2022-08-10, 19:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för hel-vete och råg!
Allt var klart och tydligt när han sålde fastigheten, det fanns inga oklarheter.
Fastigheten var till salu för rätt pris, han hade själv efterfrågat budgivare på byn.
Esbjörn har i domstol inget nämnt om påtryckningar utan förnekat detta.
Han är ingen åderförkalkad åldring bara en äldre man med ålderskrämpor.
Cirkusen började när såna som du, kubiken och den jävlaängeln la sig i.
Follow the money always follow the money o det ända till Skatteverket….
Men snälla lilla vännen. En klar och tydlig fastighetsaffär har inte en aktiv Flashback tråd två år efter den genomförts. En klar och tydlig fastighetsaffär resulterar inte i ett flertal juridiska processer. En klar och tydlig fastighetsaffär slutar när nycklarna lämnas över. Den här fastighetsaffären är allt annat än klar och tydlig. Det måste vi väl alla inse?

Jag kan inte heller hålla med om att allt var klart och tydligt när han sålde fastigheten. Redan tidigt beskrev Esbjörn att han hade svårt att se vad som stod i kontraktet. I polisförhöret kan vi läsa att han stördes av att folk arbetade i trädgården. Och i början av september skriver han ett brev till Ebba om att han ångrat sig. När han får frågan om varför han skrev på. Säger han, att något måste slagit slint i huvudet på honom.

Vad menar du att cirkusen började när sådana som jag, kubiken och HeavensDevils lade oss i? Jag lovar dig att ingen av oss startade den här cirkusen. Den startade Ebba och Esbjörn själva för ca två år sedan.

Om du menar att det är på grund av att vi skriver här som tråden är aktiv. Så betackar jag mig för det som argument. Det är helt okey för dig att sluta skriva här om du vill få tråden mindre aktiv. Men skyll inte mig för dess aktivitet, jag har betydligt mindre inlägg i den än de flesta trådveteraner.
2022-08-10, 19:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Du verkar lida av någon form utav åderförkalkning då du inte minns vad tingsrätten har kommit fram till.

Som vanligt så ljuger du och hittar på, tingsrätten anser inte att Esbjörn är åderförkalkad så att det påverkar hans rättshandlingsförmåga.

Esbjörn Bolin har även anfört att han inte anser sig vara i behov av en förvaltare och att han i dagsläget inte heller önskar hjälp av en god man. Det framgår av ingivet läkarintyg att Esbjörn Bolin förstår vad saken gäller.
https://cdn-133.anonfiles.com/K6ibWf...¶rn%20Boli.pdf
Oj vad funktioner du kan, både feta bokstäver och understruket, att du inte drämde till med chaplock oxå. Du vet att du inte blir tagen på större allvar iallafall va?

Jag vet att Esbjörn sagt det till rätten. Jag vet oxå vad han sagt i polisförhör och i intervjuer. Jag vet vidare att han skrev till Ebba och sagt att han ångrat sig, innan Ebba hade tillträde till huset.

Du kan inte säga att dessa påståenden är lögn. För du vet oxå att de är sanna.
2022-08-10, 19:28
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Oj vad funktioner du kan, både feta bokstäver och understruket, att du inte drämde till med chaplock oxå. Du vet att du inte blir tagen på större allvar iallafall va?

Jag vet att Esbjörn sagt det till rätten. Jag vet oxå vad han sagt i polisförhör och i intervjuer. Jag vet vidare att han skrev till Ebba och sagt att han ångrat sig, innan Ebba hade tillträde till huset.

Menar du på fullt allvar att du både säger och tror att Esb for med osanning och ljög för Tingsrätten under MUF när Esb sa att han hade sålt fastigheten av egen fri vilja?
2022-08-10, 19:28
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Men snälla lilla vännen. En klar och tydlig fastighetsaffär har inte en aktiv Flashback tråd två år efter den genomförts. En klar och tydlig fastighetsaffär resulterar inte i ett flertal juridiska processer. En klar och tydlig fastighetsaffär slutar när nycklarna lämnas över. Den här fastighetsaffären är allt annat än klar och tydlig. Det måste vi väl alla inse?

Jag kan inte heller hålla med om att allt var klart och tydligt när han sålde fastigheten. Redan tidigt beskrev Esbjörn att han hade svårt att se vad som stod i kontraktet. I polisförhöret kan vi läsa att han stördes av att folk arbetade i trädgården. Och i början av september skriver han ett brev till Ebba om att han ångrat sig. När han får frågan om varför han skrev på. Säger han, att något måste slagit slint i huvudet på honom.

Vad menar du att cirkusen började när sådana som jag, kubiken och HeavensDevils lade oss i? Jag lovar dig att ingen av oss startade den här cirkusen. Den startade Ebba och Esbjörn själva för ca två år sedan.

Om du menar att det är på grund av att vi skriver här som tråden är aktiv. Så betackar jag mig för det som argument. Det är helt okey för dig att sluta skriva här om du vill få tråden mindre aktiv. Men skyll inte mig för dess aktivitet, jag har betydligt mindre inlägg i den än de flesta trådveteraner.

AHA!
Så du erkänner till sist att den genomförts redan för 2 år sedan 🤣
2022-08-10, 19:37
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Så Esbjörn sa inför domstolen att han sålt fastigheten helt av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit.
Du vet att det enda som gäller är det man själv på heder och samvete säger inför domstolen.
Vad Binninge, Brännström och andra skrivit och sagt att Esbjörn sagt, tror ingen på som hörde Esbjörn egna ord i domstol.
Det blev ganska många då media hade direktsändningar och live rapporter.
Har du inte undrat varför det blev så tyst i media efter MUF och Esbjörns egna ord?
2022-08-10, 19:44
Medlem
Citat:

Esbjörn skrev på förlikningen.

Det betyder att han gick med på sälja huset, annars skulle han inte ha skrivit på förlikningen.
2022-08-10, 20:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Har aldrig hört talas om klippkort inom sjukvården, är du säker på den uppgiften?

Barry var tydlig i sin utredning att hans diagnos hade blivit obsolet om ytterliga tester gjordes. Klokt av honom eftersom när ytterligare tester gjordes blev diagnosen obsolet till förmån för demens. Nu vet jag ju att du godtyckligt avfärdar läkaren som satte diagnosen som oprofessionell, men om man inte utan fog avfärdar den medicinska vetenskapen så är det här inte särskilt svårt.

Det är mycket vanligt att människor nekar till lumbalpunktion, särskilt äldre. Detta av flera olika orsaker. En är att det bakåt i tiden finns många historier om förfärliga biverkningar till ingreppet, en annan att det är mycket ångestframkallande att få svart på vitt om att man är på väg att utvecklas till en grönsak.

Nekande till vissa undersökningar är vanligare hos män än bland kvinnor.

Fast allt det här jag jag ju redan skrivit och du läst, så jag inser att jag kastar pärlor till svin.

Klippkort aka 15-kort fanns förr inom sjukvården.

Barry reserverade sig för att diagnosen kunde ändras om medicinska undersökningar gjordes som påvisade annat resultat. Varför skulle han, i princip, skriva att hans diagnos var felaktig och han visste om det?

Tycker du det är professionellt att en läkare frågar ut en patient om pågående rättsfall, drar slutsatser utifrån det och dessutom plitar ner det i ett intyg som lämnas in till domstolen? Jag tycker att det är galet felaktigt.

Har Esbjörn nekat någon undersökning? Om inte, vad är relevansen vad många andra patienter gör?

Synd att du inte kan argumentera utan att ge dig på mig som person med epitet. Det visar bara att du har slut på argument och fakta.
2022-08-10, 20:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Det är så fint att du vill hävda att det skulle handla om ålders diskriminering om man är kritisk mot Ebbas agerande i denna affär. Ingen har sagt att gamla människor inte ska få bestämma själva om de säljer sina hus.

Vad som hävdats däremot är att det är viktigt att allt är klart och tydligt om gamla människor säljer sina hus. Jag skulle säga att det nog är en fördel om man väljer ett hus som redan är till salu, och inte väljer att tjata till sig en åderförkalkad åldrings hus.

Med facit i handen så kan vi väll alla konstatera att denna affär inte blev helt lyckad.

Det har påståtts av flera i din falang, att vill man köpa en fastighet av en "åldring", så ska man kontakta säljarens anhöriga först. Då får inte säljaren bestämma själv.
2022-08-10, 20:33
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Hade säljaren varit en vanlig gubbe i sextioårs-åldern hade det inte blivit en tråd alls, för Expressen hade inte skrivit en rad. Inte heller hade det blivit någon uppmärksamhet om Esbjörn sålt sin fastighet till en anonym ensamstående tvåbarnsmamma.

Drevet uppstod för att det var en perfekt storm. I ena ringhörnan en partiledare för ett högerparti nära spärren och i andra ringhörnan en åttioplussare utan nära anhöriga. Själva affären genomfördes på tu man hand, så ord kunde stå mot ord. Högre makter såg sin chans och startade drevet.
2022-08-10, 20:36
Medlem
Citat:

Men snälla lilla vännen, den här tråden är en av Flashbacks roligaste. Utan den hade inte Binninges gamla sexdomar avslöjats, Majkgård och Pernroth Lüllmaa hade varit anonyma små tanter, Tersaues falska värdering skulle aldrig avslöjats och begreppet att Esbjörna sig skulle aldrig ha blivit myntat!

En mycket bra tråd på alla sätt och vis!
2022-08-10, 20:43
Medlem
Citat:

Prata om att kasta sten i glashus och skjuta sig själv i foten på samma gång….

Citat:
Jag menar inte att någon myndighet ska köpa hus åt en politiker.Förstår du om jag använder både fet och understrukit?
2022-08-10, 21:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Menar du på fullt allvar att du både säger och tror att Esb for med osanning och ljög för Tingsrätten under MUF när Esb sa att han hade sålt fastigheten av egen fri vilja?

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
AHA!
Så du erkänner till sist att den genomförts redan för 2 år sedan 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Så Esbjörn sa inför domstolen att han sålt fastigheten helt av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit.
Du vet att det enda som gäller är det man själv på heder och samvete säger inför domstolen.
Vad Binninge, Brännström och andra skrivit och sagt att Esbjörn sagt, tror ingen på som hörde Esbjörn egna ord i domstol.
Det blev ganska många då media hade direktsändningar och live rapporter.
Har du inte undrat varför det blev så tyst i media efter MUF och Esbjörns egna ord?

Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn skrev på förlikningen.

Det betyder att han gick med på sälja huset, annars skulle han inte ha skrivit på förlikningen.
Vad är det för fel på er?
Aha! Du erkänner alltså?

Jag skriver klart och tydligt vad jag menar. Jag förnekar självklart inte att ett kontrakt skrevs för två år sedan eller att Esbjörn skrev på en förlikning. Det vore att vara faktaresistent,

Det intressanta är ju att det är precis det ni är med era kommentarer, ni förnekar att det jag skrev oxå är sant.

Om ni höjer blicken det minsta, kommer ni att se att denna affär är allt annat än klar och tydlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in