2022-08-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Det skulle bli betydligt mer raffligt om stentuffa snuskisar hängdes ut, typ kanske millitanta läderbögar på steroider. Det skulle kunna bädda för stormiga möten. Men det kan bli intressant ändå, bara vår käre Patrik och den gode Sara släpper den här spända garden och vågar prata mer och låta gäddorna öppna gälarna och dela med sig. Smartare taktik!

Eller hur, haha. Vilken milstolpe med första konfrontationen där blodvite uppstår. Då kanske vi hade fått namn i stil med "Karategäddan" och "HA-gäddan med glocken".
Citera
2022-08-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Tror du att ett MC gäng skulle backa en medlem som stämt träff med en 13 årig brud eller en pedofil mamma?

Nä, verkligen inte. De är ju inte direkt kända för att se lätt på sådana saker. Men gäddan kan ju vara farlig som ensam individ ändå.
Citera
2022-08-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nej, vilket brott är det i så fall?
pedofili
Citera
2022-08-10, 22:39
Medlem
Citat:
Nej, vilket brott är det i så fall?
det kan inte vara annat än att du själv är gädda. att spela dum på det här sättet gör ingen normalfuntad människa.
Citera
2022-08-10, 22:39
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Nä, verkligen inte. De är ju inte direkt kända för att se lätt på sådana saker. Men gäddan kan ju vara farlig som ensam individ ändå.
Du menar att MC-folk mer är arga på pedofiler än folk i allmänhet? Ja, kanske kan vara så vad jag har konstaterat och hört från måmga här på flashback så är det mycket MC-folk och bilmurvlar på 242 och på Dumpen i olika sammanhang. Så jo, MC folk har nog en högre moral. Värst är väl PK-packet på Söder kan jag tro. Men, men nu har Dumpen begärt skilsmässa med 242 kanske för att "avmotorisera" Dumpen antar jag?
Citera
2022-08-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Klart att han inte gör, berätta gärna vilket brott han begår.

Det finns nämligen inget brott här, och det är det största problemet med hela konceptet.

Tänk dig en person som är på en fest helt nykter, detta eftersom att han ska köra bil hem. Något händer som gör att han skiter i allt och sveper en flaska vin som står framför honom på bordet. Direkt efter går han och sätter sig i sin bil och kör hemåt, väl medvetet om att det både är brottsligt och farligt för sitt och andras liv.

Han kör ut på vägen och blir direkt stannad av polisen i en rutinkontroll. Han får panik och bryter ihop, och erkänner att han druckit en flaska vin. Polisen ber honom blåsa och det visar sig att han har 0.00 promille i blodet. Den flaska med vin han svepte råkade nämligen vara alkoholfritt vin.

Han har alltså medvetet begått ett brott och varit villig att sätta sitt och andras liv i fara, och till och med erkänt brottet för polisen. Men, det visade sig att det inte var något brott. Ska han då åka dit för rattfylla?
massa bullshit. vi pratar om män (kanske du är en av dessa män) som är beredda att förstöra livet på en minderårig. pedofiler ligger längst ner på människoskalan.
Citera
2022-08-10, 22:46
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
massa bullshit. vi pratar om män (kanske du är en av dessa män) som är beredda att förstöra livet på en minderårig. pedofiler ligger längst ner på människoskalan.

Tänk inte så förbannat binärt! Jag försökte förklara varför det inte är brottsligt att grooma och bestämma träff med en vuxen bara för att man trott att det var en 14-åring.

Jag är inte en av dom männen, men blev däremot utsatt av min egen farbror när jag var 10 år gammal vilket förstört mitt liv på väldigt många sätt. Jag vet hur jävla skadligt detta är och önskar att dessa män, liksom du gör, fullständigt ger fan i barn alternativt låter sig kastreras om dom inte har förmåga till det.

Återigen, jag försökte förklara det rättsliga till en person som inte verkade förstå varför det dessa gäddor inte gör något brottsligt.
Citera
2022-08-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Du menar att MC-folk mer är arga på pedofiler än folk i allmänhet? Ja, kanske kan vara så vad jag har konstaterat och hört från måmga här på flashback så är det mycket MC-folk och bilmurvlar på 242 och på Dumpen i olika sammanhang. Så jo, MC folk har nog en högre moral. Värst är väl PK-packet på Söder kan jag tro. Men, men nu har Dumpen begärt skilsmässa med 242 kanske för att "avmotorisera" Dumpen antar jag?

Inte nödvändigtvis. Men det kanske är en större risk att de tar lagen i egna händer ifall något sådant uppdagas. Generellt är det väl ofta så att de som ger sig på kvinnor och barn inte står så högt i kurs hos övriga kriminella/hårdhudade individer. Och det gör de väl inte hos gemene man heller får man hoppas.
Senast redigerad av BobGet 2022-08-10 kl. 22:51.
Citera
2022-08-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
det kan inte vara annat än att du själv är gädda. att spela dum på det här sättet gör ingen normalfuntad människa.
Det var ett intressant svar må jag säga... Du är alltså av uppfattningen att pedofili är ett brott och att samtliga gäddor kommer att dömmas av Tingsrätten?
Citera
2022-08-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tänk inte så förbannat binärt! Jag försökte förklara varför det inte är brottsligt att grooma och bestämma träff med en vuxen bara för att man trott att det var en 14-åring.

Jag är inte en av dom männen, men blev däremot utsatt av min egen farbror när jag var 10 år gammal vilket förstört mitt liv på väldigt många sätt. Jag vet hur jävla skadligt detta är och önskar att dessa män, liksom du gör, fullständigt ger fan i barn alternativt låter sig kastreras om dom inte har förmåga till det.

Återigen, jag försökte förklara det rättsliga till en person som inte verkade förstå varför det dessa gäddor inte gör något brottsligt.
jag förstår. dock finns det sms bevis och uppsåt att skada ett barn. det är garanterat inte första gången för någon av dessa fula gubbar.
ledsen att höra ang din farbror. ingen förtjänar sådant. jag hoppas du får ro och glädje i ditt liv samt lägger monstret bakom dig. låt inte honom orsaka mer skada
Senast redigerad av Theresamay2018 2022-08-10 kl. 22:54.
Citera
2022-08-10, 22:53
Medlem
Citat:
Det var ett intressant svar må jag säga... Du är alltså av uppfattningen att pedofili är ett brott och att samtliga gäddor kommer att dömmas av Tingsrätten?

jag vet tyvärr inte om de kommer dömas. troligtvis finns det mer i deras liv som kan sätta dit dem. Det mest troliga är deras datorer och telefoner är fyllda med brottsligt material.
Citera
2022-08-10, 22:56
Medlem
Masajens avatar
Oj vad det rullar ut gädda efter gädda. Kvantitet framför kvalitet har blivit lite av dumpens signum numer. Repetitiv och tråkig utveckling.. Tåls att sägas om och om igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in