Citat:
Ursprungligen postat av
HeavensDevils
Det är rätt tramsigt att påstå det när det med all önskvärd tydlighet framgår av bifogad domstolsinlaga (utlåtande från Minnesmottagningen på Uppsala Akademiska sjukhus, sist i filen) att du har fullständigt fel. Men jag antar att du har dina bevekelsegrunder för att vara så bedräglig.
https://anonfiles.com/7aHcc7h5y3/Bilaga_21_22_23_pdf
Vad är det som framgår med all tydlighet i en så maskad bilaga som är en slutsats av någon på Minnes- och geriatrikmottagningen?
Citat:
Jag har idag för första gången träffat Esbjörn Bolin på återbesök på
minnesmottagningen samt gått igenom journal från de tidigare besöken och de
kognitiva testerna samt undersökningsresultaten från undersökningen av hjärnans
funktion med PET-kamera och halten av biomarkörer i ryggvätska.
Det stycket säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Citat:
Sammanfattningsvis talar alla dessa bitar entydigt för ??????????
som alltså är den vanligaste orsaken till ??????????
Att Esbjörn är gammal respektive ensamhet?
Citat:
Jag har också informerat patienten själv om detta och han är väl införstådd.
Här är Esbjörn efter ett enda möte "väl införstådd". Imponerande för någon som är dement kan jag tycka.
Citat:
Funktionsgraden är ?????????? vilket innebär att man inte självständigt klarar så kallad instrumentell ADL, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter etc.
Det är klart att bor man där han bor och inte längre får köra bil och inte nyttjar internethandel, blir beroende av andra för att göra inköp och ta sig någonstans. Men när fastighetsaffären inträffade sommaren 2020, så kunde Esbjörn fortfarande köra bil obehindrat och sköta ett jobb hos Odalgården. Låter inte som någon som då hade instrumentell ADL.
Citat:
Poängen på screeningtestet ?????????? och på screeningtestet ??????????. På
ett minnestest där man noggrant går igenom 16 bilder som han också repeterar
återges ??????????
Alla sexton, är en trolig gissning utifrån meningsbyggnaden.
Citat:
Har också gjort en utförlig testning hos arbetsterapeut här med resultat i god överensstämmelse med intrycket under dagens samtal.
Säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Citat:
Det finns en ?????????? och även en ??????????
Det finns en gammal bilkyrkogård på tomten och även en borttappad tavla? Säger inte heller det något om hans hälsa.
Citat:
Samtalsmässigt är det påtagligt att ?????????? han uttrycker sig bitvis ?????????? inte helt ?????????? och ?????????? och han ?????????? där han kan göra detaljerade utvikningar som för bort från ämnet.
Vad säger det här om hans hälsa, mer än att han är en snackare som inte vill hålla sig till ämnet? Varför vill han inte hålla sig till ämnet? Medveten urspårning, tecken på demens eller är det bara så han alltid har varit?
Citat:
Säger inte spontant om det juridiska ärendet men på min fråga om hans avsikter säger han tydligt att han enbart velat hyra ut fastigheten, inte sälja den. Säger sig inte känna till den aktuella förlikningen. Berättar att han just idag fått ett brev som säger att han inte får gå in i huset för att plocka undan och hämta sina saker.
Det här är ett helt absurt inslag i utlåtandet som får iallafall mig att tveka på hur mycket man kan lita på det här utlåtandet i helhet. Vad i hela friden har fastighetsaffären i utlåtandet att göra? Är det Sture som klippt och klistrat? Hur som helst, det säger inget om Esbjörns hälsa.
Citat:
Patienten kommer ensam till besöket, han uppger att hans närmaste är Margareta Majkgård och vad gäller frågan om god man uppger han att han nyligen bytt sådan till en sådan vid namn Göran Fredriksson.
Han kommer ensam och i tid. Är det något en dement person klarar av?
Citat:
Jag har informerat Esbjörn Bolin om ??????????
Att betala i kassan innan han går?
Citat:
Jag har fått brev från överförmyndarförvaltningen med begäran om läkarintyg
avseende god man/förvaltare. ??????????
Säger ingenting om Esbjörns hälsa det heller.