2022-08-11, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Bra för sömn eller bra för allergi? Har du något namn?
https://en.wikipedia.org/wiki/Doxylamine

Atarax är inte särdeles bra, men visst du får den billigt och enkelt på svenska apotek. Turkiet har annars billiga doxylamine. Då de inte är narkotikaklassade får du smuggla in rätt många till Sverige så länge de är för personligt bruk.
Vad menas med det? Helt enkelt att du säger så i tullen om du skulle stoppas. Tullarna bryr sig inte såtillvida det inte ser ut som att vara till försäljning. Ett antal hundra är inga problem.

Jag var själv nojig en gång och hade lagt alla i en kondom i kalsongerna. Tullaren bad mig gå fram och tillbaka. Jag kunde inte undgå gå som jag hade sketet på mig. Vad har du i byxan frågade han.

Vadå... Till sist sa jag som det var och han släppte vidare mig.
Citera
2022-08-11, 20:49
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Det där med tyngre saker är förfärligt. Känner en pajsare som hade kommit över en hundraburk Antabus 400 mg, oöppnad. Han gick runt nere på Sergel och försökte sälja den, men han ångrade sig och drog i sig allt själv.

Okej, bättre det än att dra in andra i fördärvet.

Inttresset av att köpa Antabus på stan är nog rätt litet...

Hur gick det för din polare? Han kanske blev av med sin skabb iaf?
Citera
2022-08-11, 20:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Inttresset av att köpa Antabus på stan är nog rätt litet...
Det är svårt att få utskrivet för att ta själv, så visst behov kan finnas.
Citera
2022-08-11, 20:57
Medlem
Akvavitaes avatar
Lergigan brukar vara populärt om ingen benzo finns att tillgå. Kan inte tänka mig att psykiatrin tycker det är så problematiskt.
Citera
2022-08-11, 20:58
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Hahahah. Läkare: idiot.

Du: atarax fungerar inte. Tar du många så blir du rödflammig i ansiktet. Det är placebo.

Det borde förbjudas för det fungerar inte. Ingen annan anledning.
Citera
2022-08-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuffe
https://en.wikipedia.org/wiki/Doxylamine

Atarax är inte särdeles bra, men visst du får den billigt och enkelt på svenska apotek. Turkiet har annars billiga doxylamine. Då de inte är narkotikaklassade får du smuggla in rätt många till Sverige så länge de är för personligt bruk.
Vad menas med det? Helt enkelt att du säger så i tullen om du skulle stoppas. Tullarna bryr sig inte såtillvida det inte ser ut som att vara till försäljning. Ett antal hundra är inga problem.

Jag var själv nojig en gång och hade lagt alla i en kondom i kalsongerna. Tullaren bad mig gå fram och tillbaka. Jag kunde inte undgå gå som jag hade sketet på mig. Vad har du i byxan frågade han.

Vadå... Till sist sa jag som det var och han släppte vidare mig.

Ok. Så du råder TS att åka till Turkland bara för att få tag på piller?

Jag råder TS att köpa xanor på gatan i Sverige.

Eller rök weed.

Eller så ber du om 50 mg quetiapin.
Citera
2022-08-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Lergigan brukar vara populärt om ingen benzo finns att tillgå. Kan inte tänka mig att psykiatrin tycker det är så problematiskt.
Också placebo. Har många biverkningar. Riktigt skojeri.
Citera
2022-08-11, 21:02
Avslutad
Det räcker att ni känner en enda apotekare inom EU så får han/hon skicka icke narkotikaklassade mediciner med posten.
Posten har inte rätt att öppna dem, och även om de skulle göra det så är det fortfarande inte narkotika.

Apotekaren begår inte brott i sitt land då han skickar och ni begår inga brott i Sverige som betalar och efterfrågar servicen.
Detsamma gäller hela världen (inte brott där det skickas om inte klassat på plats) men i sådana fall stannar tullen ungefär vart tredje kuvert om det är tjockt.

Då är det förvisso bara att blåneka och låtsas som det regnar. Jag har absolut inget med det du påstår att göra - ingen aning alls. Jag vet inte vad du pratar om. Var vänlig att inte kontakta mig igen. Skulle det dock vara något annat är jag mer än gärna behjälplig. Men ni förlorar era grejor.
Citera
2022-08-11, 21:05
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
[Antabus] är svårt att få utskrivet för att ta själv, så visst behov kan finnas.

Intresset av att skriva ut det för att någon skall ta det själv hemma är väl begränsat för att det är på gränsen till meningslöst och bara innebär risk för leverskada.

Skall det ha någon mening skall man gå och ta det hos t ex beroendesköterska så det nåt slags psykologiskt stöd.
Citera
2022-08-11, 21:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
För ett antal år sedan låg jag på en medicinavdelning på ett av Stockholms större sjukhus. En morgon kände jag mig lite orolig så jag frågade syster om jag kunde få något lugnande.

–Difenylmetylpiperazinderivat kommer strax! kvittrade hon glatt. Oj, tänkte jag, det hade varit roligare om hon rimmat, typ:

–Atarax, kommer strax!

I alla fall. Då jag på senare tid känt mig ångestfylld och ledsen frågade jag min doktor på vårdcentralen om han möjligtvis kunde skriva ut något som dämpade min värsta ångest. Kanske Atarax?

–Atarax?! Han lät upprörd, som om jag frågat honom om fem milligram oxazepam. Atarax, fortsatte han, är ett preparat som snart kommer att narkotikaklassas, det är ingenting jag skriver ut. Skulle jag ge dig Atarax så är du narkoman inom några veckor.

Förbluffad tackade jag för mig och vandrade hemåt.

Kan detta stämma, ska Atarax narkotikaklassas?

Såvida du inte är en knarkare, så skriver läkare "gärna" ut narkotikaklassade preparat, såvida du har behov av dessa för att du ska bli frisk/inte ha ont.

Finns en massa narkotikaklassade mediciner som är helt okej (och måste vara okej) att ge till patienter, om behovet finns för att göra patient frisk.

Atarax som flera i tråden redan sagt, är ett antihistamin. Inte ett narkotikum.
Citera
2022-08-11, 21:13
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Också placebo. Har många biverkningar. Riktigt skojeri.

Lergigan är rätt ok ångestdämpande även om man inte föredrar det.
Sen finns biverkningar. Inte nice å ta för mycket å bli svängd. Men man blir inte tvungen att avgiftas på psykiatrin för det.

Finns en liten svart marknad för antipsykotika och antihistaminer.
https://www.msn.com/en-us/news/crime/police-seize-trunkload-of-promethazine-during-traffic-stop/ar-AA10x3pO
Citera
2022-08-11, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Ok. Så du råder TS att åka till Turkland bara för att få tag på piller?

Jag råder TS att köpa xanor på gatan i Sverige.

Eller rök weed.

Eller så ber du om 50 mg quetiapin.
"köpa xanor på gatan i Sverige." Första gången kanske du får vad du betalar för, och du tycker wow!
Andra gången får du mormors gamla skräp som kan vara typ mediciner mot artros eller vilket annat mög som helst.

Vilken hora som helst skickar. Horor är inte bara till för sex. Säg hallå, tjena! Jag är en svenne som vill ha olika saker skickade från ditt land, och du får betalt.
Jag skickar en femhundring gömt i ett kuvert när jag fått grejerna. Börja med en karta så att förtroende byggs upp.
Men återigen så måste det vara lagligt i landet det skickas ifrån, annars kan dom råka riktigt illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in