övrigt och förtjänar bättre.

Lite samma mönster ser man hos Linnea som tar på sig allt och mår mycket dåligt i sin relation med Mano. Det är inte bra att upprätta avtal mellan varandra där ens partner stoppar en från att dricka. Även om hon har föreslagit detta för Manno så vet ingen vad som hände innan hon föreslagit detta.

Mano tänker i stort sett enbart på hur han blir sårad och nämner i stort sett aldrig henne trots att hon ser ut att må väldigt dåligt. Coachen missar i vanlig ordning detta och kör något trams om värderingar som är olika och accepterar man detta så kan det fungera. Det är sådant som låter bra men som i praktiken inte kommer att betyda någonting.

Att sedan som coahen Phillip göra en personlighetsbedömning av Mano som fladdrig trots att det är fullständigt uppenbart att han är det…men Manno själv tycker att man ser igenom honom, det är ett väldigt enkelt och lite barnsligt sätt att sätta sig själv i centrum av coachen. Phillip brukar mest ägna tiden under sessionerna att avbryta dialog mellan paren och antingen komma med självklarheter eller totala felaktigheter, han sätter paus på människor istället för att reda ut det för att det blir krångligt för honom. Han motsäger sig själv nästan konstant.

Även sexterapeuten har också väldigt märkliga råd och uppfattningar om relationerna. Det hela känns som ett New Age eller Självhjälpsguru-läger. Vad som helst kan komma ut från det här och jag tror ingen av det här relationerna kommer att hålla någon längre tid. Det i sig behöver i och för sig inte vara fel då jag tror de flesta skulle må bättre med någon annan.

Det här är nog ett av de märkligaste program SVT har haft.
Citera
2022-08-12, 20:07
Medlem
Det är så fruktansvärt SKEVT att kvinnomisshandlare Mano omhuldas efter psykisk misshandelincidenten. VARFÖR går Diab inte till botten med VAD för j-la avtal de har och VARFÖR. Linnea yppade om ett avtal som hon blitt påtvingad för att Mano har sån skev bild av alkohol. Har hon blitt påtvingad en överenskommelse som Mano tycker de ska ha, ja då är det ju psykisk misshandel rakt igenom???!!! Han straffar Linnea genom sina ord "du gör som du vill men då blir det Aldrig nere vid kvällsvalet" osv osv HELA BETEENDET osar psykisk misshandel och Diab lyckas vända på hela steken att Linnea är den som begått brott, Mano agerar korrekt och folk ska inte lägga sig i. Precis så som man inte ska agera. Ingen som reagerade på diskussionen kring könshåret och pikandet kring det?

Jag hejar på Spike i detta som står upp för att detta är fel! Till Speke säger jag; Lämna offerkofta, vad hon nu heter, ditt liv är så j-la mycket bättre utan den där destruktiva eftersläparn.

Maja är för bra och fin för den där gubben, pappakomplex?

Albin är legend, omogen och obegåvad men han gör SJUKT bra tv! Vill se mer av karln. Matilda (heter hon så?) är den bästa
och raraste flickvännen på jordens yta. Fly, du förtjänar en mognare karl som uppskattar dig (och tar dig före pengar).

Lebboparet som ser ut som tvillingar tror jag inte alls på. De måste ju bara vara kompisar egentligen som vill ha sina 15 min fame.
Citera
2022-08-12, 22:07
Avstängd
Spider-Girls avatar
Jag tycker att med allt fokus på Mano har Jimmy lyckats flyga under radarn!
Otroligt obehaglig stämning mellan honom och Maja emellanåt, och sättet han skriker åt henne är långtifrån okej.
Dessutom lägger han ett ok på henne att inte vara utåtriktad när de är hemma eftersom han minsann inte har någon annan. Det är väldigt tungt för en så ung tjej att vara ALLT åt en medelålders man med bagage.
Hans blick och utstrålning under gruppsamtalet med Diab sa också mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in