2022-08-07, 20:38
Avslutad
Höstliknande väder här ikväll, känns rentav kallt.
Citera
2022-08-08, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Höstliknande väder här ikväll, känns rentav kallt.

Här är det 7-8 grader på nätterna efter Norrlandskusten ser dock ut att bli en fin sista sommarvecka nu. Är lagom varmt på dagarna nu tycker jag.
Citera
2022-08-09, 15:50
Medlem
madnesstookthems avatar
Verkar som att prognosen är skapligt stabil än så länge. Veckan som kommer blir varm - i vart fall i de östra regionerna - och det ser (peppar peppar) ut att hålla i sig över helgen den här gången.

Synd att man jobbar men man får väl checka ut lite tidigare
Citera
2022-08-09, 16:27
Medlem
Det var ca 30+ grader i mitten av sommaren, och det klarade man galant, inga problem och det var störtskönt. Men denna vecka trots kallare nätter och inte alls lika varmt så kändes det tufft att vara ute i värmen, kände mig nästan lite svimfärdig då jag glömde min vattenflaska. Är det augustis höga luftfuktighet som är boven i detta?
Citera
2022-08-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Verkar som att prognosen är skapligt stabil än så länge. Veckan som kommer blir varm - i vart fall i de östra regionerna - och det ser (peppar peppar) ut att hålla i sig över helgen den här gången.

Synd att man jobbar men man får väl checka ut lite tidigare

Enligt de synoptiska kartorna hos väderlekstjänsterna så har det redan börjat. I morgon blir det några grader varmare och på torsdag blir det lika varmt som i mitten av förra veckan. Enligt prognosen så ser det ut som att värmen håller i sig långt in i nästkommande vecka.
Citera
2022-08-09, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Det var ca 30+ grader i mitten av sommaren, och det klarade man galant, inga problem och det var störtskönt. Men denna vecka trots kallare nätter och inte alls lika varmt så kändes det tufft att vara ute i värmen, kände mig nästan lite svimfärdig då jag glömde min vattenflaska. Är det augustis höga luftfuktighet som är boven i detta?

Själv klarar jag värmen bättre nu än i Juni/Juli då solen inte är lika intensiv och då det blir mörkt tidigt på kvällarna.
Därför man inte upplever värmen lika jobbig utomlands då det blir mörkt vid 7 tiden.
Citera
2022-08-10, 16:23
Medlem
Nu ni pojkar är det härligt väder Då tar tjejerna av sig kläderna och det gillar vi
Citera
2022-08-10, 16:38
Medlem
Nu är helveteshettan tillbaka igen.. Suck. Det har seriöst knappt varit en enda sval dag den här sommaren i södra Sverige. Känns inte normalt med nästan 30 grader i augusti, dessutom minst en vecka i sträck som det ser ut enl väderprognosen. Tur man har AC, trist att man inte kan gå utanför lägenheten
Citera
2022-08-10, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av steelguru
Nu är helveteshettan tillbaka igen.. Suck. Det har seriöst knappt varit en enda sval dag den här sommaren i södra Sverige. Känns inte normalt med nästan 30 grader i augusti, dessutom minst en vecka i sträck som det ser ut enl väderprognosen. Tur man har AC, trist att man inte kan gå utanför lägenheten

Ostkusten verkar ha haft bäst väder, vi hade varmt här efter Norrlandskusten när det var svalt i sydvästra delen av landet Och nu är det varmt igen.
Har varit minst 3-4 värmeböljor i sommar, var dock sämst väder under semestern.
Vi ska vara glad över regnett för det är fortfarande grönt här i norr.
Citera
2022-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelguru
Det är inte ovanligt att det är 30 grader i augusti.
Det har varit flera dagar under sommaren som inte nått över 20 grader i södra Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ostkusten verkar ha haft bäst väder, vi hade varmt här efter Norrlandskusten när det var svalt i sydvästra delen av landet Och nu är det varmt igen.
Har varit minst 3-4 värmeböljor i sommar, var dock sämst väder under semestern.
Vi ska vara glad över regnett för det är fortfarande grönt här i norr.
Det har varit en värmebölja denna sommar på flera ställen i Sverige, det var i slutet av juni.
Kan du skriva vilka datum du anser att det har varit värmebölja 3-4 gånger denna sommar?
Längs södra norrlandskusten har det varit flera dagar under juli som temperaturen inte gått över 13-15 grader.
Citera
2022-08-10, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bush1
Det är inte ovanligt att det är 30 grader i augusti.
Det har varit flera dagar under sommaren som inte nått över 20 grader i södra Sverige.

Det har varit en värmebölja denna sommar på flera ställen i Sverige, det var i slutet av juni.
Kan du skriva vilka datum du anser att det har varit värmebölja 3-4 gånger denna sommar?
Längs södra norrlandskusten har det varit flera dagar under juli som temperaturen inte gått över 13-15 grader.

Det var varmt 10 dagar vid midsommar, en vecka i Juli och nu en vecka i Augusti.

Tycker sommaren har varit blandad och inte alls så dålig som den kan vara, har gått i shorts hela sommaren förutom den helgen mitten av Juli.
Citera
2022-08-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det var varmt 10 dagar vid midsommar, en vecka i Juli och nu en vecka i Augusti.

Tycker sommaren har varit blandad och inte alls så dålig som den kan vara, har gått i shorts hela sommaren förutom den helgen mitten av Juli.
Varmt ja men värmebölja?
För att det ska klassas som värmebölja så ska det vara minst 25 grader som högsta temperatur under 5 dagar. Den delen av Sveriges som du bor i kom bara upp i det under perioden 25 juni och 2 juli. Sedan har det inte gått över 25 grader resten av sommaren och inte enligt prognosen för de kommande 14 dagarna heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in