2022-08-11, 09:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Då får vi hoppas att hon söker tyskt medborgarskap också och att vi slipper se henne i svensk landslagsdress igen.

Charlotte Kalla tränade med norskorna. Inget konstigt att träna med andra landslag och utbyta erfarenheter.
Citera
2022-08-11, 17:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Då får vi hoppas att hon söker tyskt medborgarskap också och att vi slipper se henne i svensk landslagsdress igen.

Hurså? Är det någon mer än du som är av den kontroversiella åsikten?

I t ex friidrott är det helt normalt att aktiva söker sig till internationella träningsgrupper.
Citera
2022-08-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hurså? Är det någon mer än du som är av den kontroversiella åsikten?

I t ex friidrott är det helt normalt att aktiva söker sig till internationella träningsgrupper.
Bara vanligt Frida-hat, löser man kommentarer på sociala medier ser man liknande.

Förstår faktiskt inte vad hon gjorde för att så många ska hata henne.
Citera
2022-08-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Bara vanligt Frida-hat, löser man kommentarer på sociala medier ser man liknande.

Hat är ett starkt ord och jag hatar definitivt inte henne. Däremot har hon ju själv uttalat sig om att hon inte vill träna tillsammans med de svenska tjejerna i landslaget. Då är det väl bättre att hon tar steget fullt ut och byter landslag permanent. Måste ju vara mycket bättre för lagsammanhållningen som det ofta påpekas är så viktig.
Citera
2022-08-11, 17:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Hat är ett starkt ord och jag hatar definitivt inte henne. Däremot har hon ju själv uttalat sig om att hon inte vill träna tillsammans med de svenska tjejerna i landslaget. Då är det väl bättre att hon tar steget fullt ut och byter landslag permanent. Måste ju vara mycket bättre för lagsammanhållningen som det ofta påpekas är så viktig.

Du behöver inte dölja att du ogillar Frida, det vet vi sedan tidigare.

Förändrades lagsammanhållningen nämnvärt då Kalla stod utanför landslaget? Du gör en höna av en fjäder.
Citera
2022-08-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du behöver inte dölja att du ogillar Frida, det vet vi sedan tidigare.

Förändrades lagsammanhållningen nämnvärt då Kalla stod utanför landslaget? Du gör en höna av en fjäder.

Ja, jag ogillar Frida Karlsson men jag hatar henne inte. Med tanke på hennes resultat och beteende de senaste åren är jag inte övertygad om att hon är någon större tillgång för det svenska laget.
Citera
2022-08-11, 18:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja, jag ogillar Frida Karlsson men jag hatar henne inte. Med tanke på hennes resultat och beteende de senaste åren är jag inte övertygad om att hon är någon större tillgång för det svenska laget.

Nu svarade du i och för sig inte på frågan jag ställde. Och för övrigt tog ingen annan svenska än Frida distanssegrar i världscupen under förra säsongen.
Citera
2022-08-11, 19:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Det handlar ändå om en minoritet i sammanhanget. Folk med brist på eget liv i kombination med (kvälls)pressens överdrivna "höna-av-en-fjäder-rubriker". Plus att Jonna och Ebba troligtvis anses ha lite torra och anonyma personligheter (för att skriva om).
Senast redigerad av katw 2022-08-11 kl. 19:04.
Citera
2022-08-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det handlar ändå om en minoritet i sammanhanget. Folk med brist på eget liv i kombination med (kvälls)pressens överdrivna "höna-av-en-fjäder-rubriker". Plus att Jonna och Ebba troligtvis anses ha lite torra och anonyma personligheter (för att skriva om).

Du verkar fullkomligt älska Frida och går i försvarsställning hela tiden. Det är nog en majoritet som tycker det är märkligt att hon som svensk tränar med tyska landslaget och inte med det svenska. Höna av en fjäder eller inte men det det påvisar att något är fundamentalt fel och det brukar alltid vara bägge parters fel att man inte kommer överens. Man behöver fundera på hur upplägg och kravbild ska se ut för att vara med i landslaget för att ha det så spretigt som det är idag tror jag inte alls på.
Håller med dig pressen gillar förstås att skriva mer om "drama queens" än om personer som håller en "vanlig" profil.
Citera
2022-08-11, 21:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Du verkar fullkomligt älska Frida och går i försvarsställning hela tiden. Det är nog en majoritet som tycker det är märkligt att hon som svensk tränar med tyska landslaget och inte med det svenska. Höna av en fjäder eller inte men det det påvisar att något är fundamentalt fel och det brukar alltid vara bägge parters fel att man inte kommer överens. Man behöver fundera på hur upplägg och kravbild ska se ut för att vara med i landslaget för att ha det så spretigt som det är idag tror jag inte alls på.
Håller med dig pressen gillar förstås att skriva mer om "drama queens" än om personer som håller en "vanlig" profil.

Du verkar fullkomligt välja att missförstå det mesta. Fridas personlige tränare är ju även tränare för det tyska landslaget numera så jag tycker inte det är speciellt märkligt och dramatiskt att man då tränar tillsammans i skidtunneln i Torsby. Det tycker inte den svenska landslagsledningen heller. Att det under några dagar råkar sammanfalla med det svenska landslagslägret där var väl kul för kvällspressen om inte annat. För övrigt är det fin sparring för åkare som Carl och Hennig vilket är bra om vi vill att sporten ska breddas.

Nej hela landslagsmodellen är ju på väg att ses över rent generellt. Det handlar om att bruka resurserna på rätt sätt och att resa en vecka per månad passar inte alla. Att åkare kör personliga upplägg är inget unikt och det kommer troligen att bli allt vanligare i framtiden.
Senast redigerad av katw 2022-08-11 kl. 21:30.
Citera
2022-08-11, 23:27
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Sa hon så? Varför sa hon så tror du?

Vad har du att säga om Johan Olssons egna upplägg utanför landslagsresorna förra decenniet?

Har Frida Karlsson snott din parkeringsplats eller vad är det med dig?
Citera
2022-08-12, 07:37
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Om en majoritet tycker det är märkligt att Frida nu tränar med tyska landslaget så antar jag att samma majoritet tyckte det var märkligt när Kalla tränade med Johaug?
Sen förstår jag inte varför alla svenska längdåkare måste träna tillsammans - om Frida anser att det blir bättre om hon står utanför landslagets träningsgrupp (liksom Kalla och liksom Johan O) så är ju det helt enkelt ett val hon gör och det betyder inte att något är fundamentalt fel. Sen förstår jag inte vad du menar med att det är spretigt i landslaget - det var ju för att förhindra spretighet man inte gick med på MDFK önskemålen om att inte vara med på alla läger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in