2022-07-27, 23:29
Avslutad
Rätt tråkigt väder de senaste dagarna, men hellre det än när det var 38˚ varmt.

Idag var det rätt behagligt att vara ute på promenad.
Citera
2022-07-28, 09:35
Avstängd
Faronstreams avatar
Dravagen, ett par mil väster om Sveg hade -0,5 som kallast inatt, måste vara ett par veckor tidigare än normalt med första frosten.

http://www.bilddump.se/bilder/20220728093225-158.174.22.173.png
Senast redigerad av Faronstream 2022-07-28 kl. 10:11.
Citera
2022-07-29, 10:12
Medlem
Det är ungefär så här det brukar se ut varje sommar. Antalet sköna, varma dagar brukar man kunna räkna på fingrarna. Sverige är ett jävla pissland att bo i helt enkelt. Här börjar redan värmen att fisa av och folk börjar förbereda inför hösten, medan i sydeuropa har man den bästa tiden kvar med härlig sommarvärme och varma badtemperaturer hela augusti och september och in i oktober.
Citera
2022-08-02, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Det är ungefär så här det brukar se ut varje sommar. Antalet sköna, varma dagar brukar man kunna räkna på fingrarna. Sverige är ett jävla pissland att bo i helt enkelt. Här börjar redan värmen att fisa av och folk börjar förbereda inför hösten, medan i sydeuropa har man den bästa tiden kvar med härlig sommarvärme och varma badtemperaturer hela augusti och september och in i oktober.

Augusti ser dock betydligt bättre ut än Juli men svårare att glädjas åt värmen när man är på jobb.
Citera
2022-08-03, 13:32
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Augusti ser dock betydligt bättre ut än Juli men svårare att glädjas åt värmen när man är på jobb.

Ja, extra irriterande är det också att det är varmt nu när man jobbar och så kommer helgen med pissväder (omslag på fredag) och lagom till nästa vecka igen när man åter skall till jobbet så blir det fint. Till och med riktigt fint av allt att döma.

Tack
Citera
2022-08-05, 13:54
Avslutad
Tycker det har varit varmt klibbigt och äckligt nu i Augusti.
Längtar till hösten.
Men det är iaf bara en månad kvar av den här skiten.
Göteborg verkar dock ha haft pissväder, har varit varmare i Norr än i Göteborg.
Citera
2022-08-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Jag förstår att du uppskattade vädret bättre hemma i Somalia och det blir lite av en chock för dig att komma till Sverige

Vad fan snackar du om? Jag har aldrig varit i Somalia och skulle aldrig åka dit heller.
On topic: Nästa vecka ser det ut att bli varmare igen
Citera
2022-08-06, 08:31
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Vad fan snackar du om? Jag har aldrig varit i Somalia och skulle aldrig åka dit heller.
On topic: Nästa vecka ser det ut att bli varmare igen

Ja, det finare vädret följer sin tydliga trend med att endast dyka upp på vardagar när de flesta jobbar. Så kommer helgen och skitväder. Även om prognosen just nu visar på en kanonvecka nästa vecka inklusive helgen. Men jag är mycket tveksam.
Citera
2022-08-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Ja, det finare vädret följer sin tydliga trend med att endast dyka upp på vardagar när de flesta jobbar. Så kommer helgen och skitväder. Även om prognosen just nu visar på en kanonvecka nästa vecka inklusive helgen. Men jag är mycket tveksam.

Prognosen har försämrats mer och mer ju närmare nästa vecka vi kommer.. Detta har varit återkommande i år. Dom lovar bra väder ett tag framåt, men sedan ändras prognosen och blir successivt sämre och sämre och till slut blir det bara skit av allt.
Citera
2022-08-07, 01:48
Bannlyst
Förra natten var det nära 20 grader utomhus. Nu är det kallare än i kylskåpet.
Citera
2022-08-07, 08:24
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Prognosen har försämrats mer och mer ju närmare nästa vecka vi kommer.. Detta har varit återkommande i år. Dom lovar bra väder ett tag framåt, men sedan ändras prognosen och blir successivt sämre och sämre och till slut blir det bara skit av allt.

Även om jag känner igen det där så tycker jag nog att åtminstone nästa vecka överlag fortfarande ser bra ut. Visserligen inte fullt så högtrycksbetonat som det såg ut häromdagen men någorlunda varmt verkar det i alla fall bli.

Problemet är institutens 10-dygnsprognoser som är alldeles för trubbiga (alt värdelösa) och - av allt att döma - uppdateras helt och hållet via algoritmer. Jag ser hellre att dom lägger all kraft och fokus på de kommande tre dagarna. Vad dom säger om längre fram än så betyder inte ett skit (eller jo, det betyder oftast skit ). Såvida det inte kommer in storskaliga förändringar från kontinenten som är lätta att följa.
Citera
2022-08-07, 09:09
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Tycker det har varit tvärt om hela våren och sommaren (sydöstra delen av landet).
Man planerar för aktiviteter lite längre fram i veckan men det ser oftast dåligt ut. Framåt onsdagen så ser torsdagen bäst ut, så då tar man sitt pick och pack och ge sig ut och campar eller vad man nu ska göra.
Sen visar det sig att både fre och lör blir lika fina om inte bättre.

Och regnet ska vi inte tala om. Alltid massa fina blå staplar i diagrammet 5-7 dagar framåt. Dessa krymper sedan mer och mer för att någon dag innan försvinna helt.
Minns även en dag i början av juli. På morgonen var det en stor fet sol över hela byn samt 100% säker prognos. Strax innan lunchtid så började det regna, och höll på resten av dagen.

Det enda som alltid stämmer är vindhastigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in