2022-08-10, 17:59
Medlem
TheRealWolodarksis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Är Tesla kanske historiens största pump and dump?

Svar: Ja.

Man måste ändå ge honom cred för att han är sjukt skicklig på att suga ut pengar från den dumma pöbeln
Citera
2022-08-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Bilen körde i 40km/h gubben. Det är väl självklart att den ska bromsa? Varför dra fram massa fakeade scenarion.

Bilen körde i 40 kilometer i timmen, tycker du det logiska är att köra rätt över?

Om bilen kör >100km/h på motorvägen är det en helt annan sak. Men om man har sensorer som ser långt så kan man börja bromsa tidigt, det är dock svårt med 1.2mp kameror

Ser jag en docka på en väg kör jag över/runt den.

Om du stannar för den. Vad ska du vänta på för att fortsätta köra?
Citera
2022-08-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Ser jag en docka på en väg kör jag över/runt den.

Om du stannar för den. Vad ska du vänta på för att fortsätta köra?

Du är fan helt otrolig 🤣 bilen körde i 40, den började bromsa efter att den träffade dockan vilket uppenbart visar att den missade helt men märkte att den körde över något. Är det också rätt enligt dig.

Att man kör över dockan och lägger sig på bromsen sen. Lord have mercy hoppas inte du har körkort
Citera
2022-08-10, 18:07
Medlem
En scen från en kommande action film.

Biljakt:

Banditerna sticker med stöldgodset, polisen är hack i häl. Då öppnar banditerna bakdörren och kastar ut massa dockor. Detta får polisernas bilar att automatiskt tvärnita och veja till höger och vänster.

Agent X kör en tesla som kan skilja på dockor och människor.... Biljakten fortsätter..
Citera
2022-08-10, 18:08
Medlem
Citat:
Du är fan helt otrolig 🤣
Tack
Citera
2022-08-10, 18:09
Medlem
Citat:
En scen från en kommande action film.

Biljakt:

Banditerna sticker med stöldgodset, polisen är hack i häl. Då öppnar banditerna bakdörren och kastar ut massa dockor. Detta får polisernas bilar att automatiskt tvärnita och veja till höger och vänster.

Agent X kör en tesla som kan skilja på dockor och människor.... Biljakten fortsätter..

Eller,

Det sitter en unge mitt i vägen. Teslan tycker att barn aldrig sitter stilla utan alltid är i rörelse. Kör över ungen, helt rätt enligt blibbe, för ungar sitter ju aldrig still.

Med folk som dig i ägarbasen skulle man vara ganska mycket mer bekväm att ligga kort än lång
Citera
2022-08-10, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Är Tesla kanske historiens största pump and dump?

Ja det är det.

Ont
Någon mer som sett den roliga reklamen på amerikansk tv som vill förbjuda Teslas självkörande system där de krockar med dockan?
Den var rätt kul faktiskt och föga smickrande för Tesla.

Ja sekten ni ligger kvar så klart, men ni andra kan ju få ett varningens tecken i alla fall att ni bör vara vaksamma med denna aktie.
Citera
2022-08-10, 18:13
Medlem
Citat:
Eller,

Det sitter en unge mitt i vägen. Teslan tycker att barn aldrig sitter stilla utan alltid är i rörelse. Kör över ungen, helt rätt enligt blibbe, för ungar sitter ju aldrig still.
Jag har aldrig nämnt ngt om stilla sittande, det var hrMongo. Inte lätt att hålla ordning va

Citat:
Med folk som dig i ägarbasen skulle man vara ganska mycket mer bekväm att ligga kort än lång

Jag känner samma, att ha gått 1 år på en ingenjörsutbildning och vara tvärsäker på att man har rätt på allt säger en del om någons person. Agree?
Citera
2022-08-10, 18:15
Medlem
Citat:
Jag har aldrig nämnt ngt om stilla sittande, det var hrMongo. Inte lätt att hålla ordning va

Jag känner samma, att ha gått 1 år på en ingenjörsutbildning och vara tvärsäker på att man har rätt på allt säger en del om någons person. Agree?

Hur länge man är utbildad är ganska irrelevant om utbildningen inte handlar om det man argumenterar om. Du kan ha 28 år genusvetenskap men det gör inte dig till ett AV proffs.

Tycker bara det är ganska fascinerande hur du tycker att en självkörande bil gör rätt i att köra rätt över något i storleksordningen 7 årig unge när en bild AEB bör kunna stanna för det i god tid vid 40km/h
Citera
2022-08-10, 18:18
Medlem
wwrs avatar
Har länken med dockan varit med?

https://twitter.com/RealDanODowd/status/1556973572698128385?s=20&t=r9O-TlLB6vCQ_tl1JZz2nw

Lägg till detta:

Citat:
"The overwhelming focus is on solving full self-driving. That’s essential. It’s really the difference between Tesla being worth a lot of money or worth basically zero."
Senast redigerad av wwr 2022-08-10 kl. 18:23.
Citera
2022-08-10, 18:23
Medlem
Citat:
Hur länge man är utbildad är ganska irrelevant om utbildningen inte handlar om det man argumenterar om. Du kan ha 28 år genusvetenskap men det gör inte dig till ett AV proffs.
Javisst du är nog expert på elbilar, batterier och självkörande bilar efter ett år på elektro
#självinsikt
Citera
2022-08-10, 18:33
Medlem
Citat:
Javisst du är nog expert på elbilar, batterier och självkörande bilar efter ett år på elektro
#självinsikt

Jag är ju inte det, därför jag refererar till experter inom fältet, men enligt dig är alla experter anti tesla.

Men lite grundläggande grejer med dig är sjukt skumma, som att du inte tycker att det är rimligt att en bil ska kunna stanna för ett objekt som ser exakt ut som en 7 årig unge när man kör väldigt sakta (40km/h)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in