2022-08-09, 22:23
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag ber er alla att läsa denna artikel som är saxad från ETCs artikel (som är bakom betalvägg).

Lyssna sedan på denna inspelning där Patrik skrattar åt en kvinnan som artikeln handlar om när hon försöker få artikeln avpublicerad då den kraftigt skadar hennes barn.

Svårtippat att det finns några barnknullare på ETC. De tar alltså chansen direkt när de kan nypa till Dumpen. Så uppenbart när någon plötsligt får svåra empativariationer. De kan inte sätta sig in i barnens situation. De har helt enkelt inte den förmågan. De låtsas bry sig om de efterlevande men det blir så genomskinligt att de har andra, egna intressen i detta.
Citera
2022-08-09, 22:24
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Ett klassiskt inlägg från en av många pedofilkramare här i tråden. Bara en massa lösa antaganden om vad som eventuellt kanske kan hände utan några som helst fakta.
"Det går omöjligen att veta om",
"kan man inte veta säkert."
"Men det går inte säkert veta om det "

Vi har sett det förut i tråden och vi kommer få se det igen.

Jag är då fan inte en pedofilkramare ska du veta. Jag HATAR dom jävlarna och hela mitt liv är förstört till dags dato pga vad min äckliga fabror gjorde med mig när jag var 10 år gammal.

Jag vill få stopp på dom på riktigt, och det här är och förblir inget annat än en freakshow som göder Patrik och Saras egon och plånböcker. Om du/ni skulle kunna lägga era känslor åt sidan och tänka efter lite skulle ni (i bästa fall) se att allt inte är så binärt som ni tror.
Citera
2022-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Svårtippat att det finns några barnknullare på ETC. De tar alltså chansen direkt när de kan nypa till Dumpen. Så uppenbart när någon plötsligt får svåra empativariationer. De kan inte sätta sig in i barnens situation. De har helt enkelt inte den förmågan. De låtsas bry sig om de efterlevande men det blir så genomskinligt att de har andra, egna intressen i detta.

ETC skrev artikeln pga att gäddans fru själv var journalist och hade kontakter.

Att gäddan ifråga dök upp på ett hotell för att rövknulla en 6åring struntade dom såklart i att nämna.
Citera
2022-08-09, 22:46
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Vad Dumpen har skapat är en dystopisk dokusåpa som får folk att vältra sig i andras olycka. Det triggar onekligen igång det värsta hos människor, och jag undrar ärligt talat hur många här inne som bryr sig om Dumpens påstådda syfte att skydda barnen.

Oavsett hur farliga och vidriga dessa människor är måste vi komma ihåg en sak. Det brott dom blir uthängda för har aldrig skett, eftersom det aldrig förekom något brott. Dom har pratat och bestämt träff med en vuxen, punkt slut. Självklart trodde dom att det var ett barn, men faktum kvarstår att det inte var något barn.

Det går omöjligen att veta om dessa personer skulle hamnat i en liknande situation med ett riktigt barn, även om dom aktivt letar efter barn. "Tillfället gör tjuven", som det heter. Och hur sannolikt det än må vara att det inte var en engångsföreteelse kan man inte veta säkert.

Jag har läst många av chat-konversationerna, och visst finns det oerhört vidriga sådana där det är uppenbart att personen i fråga borde söka hjälp. Men det går inte säkert veta om det dom påstår att dom tidigare gjort är sant eller om dom faktiskt hade tänkt att utföra övergreppet om ett barn (eller "pedofilmamma") verkligen dök upp. Andra chat-konversationer är av ett helt annat slag där fiskaren mer eller mindre pressar gäddan till att ses. "Kom igen, ville du ses eller?". OM man ska driva en verksamhet som detta måste det vara gäddan som är den drivande parten.

Dessa personer blir de facto brända på bål och utsatta för ett socialt självmord som om dom var värsta Anders Eklund. Ja, det finns antagligen ett gäng med riktigt farliga individer bland gäddorna, men det går inte veta säkert. Återigen har ett brott här inte begåtts och det som gäddorna berättar kan röra sig om rena fantasier. Sjuka jävla fantasier ja, men ändock fantasier.

Och vidare... Om Patrik och Sara verkligen gjorde detta enkom för att skydda barn varför inte fokusera på att gäddorna ska söka hjälp? Dom nämner Preventell men kan inte ens webbsidan eller det enkla telefonnumret 020-66 77 88 (ja jag googlade) utantill. Vid en konfrontation frågar gäddan uttryckligen om webbadressen, men Patrik har inte ens lärt sig preventell.se utantill utan ber gäddan googla. Dom verkar ärligt talat skita i annat än att få utlopp för sina egna aggressioner (pga obearbetade trauman) och att få Swish-pengar. Och om dom verkligen ville förstå hur gäddorna tänker så varför inte låta dom komma till tals? I majoriteten av deras videos är dom oerhört aggressiva och när dom ställer frågor blir gäddan genast avbruten innan han hunnit avsluta meningen.

Och frågan är hur många barn som de facto har räddats av Dumpen kontra hur många barn som har skadats av deras verksamhet? Att få sin pappa uthängd som pedofil är då fan inte roligt för ett barn och är utan tvekan något som kan ställa till rejäla problem för barnet inte minst i skolan. https://www.familjeliv.se/allmant/moas-exman-hangdes-ut-som-pedofil-pa-internet-jag-och-familjen-straffas/354083. Den handlar om en kvinna vars exman blivit uthängd på Dumpen. Kvinnan vädjar Patrik att ta bort artikeln då den är skadlig både för henne och hennes barn, men Patrik bara skrattar och kallar henne för labil (röstinspelning av samtalet ska tydligen finnas).

Jag vill få bort pedofiler och önskar att man hittar konstruktiva sätt att skydda barnen på, men detta är inte ett sådant. Det enda positiva jag kan tänka mig som kan komma ut av detta är att det avskräcker folk från att söka barn på nätet i rädsla för att bli uthängda, men jag tvivlar på det. Jag hoppas dock att detta leder till att en debatt om ämnet, som i sin tur leder till något som faktiskt skyddar barn på riktigt.

Jag är väl varken för eller emot dumpen. Helt enkelt för att ingen ännu vet om dumpen fyller ett preventivt syfte. De flesta som hängs ut på dumpen är oftast inte dömda pedofiler (vilket forskningen baserar sig på, och därför inte tillämpbar här). Här ser vi en rapsody av allmänt tokrunkande, urskiljningslöst sexualkontaktande sexmissbrukare blandat med dömda och odömda pedofiler, hebefiler och allmänt sextörstande män. Framtiden får visa ifall dumpen är laglig (den dag nån gädda vill uppmärksammas av hela flashback/Sverige/medier med detta unika tilltag) eller genom forskning som visar ifall de flesta tokrunkande och allätande sexmissbrukarna får ett wake up call och slutar grooma verkliga eller fejkade barn. Time will tell! Jag är iaf här för uthängningarna, spårandet, rebusmakandet och uppföljningarna, och så klart i slutändan på forskning som säger ifall dumpen hjälper eller stjälper barn. Med det sagt, så vill jag även säga att de flesta som döms för sexualbrott mot barn inte är pedofiler, utan översexuella/gränslösa. Jag vill helt enkelt se en ny typ av forskning: Kan dumpen få icke-dömda, icke-diagnosticerade pedofiler/hebefiler/allätare/sexmissbrukare att minska sina groomingförsök mot barn?
Citera
2022-08-09, 22:47
Medlem
Citat:
Jag ber er alla att läsa denna artikel som är saxad från ETCs artikel (som är bakom betalvägg).

Lyssna sedan på denna inspelning där Patrik skrattar åt en kvinnan som artikeln handlar om när hon försöker få artikeln avpublicerad då den kraftigt skadar hennes barn.

Patrik har förklarat att han inte skrattade åt henne på det sättet som artikeln vill få det till. Tyckte själv först att det var ett lågvattenmärke men inte när Patrik bemötte den fina artikeln.
Citera
2022-08-09, 23:04
Medlem
st33rs avatar
Tycker det är uppenbart vilka som tillhör den hjärndöda skaran fanboys till freakshowen. Det är mongos som hävisar til vad "Patrik" säger och tycker, och med självklarhet använder termer som "Gäddan" och "pedofilkramare".

För oss som inte är inne i bubblan, och ser på det utifrån är det ju uppenbart att den här gruppen drivs främst av spänning och upphetsning kring själva JAKTEN och sen Uthängningen. Det är en sorts hatets njutning.

Jag förstår det är härligt. Det är det som får folk att delta i olika drev då och då. Men här får dessa människor en permanent källa.
Men talet om att det handlar om barnen bästa är sååå genomskinligt.

Ok, det är upphetsande och härligt när man får se en efterbliven gubbe skämmas. Lite som Uppdrag gransnkning. Det är härligt och upphetsande att läsa sen om nån som blir utskämd, förlorar jobbet osv. Fine. Men sen då?
Jo, då är man less. Då har man avverkat en gädda. Fått sin utlösning. Nästa fula fisk! Hehe.. vilken fuling.

Men var är uppföjningen. Hur ska man undvika personen begår brott igen?
Hur mår hans ev tidigare offer? Var är de idag? Hur mår barnen?

Nä. Det är irrelevant. Det är kicken dumpen-fansen vill ha. Nu ska vi hänga ut en gädda. Hehe.
Titta Gäddan. Det är det enda viktiga.

Verklighetens riktiga och farliga utövare är inte fula och efterblivna chattgubbar. De vet bättre. De faller inte för buskis-charader. De jobbar på kommuner, är föräldrar, på behandlingshem. De agerar internationellt mot barn i tredje världen.
Vad gör ni mot dem? Vad gör ni för barnens bästa - hur engagerar ni i att barn utsatta för övergrepp ska få behandling? Hur agerar ni för att gäddorna inte ska fortsätta hålla på?

Inte ett dugg. Ni vill bara runka till uthängningsporr. Ni är som de t vå gamla missbrukarna och skattefuskarna ni göder - samma korkade kicktorsskar. Det är ganska bedrövligt att se. För det enda fokuset är att ni själva ska få underhållning.
Senast redigerad av st33r 2022-08-09 kl. 23:06.
Citera
2022-08-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Vet man vem som tog sitt liv?
Kan ngn posta dumpen videon på den gubben?

Halllåååååå någon?
Citera
2022-08-09, 23:21
Medlem
Dumpen har ju faktiskt stoppat pedofiler som gjort sej skyldiga till grova brott och som nu är häktade. Fattar inte er som säger att de som åker dit är oskyldiga stackare som bara är lurade av vuxna.
Swisha så mycket ni kan så fler brottslingar utan empati för barn åker dit.
Vem f*n åker för att träffa en 13-åring oavsett om man är lurad eller inte?
Det är sjukt.
Citera
2022-08-09, 23:22
Medlem
Swishat totalt 2500kr till dumpen. Tkr dom gör ett superbra jobb!
Citera
2022-08-09, 23:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Jag är då fan inte en pedofilkramare ska du veta. Jag HATAR dom jävlarna och hela mitt liv är förstört till dags dato pga vad min äckliga fabror gjorde med mig när jag var 10 år gammal.

Jag vill få stopp på dom på riktigt, och det här är och förblir inget annat än en freakshow som göder Patrik och Saras egon och plånböcker. Om du/ni skulle kunna lägga era känslor åt sidan och tänka efter lite skulle ni (i bästa fall) se att allt inte är så binärt som ni tror.

Jag tror inte de går så himla mycket plus i verksamheten, en femhundring här, 200 spänn där och de flänger och far som galningar. Väldigt ledsamt att höra att du har blivit utsatt tycker jag ❤️

Med det sagt, klart det blir freakshow när snuskiga gubbar skickar bilder på sina kukar, håriga ölmagar, smutsiga tubsockor och andra selfies som inte är av denna värld. Man tror ju inte att det är sant! Det är dock inte Dumpens fel att dessa svampinfekterade avskum går över alla gränser och tror att ett barn blir upphetsad.

Dumpen är det alternativ som finns just nu. Dessa män kan inte åka dit för förberedelse av brott, tyvärr. De forstätter tills de blir påkomna och om de sedan tar livet av sig så är det deras egna beslut och har inget med deras offer eller Dumpen att göra.
Citera
2022-08-09, 23:26
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Halllåååååå någon?

Jag tror inte någon här vet vem det var. Jag har aldrig hört det eller sett någon outa den personen.
Citera
2022-08-09, 23:27
Medlem
Citat:
Vet man vem som tog sitt liv?
Kan ngn posta dumpen videon på den gubben?
Ja vi vet vem som tog sitt liv. Hans uthängning finns dock inte kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in