2022-08-10, 18:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det är väl ganska jävla självklart att bilen SKA lära sig bromsa för objekt i den storleken oavsett om det är en docka eller en sten?

Det är därför det känns rimligare att testet är riggat för att misskreditera FSD'n. Men om FSD'n kör in i en grön plaststolpe som den inte lärt sig att identifiera så kan den köra in i ett annat stillastående objekt. Det är så det funkar med en AI som navigerar och lär sig med vission only. LIDAR undviker vad som helst som den ser framför sig och system som förlitar sig på LIDAR kommer ta en oerhörd tid på sig att lära sig vad saker är och därför inte heller kunna förutspå dess rörelser. FSD kommer lära sig allt i tur och ordning. Varför ens sätta upp ett hinder som ser ut som ett barn för att bevisa poängen, det hade räckt med en vanlig stolpe. Jo för att de vill väcka känslor och vända folk emot en ledande teknik som kommer rädda många liv i framtiden. Taylor Ogan är helt enkelt en moraliskt korrupt slaggprodukt på den här planeten.
Citera
2022-08-10, 18:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja det är det.

Ont
Någon mer som sett den roliga reklamen på amerikansk tv som vill förbjuda Teslas självkörande system där de krockar med dockan?
Den var rätt kul faktiskt och föga smickrande för Tesla.

Ja sekten ni ligger kvar så klart, men ni andra kan ju få ett varningens tecken i alla fall att ni bör vara vaksamma med denna aktie.

Kan du skilja på ett kompetent företag som folk gillar för att det växer oerhört snabbt, och ett företag som folk gillar för att de är religiöst övertygade? Om ja, vad skiljer dem åt?
Citera
2022-08-10, 19:00
Medlem
libbens avatar
Citat:
LMAO, tur att just det klippet du frågar om finns

https://twitter.com/taylorogan/status/1557108510768373760?s=21&t=LNImAC0YlidgkkMKXTMTkA

Vad tänkte du att nästa ursäkt skulle vara. Du förstår att folk filmar dessa videor på detta viset då det är ganska uppenbart att kultmedlemmar med foliehattar tror att alla test är betalda av BIG-LiDAR. Men go ahead, vad är problemet nu

Orka cherry picking?

https://twitter.com/i/status/1557152108071342085
Citera
2022-08-10, 19:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Orka cherry picking?

https://twitter.com/i/status/1557152108071342085

Och fler sånna klipp lär dyka upp den närmaste tiden. Vilka var fåren som tillhörde en religiös sekt nu igen? Teslas aktieägare eller de som bygger all sin kunskap om Tesla på huvudrubriker och hatpropaganda?
Citera
2022-08-10, 19:30
Medlem
Citat:
Jag är ju inte det, därför jag refererar till experter inom fältet,
Så diskussioner blir en typ av min kung-fu mästare är bättre än din kung-fu mästare ?

Citat:
men enligt dig är alla experter anti tesla.
När har jag skrivit det?

Citat:
Men lite grundläggande grejer med dig är sjukt skumma, som att du inte tycker att det är rimligt att en bil ska kunna stanna för ett objekt som ser exakt ut som en 7 årig unge när man kör väldigt sakta (40km/h)
Vad menar du med exakt? Jag såg att det var en docka.
Var har jag skrivit att jag inte tycker det är rimligt?
Citera
2022-08-10, 19:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag är ju inte det, därför jag refererar till experter inom fältet, men enligt dig är alla experter anti tesla.

Men lite grundläggande grejer med dig är sjukt skumma, som att du inte tycker att det är rimligt att en bil ska kunna stanna för ett objekt som ser exakt ut som en 7 årig unge när man kör väldigt sakta (40km/h)

Och så var det med det. Nu ser du inte allt för klyftig ut vill jag mena. Balle vad korkat rent utav.

https://twitter.com/ICannot_Enough/status/1557414332262219776?t=3Q7nKQ1XMormUuJ3GZ3EtA&s=19
Citera
2022-08-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Och så var det med det. Nu ser du inte allt för klyftig ut vill jag mena. Balle vad korkat rent utav.

https://twitter.com/ICannot_Enough/status/1557414332262219776?t=3Q7nKQ1XMormUuJ3GZ3EtA&s=19

”Och så var de med det” kungen av källkritik. https://app.frame.io/presentations/80bdec41-e017-4e46-914f-628db0837850

Kolla 36 sekunder in i videon och säg mig att det inte är exakt så de ser ut när man har FSD aktiverat?

De har tagit en screenshot inte under testet utan när de filmade i videon innan. Man ser ju klart och tydligt att FSD är aktiverat

Ganska fiffigt fenomen hur du är så jävla konspiratorisk när det är negativt till tesla men så fort något positivt kommer så sväljer du det med hull och hår

+ så är det som står där bara uppenbart fel? De står att ”tentakeln framför” är grå vilket den inte är utan blå vilket indikerar FSD. Och att ratten är blå under färden. Trodde bättre om elektrek faktiskt

Att ingen har svarat på hans tweet med fakta än samtidigt som 30 raketforskare suttit och konspirerat om de kan stämma Dan säger allt om denna aktien och personerna som följer den. Patetiskt
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 20:29.
Citera
2022-08-10, 21:46
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

”Och så var de med det” kungen av källkritik. https://app.frame.io/presentations/80bdec41-e017-4e46-914f-628db0837850

Kolla 36 sekunder in i videon och säg mig att det inte är exakt så de ser ut när man har FSD aktiverat?

De har tagit en screenshot inte under testet utan när de filmade i videon innan. Man ser ju klart och tydligt att FSD är aktiverat

Ganska fiffigt fenomen hur du är så jävla konspiratorisk när det är negativt till tesla men så fort något positivt kommer så sväljer du det med hull och hår

+ så är det som står där bara uppenbart fel? De står att ”tentakeln framför” är grå vilket den inte är utan blå vilket indikerar FSD. Och att ratten är blå under färden. Trodde bättre om elektrek faktiskt

Att ingen har svarat på hans tweet med fakta än samtidigt som 30 raketforskare suttit och konspirerat om de kan stämma Dan säger allt om denna aktien och personerna som följer den. Patetiskt

Svårt för dig att göra en räddning här, för att inte säga omöjligt när bevisen för att Dan O’Dowd's lilla test uppenbarligen är felaktigt utfört. Men förväntade mig att du skulle försöka. Det var väl bara en tidsfråga innan du gjorde bort dig så fullständigt när du sväljer allt Taylor Ogan matar dig med.

https://zetabizu.com/tesla-self-driving-smear-campaign-releases-test-that-fails-to-realize-fsd-never-engaged/

"Electrek’s Take
Look, everyone who has been following this blog knows that I’m no FSD Beta apologist. I find the system impressive, but I know it has serious issues.

I recently compared its performance to “the equivalent of a 14-year-old who has been learning to drive for the last week and sometimes appears to consume hard drugs“. To be fair to the Tesla team, you could give me $1 billion and a thousand years, and I couldn’t get a car to drive like a 14-year-old on drugs.

I do believe that the system’s computer vision is extremely good, but some of the decision-making is really questionable.

That said, you can’t produce a test of FSD Beta where you don’t even activate FSD Beta properly. The Dawn Project and O’Dowd screwed up big time posting this. They should take this down right now considering they can’t claim that they don’t know the test was a failure at this point."

*fniss*
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-08-10 kl. 21:55.
Citera
2022-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Svårt för dig att göra en räddning här, för att inte säga omöjligt när bevisen för att Dan O’Dowd's lilla test uppenbarligen är felaktigt utfört. Men förväntade mig att du skulle försöka. Det var väl bara en tidsfråga innan du gjorde bort dig så fullständigt när du sväljer allt Taylor Ogan matar dig med.

https://zetabizu.com/tesla-self-driving-smear-campaign-releases-test-that-fails-to-realize-fsd-never-engaged/

"Electrek’s Take
Look, everyone who has been following this blog knows that I’m no FSD Beta apologist. I find the system impressive, but I know it has serious issues.

I recently compared its performance to “the equivalent of a 14-year-old who has been learning to drive for the last week and sometimes appears to consume hard drugs“. To be fair to the Tesla team, you could give me $1 billion and a thousand years, and I couldn’t get a car to drive like a 14-year-old on drugs.

I do believe that the system’s computer vision is extremely good, but some of the decision-making is really questionable.

That said, you can’t produce a test of FSD Beta where you don’t even activate FSD Beta properly. The Dawn Project and O’Dowd screwed up big time posting this. They should take this down right now considering they can’t claim that they don’t know the test was a failure at this point."

*fniss*

Elekrek har ju fel 🤣 under testet är FSD aktiverat och det visas tydligt.

Mark my words, inom 48 timmar kommer electrek ha backat ifrån det där uttalandet. För att vara lite snäll ger jag en tidslinje så du kan kalla mig idiot om 48 timmar
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 22:03.
Citera
2022-08-10, 22:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Mark my words, inom 48 timmar kommer electrek ha backat ifrån det där uttalandet. För att vara lite snäll ger jag en tidslinje så du kan kalla mig idiot om 48 timmar

Det blir nog bra lilla gubben.
Citera
2022-08-10, 22:09
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Behöver jag säga sånt som är uppenbart för de flesta?
Citera
2022-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Behöver jag säga sånt som är uppenbart för de flesta?

Du är gullig du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in