2022-08-10, 21:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Menar du på fullt allvar att du både säger och tror att Esb for med osanning och ljög för Tingsrätten under MUF när Esb sa att han hade sålt fastigheten av egen fri vilja?
Jag menar på fullt allvar att Esbjörn sagt båda sakerna. Eller hur tänker du?
2022-08-10, 21:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vad är det för fel på er?
Aha! Du erkänner alltså?

Jag skriver klart och tydligt vad jag menar. Jag förnekar självklart inte att ett kontrakt skrevs för två år sedan eller att Esbjörn skrev på en förlikning. Det vore att vara faktaresistent,

Det intressanta är ju att det är precis det ni är med era kommentarer, ni förnekar att det jag skrev oxå är sant.

Om ni höjer blicken det minsta, kommer ni att se att denna affär är allt annat än klar och tydlig.

Nja, så klart och tydligt vet jag väl inte om du skriver, än var det så och än var det si.
Du verkar mest både vilja äta kakan och ha den kvar, lite som Binningejuristen.
Höjde vi blicken skulle vi bara se dig fara iväg som en punkterad spärrbalong.
2022-08-10, 21:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Du har nästan dubbelt så många inlägg i denna tråd som jag, så besök honom först du.

Det beror på att sakliga inlägg med fakta inte behöver lika många ord åt gången.
Senast redigerad av lillen-68 2022-08-10 kl. 21:35.
2022-08-10, 21:29
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag menar på fullt allvar att Esbjörn sagt båda sakerna. Eller hur tänker du?

Du hävdar ju ständigt och jämnt att Esb inte ville sälja och inte har någon vilja att sälja.
Esb sa i tingsrätten att han sålde fastigheten av egen fri vilja.
Du får bestämma dig, antingen så sa Esb sanningen under MUF, eller så ljög Esb för tingsrätten om att han ville sälja.
Hur ska du ha det?

Menar du på fullt allvar att du både säger och tror att Esb for med osanning och ljög för Tingsrätten under MUF när Esb sa att han hade sålt fastigheten av egen fri vilja?
2022-08-10, 21:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Du hävdar ju ständigt och jämnt att Esb inte ville sälja och inte har någon vilja att sälja.
Esb sa i tingsrätten att han sålde fastigheten av egen fri vilja.
Du får bestämma dig, antingen så sa Esb sanningen under MUF, eller så ljög Esb för tingsrätten om att han ville sälja.
Hur ska du ha det?

Fröken AGNORANT gjorde just sorti och vill nog inte svara
2022-08-10, 21:47
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på er?
Aha! Du erkänner alltså?

Jag skriver klart och tydligt vad jag menar. Jag förnekar självklart inte att ett kontrakt skrevs för två år sedan eller att Esbjörn skrev på en förlikning. Det vore att vara faktaresistent,

Det intressanta är ju att det är precis det ni är med era kommentarer, ni förnekar att det jag skrev oxå är sant.

Om ni höjer blicken det minsta, kommer ni att se att denna affär är allt annat än klar och tydlig.

Erkänner att Esbjörn skrev på förlikningen? Ja? Det varit känt länge att han skrev på den.

Bra att du erkänner det. Du kanske borde höja blicken från önskan om en äldre man ska vara dement och tro det skulle magiskt få huset gå tillbaka till han, när han har sålt det.

Sture sa även att Esbjörn skulle backa överklagandet om han fick mer pengar, så huset då, om man ska tro Sture, inte spela någon roll utan det handla om pengar Sture verkar även satt Esbjörn I konkurs pga sina dyra överklagade till HD.
2022-08-10, 22:15
Medlem
braatthas avatar
Varför har vissa här i tråden en förkärlek att nedvädera Esbjöns förmåga?
Han har sålt sitt hus av fri vilja och rätt pris.
Hur vet vi det?, jo annars hafd han inte sålg ocv skfivig på förlikningen.
Att han är en självisk tjurig gubbe är sant och även en kappvändare.
Men han har fått utstå onödiga saker som hjärnskadad, åderförkalkad, senil, handikappad, någon har även sat att han var sexuelt utnyttjad.
Någon måtta får det väl ändå vara på Esbjörns hejaklack!
Och husköpet är och förblir rätt och riktigt även om priset var onödigt högt.
2022-08-10, 22:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Sture sa även att Esbjörn skulle backa överklagandet om han fick mer pengar, så huset då, om man ska tro Sture, inte spela någon roll utan det handla om pengar Sture verkar även satt Esbjörn I konkurs pga sina dyra överklagade till HD.

Sture och Binninge har onekligen mjölkat Esbjörn på pengar, detta har inte varit billigt för Esbjörn.

Jag tror inte att Ebbas ombud har behövt lägga ner en bråkdel av vad Esbjörns tramsande ombud har lagt ner.
2022-08-10, 22:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det beror på att sakliga inlägg med fakta inte behöver lika många ord åt gången.

Ja
2022-08-10, 22:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Var tycker du dig finna stöd för att jag inte förstår just det du nu förklarar? Just så - ingenstans - det är något du hittar på skulle kunna vara möjligt med min som du kallar det trögfattarhjärna. Så en gång till - VAR hittar du belägg för det du påstår att jag inte verkar begripa - nämligen att inte alla med mci utvecklar demens?

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag vet att alla som har en lindrig kognitiv funktionsförsämring inte utvecklar demens och har alltid så vetat igenom hela tråden. Min fråga till dig om var i tråden du kan visa på att jag inte fattar detta var retorisk men det gick ju såklart över din uppfattningsförmåga vilket bara kan beklagas. Ren BS från din sida att jag inte skulle ha accepterat det som fakta att inte all LKF utvecklas till demens. Finns såklart inte i tråden. Så låtsas inte som att det skulle göra det, för ingen tror dig ändå

Som sagt, du är så trögfattad att du inte ens fattar vad du själv skriver och efterfrågar. Säger emot dig själv hela tiden. Minst två gånger bara i dina två inlägg ovan. Du börjar ta priset i att vara den mest korkade och ointelligenta person som skrivit i tråden, och det vill fan inte säga lite med tanke på några av de troll som dykt upp.

Inte för att jag tror att du kommer fatta denna gången heller men jag citerar dig en extra gång här, så kanske du kan få hjälp av någon i din närhet som gick ut grundskolan med godkänt betyg i åtminstone svenska att få dig att förstå vad det faktiskt var du skrev och efterfrågade, som jag också svarade på

Citat:
VAR hittar du belägg för det du påstår att jag inte verkar begripa - nämligen att inte alla med mci utvecklar demens?

Belägg för detta har jag alltså redan presenterat i tråden, och de finns i vetenskaplig litteratur i ämnet. Sådant som du inte har den blekaste aning om vad det är för något.

Esbjörn lider inte av demens, och det är inget konstigt med det. En lindrig kognitiv funktionsnedsättning leder nödvändigtvis inte till demens, och när den är subjektiv gör den det definitivt inte.
Senast redigerad av trngw 2022-08-10 kl. 22:41.
2022-08-10, 22:55
Medlem
trngws avatar
I grund och botten finns två falanger i denna tråd

Dels de som menar att Esbjörn ljög i domstolen men att kvällspressen talar sanning.

Dels de som menar att Esbjörn talade sanning i domstolen och att kvällspressen ljuger.

Det som talar till den senare partens fördel, är alla inlagor till domstolen.

En intressant sak att notera är dock att Esbjörn aldrig, inte någon gång, varken i media eller domstol, hävdat att han inte sålde huset av egen fri vilja. I domstolen berättade han att sålde huset av egen fri vilja, och i media berättade han att han ångrade sig ett par veckor efter att han sålt huset.

Sedan finns det en del lögnaktiga element, aka Binninge-maffian, som ljuger om att Esbjörn ångrade sig dagen efter. Men detta förnekar alltså Esbjörn själv och även andra utomstående bekräftar att Esbjörn inte hade ångrat sig mer än en vecka efter försäljning.

I grund och botten har det visat sig att så gott som alla på Esbjörnligans sida i tvisten ljugit om så gott som allting i stort sett hela tiden. Bara en sådan sak som att påstå att månen sken mitt på eftermiddagen en alldeles klar högsommardag när det var nymåne
2022-08-10, 23:41
Medlem
Citat:
Jag menar inte att någon myndighet ska köpa hus åt en politiker.Förstår du om jag använder både fet och understrukit?

Att köpa hus har heller aldrig varit några problem för någon politiker. Hundratals politiker har köpt hus genom åren. Det har gått alldeles utmärkt. Precis precis som husköp gör för de flesta människorna.

Men jag tycker varken politiker eller någon annan bär köpa hus på sättet Ebba gjorde.
Så du säger alltså att alla politiker (på högerkanten) ska vara bostadslösa....

För om de inte får köpa hus, och du inte vill ha en myndighet som löser det. Då finns det inneboende eller bostadslös, vilket i princip är samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in