2022-08-10, 20:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Ryktet om Dumpen borde ju sprida sig ganska fort i de djävulska kretsarna borde man ju tycka? Men deras vidriga lustar tar väl över och de tänker -Det händer inte mig.
Precis. Tyvärr får man en känsla av att de riktigt fula fiskarna och de värsta predatorerna håller sig under dumpen-radarn som mest annars klappmongon fastnar i.

Men den här typen känns både smart och dum.
Citera
2022-08-10, 20:53
Medlem
Obehagligt detta att vem fan som helst dyker upp. Från rullstolsburna, till morfarn och högt uppsatta tjänstemän. Får nästan svårt att lita på människor efter att kolla in dumpen. Förutfattade meningen var ju typ att en pedofil har en "blottarstil". Lång kappa, fett hår, sliskigt hår och sliskigt flin..
Citera
2022-08-10, 20:54
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kanon ju!

Vad har vi att gå på?

" J S " kallar han sig på snapchat, säger att han heter Johan, 51 år, bor nära Älvsjö.

Har kollat upp och hittat alla Johan med ett efternamn som slutar på S som är 51år gamla och skrivna i Älvsjö utan träff.

Vad har vi med för möjliga postorter i närheten av Älvsjö?

Jag gjorde samma som dig och med samma resultat :/
Och jag förutsätter att du såklart menar efternamn som slutar på S
Citera
2022-08-10, 20:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Ny gädda!

https://dumpen.se/2022/08/10/gadda-i-blatt-napp-134-stockholm/

Gädda i blått (Napp #134) Stockholm

Damn vilken ångest han har. Fallhöjden måste vara skyhög om han inte bara spelar, men tror inte det. Han kunde bara gått därifrån men han kan knappt andas.

Trodde först vi skulle få se en copycat på ”Vinglige Oliver”-gäddan.

Ingen glad sommar 2022 för den gubben..
Citera
2022-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Vad menar du? Begår inte gäddan ett faktiskt brott?

Nej det är inget brott. Gäddan sexchattar med en vuxen och inte ett barn därför är det inte ett brott. Eventuellt kan det vara ett brott om gäddan skickar dickpics.
Den enda som begår ett brott är Dumpen och det brottet är förtal.
Citera
2022-08-10, 21:03
Medlem
Citat:
Nej, vilket brott är det i så fall?
Citera
2022-08-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Damn vilken ångest han har. Fallhöjden måste vara skyhög om han inte bara spelar, men tror inte det. Han kunde bara gått därifrån men han kan knappt andas.

Trodde först vi skulle få se en copycat på ”Vinglige Oliver”-gäddan.

Ingen glad sommar 2022 för den gubben..

Ja man såg hur ångesten riktigt slet i hans kropp. Och jag tror att det faktiskt blev värre i bilen när hela bilden av vad som nyss hände sjunker in.
Även om han bara har sig själv att skylla för att ha hamnat i den här situationen kan man inte låta bli att känna medlidande med en person som just insett att livet som han har känt till fram tills nu är över.
Citera
2022-08-10, 21:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
1.Man är inget offer om man har domar på sig som gäller sexbrott mot barn, mot sina ex osv som några har haft som ertappats av Dumpen.

2. Om vi släpper de grova historierna från chattarna. Det tar inte ifrån att männen är där för att träffa ett barn för sex. Snacket om "de är oskyldiga tills motsatsen bevisats" är ett fjantigt Cops citat som inte stämmer. Om en bedragare på blocket vill köpa din bil och du möter upp personen med bilen, personen slår ner dig, tar din bil och kör iväg. Sitter du och säger "den mannen är oskyldig tills motsatsen har bevisats"? För det gäller väl enligt lagens mening enbart när personen dömts för brottet som den anklagas för?

3. Om du inte har koll på varför eller vad Dumpen klipper så borde du kanske inte uttala dig om deras brist på objektivitet när du inte ens vet vad de klipper bort. Som jag tolkat det har det gällt väldigt känsliga uppgifter som t.ex. beskrivelser av övergrepp.

4. Du har helt rätt i det sista. Man är inte skyldig bara för att man inte försvarar sig i stunden. Men majoriteten av männen skulle nog betett sig annorlunda om de vetat om att de var oskyldiga och att att det bara var något stort sjukt missförstånd som gjort att de hamnat i strålkastarljuset. Men vad jag vet har ingen velat bestrida anklagelserna och hävda sin oskuld (antagligen för att bevisen är mot dem är för starka och det av en anledning.)
Man kan visst vara ett offer även om man har domar sedan tidigare.

Vi vet inte om männen som hängs ut hade haft sex med någon under 15 år om en sådan person hade funnits och ställt upp, det är bara ett antagande från Dumpen och deras svans sida. Det är också skillnaden mot ett bilrån. I det fallet så finns det skäl att anta att ett brott har inträffat, medan vi med säkerhet vet att ett brott (bortsett från grovt förtal) inte har inträffat i Dumpens scenario.
Beträffande oskuldspresumtion så går det att härleda den ända tillbaka till romartiden, och jag tror inte att Cops sändes då.

Dumpen har aldrig påstått att de är objektiva, och det är allt jag har att säga om det.

Vi kan inte veta hur någon som hängs ut hade reagerat om de inte hade chattat med Dumpen, det är bara ytterligare ett antagande från din sida. Jag vill ogärna kalla dem för oskyldiga, eftersom att alla som hängs ut per definition är det. Om vi börjar peka ut vissa som oskyldiga så implicerar vi att resten är skyldiga, och det är något som jag vill undvika.
Citera
2022-08-10, 21:23
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Klart att han inte gör, berätta gärna vilket brott han begår.

Det finns nämligen inget brott här, och det är det största problemet med hela konceptet.

Tänk dig en person som är på en fest helt nykter, detta eftersom att han ska köra bil hem. Något händer som gör att han skiter i allt och sveper en flaska vin som står framför honom på bordet. Direkt efter går han och sätter sig i sin bil och kör hemåt, väl medvetet om att det både är brottsligt och farligt för sitt och andras liv.

Han kör ut på vägen och blir direkt stannad av polisen i en rutinkontroll. Han får panik och bryter ihop, och erkänner att han druckit en flaska vin. Polisen ber honom blåsa och det visar sig att han har 0.00 promille i blodet. Den flaska med vin han svepte råkade nämligen vara alkoholfritt vin.

Han har alltså medvetet begått ett brott och varit villig att sätta sitt och andras liv i fara, och till och med erkänt brottet för polisen. Men, det visade sig att det inte var något brott. Ska han då åka dit för rattfylla?
Senast redigerad av populopidus 2022-08-10 kl. 21:26.
Citera
2022-08-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Man kan visst vara ett offer även om man har domar sedan tidigare.

Vi vet inte om männen som hängs ut hade haft sex med någon under 15 år om en sådan person hade funnits och ställt upp, det är bara ett antagande från Dumpen och deras svans sida. Det är också skillnaden mot ett bilrån. I det fallet så finns det skäl att anta att ett brott har inträffat, medan vi med säkerhet vet att ett brott (bortsett från grovt förtal) inte har inträffat i Dumpens scenario.
Beträffande oskuldspresumtion så går det att härleda den ända tillbaka till romartiden, och jag tror inte att Cops sändes då.

Dumpen har aldrig påstått att de är objektiva, och det är allt jag har att säga om det.

Vi kan inte veta hur någon som hängs ut hade reagerat om de inte hade chattat med Dumpen, det är bara ytterligare ett antagande från din sida. Jag vill ogärna kalla dem för oskyldiga, eftersom att alla som hängs ut per definition är det. Om vi börjar peka ut vissa som oskyldiga så implicerar vi att resten är skyldiga, och det är något som jag vill undvika.

Ännu ett inlägg från dig där du radar upp alla saker du inte vet. Tack för visat intresse, vi ser framåt och hoppas att snart kommer det ett inlägg från dig där du skriven om sådan som du faktiskt känner till om dumpen.
Citera
2022-08-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitlateral
Varför skulle man bekymra sig mer över hur en vuxen människa som utnyttjar barn för egen sexuell tillfredsställelse mår när den ställs inför konsekvenserna av sitt eget handlande, och blir uthängda?

Vad har de för rättigheter när de nu gjort ett medvetet val och inte bara brutit mot lagen, utan också gjort det på detta vidriga vis?

Vad skall de skyddas ifrån? Dömande blickar? Hat?

De har gjort sitt val, de tog risken och satte sig själva på pottkanten till allmän beskådan.

Om de som ett resultat av sina handlingar (el snarare upptäckten av dem) mår så dåligt att de vill ta livet av sig så fine. Låt dem. 👍

De har med all sannolikhet redan orsakat suicidtankar hos (flera troligtvis) barn som inte förtjänat det ett endaste dugg.

De går inte att bota, så det bästa vore om de bara kunde ägna sig åt självsanering på direkten.

Om det nu är som du skriver att det inte går att bota, vad tror du att uthängningen kommer ha för effekt på gäddan? Hans tankar kring detta kommer ju troligtvis inte upphöra. Nu när han plötsligt förlorat både arbete och familj så har han inte längre någonting att förlora och blir troligen en farligare gädda.

Allt handlar ju om vad uthängningarna har för effekt i längden. Är det verkligen så att politikerna kommer lyssna till den typen av populism och sensationsjournalistik som dumpen bedriver? Mycket tveksamt.

Kommer gäddorna att upphöra med sina aktiviteter på grund av uthängningarna? Tveksamt. Kanske ett fåtal och vissa kanske tar en liten paus men mest sannolikt kommer de fortsätta på ett eller annat vis med mindre att förlora än tidigare och nu med målet att undvika dumpen.
Citera
2022-08-10, 21:28
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Varför ska efternamnet sluta på -s? Tolkar det som att det är hans initialer och att efternamnet börjar på S.

Det känns för övrigt som en man med ordnat och bekvämt liv som återigen valt att kasta allt på tippen.
Vid det här laget känner väl alla till dumpen och det borde väl avskräcka trodde man men icke.

Han verkar ha vidtagit en radda säkerhetsåtgärder som att han vill att 13-åringen ska skicka en bild med två fingrar i luften samtidigt som han mer eller mindre outar sig själv. Det behövs nog inga rebusar för den här.

Börjar på -S menade jag såklart.

Hmm inga rebusar?
En lätt fångst menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in